Lite nya lack och skuggor


Hej alla söta läsare! Jag vill börja med att be om ursäkt för att det har varit lite tyst här på bloggen den senaste veckan - livet och skolan kom ivägen, och då fick tyvärr bloggen lida lite... Men nu blir det skärpning på det, för jag har en hel hög med inlägg planerade åt er!


I förra veckan fick jag ett paket på posten från en läsare, Desirée. Hon hade några ögonskuggor och nagellack hemma som inte fungerade för henne av olika anledningar så hon ville skänka dom till mig istället. Hur gullig får man bli? =D Tack söta snälla!







Lacken jag fick är alla tre från förra årets sommarkollektion från China Glaze (summer days) - Strawberry fields, Cherry Pie och Raspberry festival, och de är alla tre i den underbara glass fleck-finishen.


 

Strawberry fields, Raspberry festival, Cherry pie



 

China Glaze Strawberry fields



 

China Glaze Cherry pie



 

China Glaze Raspberry festival

 


Ögonskuggorna Desirée skickade till mig var några riktiga godbitar, då 2 av 3 inte går att köpa i butik längre - knallröda east microshadow och skogsgröna green stardust, båda från Make up store. Den tredje skuggan var den matta hudfärgade chiffon från FACE, som med fördel kan användas som en matt highlighter på brynbenet!


 

MUS green stardust, MUS east microshadow, FACE chiffon matte eyeshadow

 

 

 

MUS east microshadow

 

 

 

MUS green stardust

 

 

 

FACE chiffon matte eyeshadow

 



 

FACE chiffon matte eyeshadow, MUS green stardust, MUS east microshadow





In English: Hi everyone! I want to start out by apologizing for the blog being so quiet the past week - my life and school got in the way, and the blog had to suffer a bit for that unfortunally... I'm shaping up now though, because I have a bunch of posts wating to be published for you guys to read!

Last week, I got a package in the mail from a reader, Desirée. She had some nail polishes and eyeshadows that weren't working out for her for different reasons, so she decided to pass them on to me instead. How sweet is that? =D Thank you so much!

All three polishes I got was from last year's summer collection from China Glaze (summer days) - Strawberry fields, Cherry pie and Raspberry festival, and they're all in the wonderful glass fleck finish.

The eyeshadows that Desirée sent me were some real treats for me, since 2 out of 3 aren't available in stores anymore - bright red east microshadow and forest green green stardust, both from Make up store. The third eyeshadow was the matte fleshtoned chiffon from FACE, that probably will look great as a matte highlighter on the brow bone!




Potatisbruden ~ Michilicious

Vad kul :D Jag skulle gärna ha desse i min ägo...

2010-06-07 @ 16:05:32
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Pinch

Lucky you! How sweet of her to donate it to such a good cause, now we'll all benefit from seeing it in action!

2010-06-07 @ 16:33:54
URL: http://pinchypea.ch
Efwa

Vad snällt av henne!!



En rättelse bara....East är ett blush ;-)

2010-06-07 @ 17:10:50
ella

hej,kan du svara på dom hära Obesvarade frågorna i bloggsvar?

2010-06-07 @ 17:21:30
Elena

Välkommen tillbaka!

2010-06-07 @ 19:48:46
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Jani

Wow, jag skulle vilja se en sminkning med den röda ögonskuggan! :)

2010-06-07 @ 19:49:44
URL: http://goodbyejupiter.blogg.se/
Purity

Potatisbruden: =D



Pinch: I know! =D



Efwa: är det? :o står microshadow i botten på min...



Ella: visst kan jag göra det!



Elena: tack!



Jani: det kommer!

2010-06-07 @ 23:21:48
URL: http://purity.webblogg.se/
Cat

East kanske var en microshadow innan, men den finns som blush nu.

Och enligt de flesta som jobbar på MUS butiker kan den användas som en skugga med.

2010-06-08 @ 10:09:39
Andrea

Woho, äntligen är du tillbaka! Välkommen ;)



Ååh, så fina lack. Den kollektionen är underbar. j

Jag har bara 2 av dem ännu, Watermelon Rind och Strawberry Fields, som jag älskar!



Ta gärna fler bilder med de två röda, vill se jämförelser också tack :)

2010-06-08 @ 11:32:32
Efwa

Haha, ja, min står det blush på :-) Men, det är nog så det är, att det ändrats får några år sedan till blush.



Men, som Cat skrev så kan man använda den som skugga och det var därför jag köpte den.



Kramar till min favorit, Purity!

2010-06-08 @ 12:46:03
Purity

Cat: Check! Jag har dålig koll på MUS sortiment, äger nog bara totalt en 5-6 produkter därifrån.



Andrea: Tack! =D Watermelon rind har jag med, det är också dösnyggt. Kan fixa jämförelseswatch på de två röda åt dig!



Efwa: Vad konstigt att dom har ändrat det från skugga till rouge, undrar vad det kan bero på =S Galet pigmenterad är den i alla fall! Kram =)

2010-06-08 @ 21:23:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

oh, jag gillade green stardust :P Haha, den är ju grön ;D Nagellacken var sjukt fina!



Jag har saknat dig :)

2010-06-08 @ 22:15:31
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Cat

Jag letar fortfarande efter den perfekta röda ögonskuggan (de är förjävla svåra att hitta, kanske något att ta upp i bloggen? Tipsa om massa röda ögonskuggor från olika märken, skulle göra mig sjukt glad!), så just East har jag sneglat på ett antal gånger och har extra koll på, haha.

2010-06-08 @ 23:36:58
Maggie Makeup Addict

Vad fin East var! :o

2010-06-10 @ 22:41:54
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Cat: Röda ögonskuggor är lite knepigt, kanske ska ha ett rött tema här på bloggen snart =) tack för tipset!



Maggie: Den är supertjusig, ungefär samma färg som basic red från MAC men inte lika tokmatt!

2010-06-11 @ 14:53:52
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy