MAC - Dare to wear collection


MAC fullkomligen spottar ur sig kollektioner under sensommaren och hösten - i juli eller augusti släpps kollektionen Dare to wear, bestående av en hög med ögonskuggor i knalliga färger och ytterligare en ny läppglansformula, dare to wear lipglass.



MAC Dare to wear
Release date: July/August 2010 (US/Canada), Fall 2010 (International)





Dare to Wear Lipglass
  • Ban This! - Deep purple with multi-pearl (Limited Edition)
  • Bold & Brash - Bright red with multi-pearl (Limited Edition)
  • Dare to Dare - Light blue pink with multi-pearl (Limited Edition)
  • Gimme That! - Bright fuchsia pink with pink pearl (Limited Edition)
  • So Bad - Mid-tone coral orange with pink and gold pearl (Limited Edition)
  • Wind Me Up - Dirty bronze with pink and gold pearl (Limited Edition)


Eyeshadow ($14.50 / 155 SEK)

  • Aqua - Subdued, pale greyed aqua (Matte) (Permanent, PRO)
  • Atlantic Blue - Bright violet blue (Matte) (Permanent)
  • Crazy Cool - Mid-tone lavender (Limited Edition)
  • Louder Please - Bright fuchsia pink (Matte) (Limited Edition)
  • Sassy Grass - Bright pale green (Matte) (Limited Edition)
  • Shock-a-holic - Bright purple (Limited Edition)
  • Free to Be - Bright true coral (Matte) (Permanent)
  • Going Bananas - Soft lemon yellow (Frost) (Repromote)
  • Lime - Lime green (Matte) (Permanent, PRO)
  • Sky Blue - Sky blue (Frost) (Permanent, PRO)
  • Winkle - Mid-tone cornflower blue (Satin) (Permanent)
  • Zingy - Bright blue (Matte) (Limited Edition)



 

 

 

 

 

 

 

För en gångs skull lockar inte läppglansen alls, men ögonskuggorna däremot... Jag är ju jättesvag för färgstarka ögonskuggor, damn you MAC! Atlantic blue och Lime har jag däremot redan, och Free to be och Winkle är permanenta i sortimentet - av resterande skuggor så lockar Going bananas och Sassy Grass mest. Aqua och Sky blue går ju att få tag hos PRO stores, och det ser ut som att Zingy kan vara en dupe på Electric eel, Louder please en dupe på Passionate och Shock a holic en dupe på Vibrant grape eller MUFE #92 - dock är det svårt att se från enbart produktbilder, så jag väntar med spänning på swatches =)

 

 

In English: MAC literally throws collections at us this late summer and fall - in july or august, the Dare to Wear collection is being released, with several bright eyeshadows and a new lipgloss formula - dare to wear lipglass.

 

For once, the lipglosses doesn't appeal to me at all, but the eyeshadows on the other hand... I have a real hard time to resist bright eyeshadows, damn you MAC! I already own Atlantic blue and Lime though, and Free to be and Winkle are permanent at freestanding MAC stores. Of the rest of the eyeshadows, Going bananas and Sassy grass appeal the most to me. Aqua and Sky blue are available at PRO stores, and it looks like Zingy could be a dupe of Electric eel, Louder please a dupe of Passionate and Shock a holic a dupe of Vibrant grape or MUFE #92 - it's really hard to see from promo shots though, so I really look forward to some swatches of these! =)

 

 

Source: Chic Profile

 





Maggie Makeup Addict

Jag blir lite rädd för mig själv när jag läser om denna kollektion för jag vill mest rusa runt i cirklar och skrika, haha. Jag vill ha ALLT. Jag skojar inte, jag vill ha precis varje grej! Ögonskuggor OCH gloss. Fattar inte heller varför jag verkar vara den enda som är sugen på glossen, de ser ju helt sjukt fina ut!



...utom Free to be :P

2010-06-18 @ 12:13:57
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Emma

Den gröna, gula och chockrosa skuggan ska kollas in fin fina! Läppglansen blir nog mer aktuella då jag har sett swatches.

2010-06-18 @ 12:21:23
URL: http://emla82.blogspot.com
Jessica

Du har Atlantic Blue? Snälla, kan du inte göra en sminkning på den?!? Den blir lätt mörk när man suddar den... Jag behöver lite hjälp :)

2010-06-18 @ 12:39:36
Emma P

Ögonskuggorna känns galet frestande. Som karameller...

2010-06-18 @ 17:44:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Sexy Sadie

Jeg forstår ikke hvorfor MAC ikke bruker sin MATTE2formula oftere enn det de gjør. Den er jo sinnsykt god.

2010-06-18 @ 17:51:35
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Kerstin

Skuggorna ser ju helt fantastiska ut!

2010-06-18 @ 18:20:50
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Potatisbruden ~ Michilicious

Ahh, me needs those skuggor! Läppglansen är ingen big deal direkt, men jag kollar in dem ändå :P

2010-06-18 @ 20:09:32
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Purity

Maggie: Haha! Vi får gå bärsark tillsammans, man har ju hunnit få lön från sommarjobbet när den här kollektionen släpps ;) jag lockas mest inte av glossen eftersom dom ser ut att vara så dyra för så lite produkt och ingen nyans känns unik, men jag ändrar mig säkert när jag får pilla på dom vid en disk!



Emma: Jag är särskilt sugen på den gröna!



Jessica: Jag har använt den i den här sminkningen: http://purity.webblogg.se/2010/may/parfait-amour.html eftersom det är en matt skugga så är den nästan lättare att applicera lätt lätt med en fluffig pensel när man ska tona istället för att applicera mycket och sen tona ut, om du förstår hur jag menar? =)



Emma P: Eller hur!



Sexy Sadie: Håller med!



Kerstin: Jaa! Dregelvarning på dessa!



Potatisbruden: Ja, skuggorna är ju helt klart huvudpunkten i den här kollektionen!

2010-06-18 @ 23:28:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Anna

Oj gud vilka underbara färger. Jag vill ha dem allihopa :D men kommer nog ej att få tag i dem eftersom jag inte har någon MAC store här nära (tror int det finns MAC i Finland). Nå i vilket fall som helst, otroligt fina färger :)

Älskar starka och färglada färger :)



Underbar blogg du har föresten :)

Kram

2010-06-21 @ 01:40:25
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Anna: Vad kul att du har hittat hit! Det finns en MAC-disk på Stockmann i Helsingfors =)

2010-06-21 @ 17:07:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Caroline/StyleFile

har totalt missat denna kollektion! ser riktigt snyggt ut alltihop!

2010-08-14 @ 23:54:05
URL: http://stylefile.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy