MAC PRO-shopping


När syrran var i USA passade jag på att beställa lite MAC PRO-produkter som inte går att köpa här i Sverige. Jag hade gärna gått bananas på Sephora med, men jag hade inte så jättemycket pengar att spendera och jag kom faktiskt inte på någon produkt som jag hemskt hemskt jättegärna ville ha just nu, så jag bestämde mig för att avvakta och lägga mina slantar på MAC och nagellack istället. Det är så himla svårt att fastna för grejer ibland om man inte har fått peta och klämma på dom i verkligheten först!

Igår visade jag er lacken jag köpte, här kommer lite bildspam och swatches på MAC-sminket =)







 

Coral eyeshadow PRO pan



Black Black chromaline



Reflects transparent teal glitter



Mixing medium water base



Violetta lipstick

 

 

 

Swatches!

 

 

Coral eyeshadow

 

 

Coral eyeshadow

 

 

Black black chromaline

 

 

Black black chromaline

 

 

Reflects transparent teal glitter

 

 

Reflects transparent teal glitter

 

 

Reflects transparent teal glitter mixed with water base mixing medium - on it's own to the left, over a black base to the right

 

 

Violetta lipstick

 

 

Violetta lipstick

 

 

 

 

Det ska bli himla kul att få leka med dom här grejerna, det finns massor av godbitar i PRO-sortimentet! Jag blev riktigt imponerad av storleken på Chromaline, burken har samma storlek som en paint pot :O ska bli kul att jämföra hur den är jämfört med fluidline. Reflectsglittret transparent teal är hur snyggt som helst, väldigt svårt att fånga på bild dock men det är en vit/transparent bas som glittrar och gnistrar i både rosa och turkost och är superfinmalet. Det kommer verkligen till sin rätta över en svart bas!

 

Mixing medium water base är en blandning av glycerin och vatten, och är perfekt för att applicera ögonskuggor blöta med eller att få glitter att fästa. Man kan även blanda sitt eget mixing medium (tre delar vatten och en del glycerin) men eftersom det färdigblandade har längre hållbarhetstid slog jag till på en flaska som kommer räcka hur länge som helst. Läppstiftet Violetta har jag velat ha riktigt länge, och jag är glad att jag äntligen köpte ett för det är skitsnyggt och förvånansvärt lättburet för att vara ett lila läppstift!

 





In English: When my sister was in the US, I took the opportunity to order some MAC PRO products that aren't available here in Sweden. I would have loved to go bananas at Sephora aswell, but I had a limited budget and I couldn't think of a must-have product that I really really wanted right now, so I decided to spend my money on MAC and nail polish instead. Sometimes it's pretty hard to get hooked on products if you haven't seen them in real life first!

I showed you the polishes yesterday, here are some picspam and swatches of the MAC makeup =)

I'm really looking forward to playing with all of my new stuff, there are a lot of jems in the PRO range well worth looking into! I'm really impressed by the size of Chromaline, the jar is the same size of a paint pot :O I'm really curious about how it is compared to fluidline. The reflects glitter transparent teal is gorgeous, really hard to capture in picture though but it's a white/transparent base that glitters and shimmers in pink and turquoise and is very finely milled. It looks awesome on top of a black base!

Mixing medium water base is a glycerin and water mix, and is perfect for applying eyeshadows wet or to help loose glitter adhere to the skin. You can also mix your own mixing medium (three parts water and one part glycerin) but since this one has got a longer shelf life I bought a bottle that probably will last me forever. I've been wanting the lipstick Violetta since forever, and I'm really glad that I finally bought it because it's fabulous and is surprisingly easy to wear for being a purple lipstick!





Anonym

Man känner sig ivrig som ett barn på julafton när någon har varit utomlands och langat kosmetika åt en. Fina grejer,glittret ser fantastiskt ut och läppstiftet är verkligen läckert.

2010-06-30 @ 13:34:57
Kerstin

Jag dör över korallskuggan, så himla fin!

2010-06-30 @ 14:15:59
URL: http://skimmerksuggan.blogspot.com
Katarina

Jag har för mig att chromaline inte är till för att användas på ögonen.. Eller så kanske det bara var de röda nyanserna. :)

2010-06-30 @ 15:09:44
Emma

Glittet och ögonskugga var supersnygga, vill-ha!!

2010-06-30 @ 15:48:57
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Anonym: eller hur! =D



Kerstin: jag valde mellan den och free to be, är glad att jag tog coral - den är extremt trevlig att jobba med!



Katarina: det är bara vissa nyanser som inte är eye safe, den svarta, vita och den blå är okej att använda runt ögonen =)



Emma: det är riktigt synd att reflectsglittren inte finns i det ordinarie sortimentet, dom är skitfina! Violetta brukar komma son LE då och då =)

2010-06-30 @ 19:52:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Anna

Oj shit :O

Vill ha ögonskuggan och glittret :) Underbart.. speciellt glittret över den svarta basen :)

Var och shoppade idag och jag kunde inte hitta en korall färgad ögonskugga nånstans.. blev riktigt frustrerad till slut ;)

Hittade dock ett underbart läppstift :) Smått dyr, men väldigt mycket värd sitt pris :)



Tack för en UNDERBAR blogg :)

Kram

2010-06-30 @ 21:02:41
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Anna: Så irriterande! Ett tips om du inte kan hitta en korallfärgad skugga är att kika efter ett högpigmenterat rouge, på en bra ögonskuggsbas fungerar det som ögonskugga med. Har du en MAC-disk i närheten så spana in ögonskuggan Free to be, den liknar coral men drar lite mer mot rosa och har lite skimmer i sig: http://www.makeupandbeautyblog.com/wp-content/uploads/2010/03/031610-mac-give-me-liberty-of-london-free-to-be.jpg Kul att du har hittat hit!

2010-06-30 @ 21:52:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Michilicious ~ Potatisbruden

Ahh, gud vad fint Transparent Teal är!! <33 Du borde testa att lägga det över massa läppstift.. :D Jag trodde inte att Violetta skulle vara så bärbart efter att ha sett Temptalias swatch :P

2010-06-30 @ 22:13:19
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
pandora charm bracelet

Katarina: det är bara vissa nyanser som inte är eye safe, den svarta, vita och den blå är okej att använda runt ögonen =)

2010-07-02 @ 10:45:50
URL: http://www.panbeadssales.com/
Clara

Oj, oj Violetta läppstiftet är så otroligt snyggt!

2010-07-04 @ 22:41:27
URL: http://claras.papper.fi

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy