China Glaze Style Wars + GOSH Rainbow


Efter en rosa nagellacksperiod kände jag för någon annan färg på mina naglar. Mitt flake-lack från GOSH som jag köpte för flera månader sen, Rainbow, har jag inte kommit mig för att använda än av någon anledning, så jag tyckte att det var dags för det vid det här laget. Orange var längesen jag hade på mina naglar, så jag la Rainbow ovanpå det orange jelly-lacket Style Wars från China Glaze, som släpptes med Kicks-kollektionen förra sommaren.

Tre lager Style Wars, två lager Rainbow och avslutningsvis ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite. Flakesen är regnbågsfärgade så det beror lite på vilket lack man lägger det på vilken färg de antar, ovanpå ett orange lack skimrar de till i guld och grönt. Som en liten citrusexplosion på naglarna! Tyvärr gör sig inte riktigt flakelacket på bild - det gnistrar och glittrar så himla mycket mer och finare i verkligheten!












In English: After a pink nail polish period, I felt like wearing another colour on my nails. My flake polish from GOSH that I got several months ago hadn't been used yet for some reason, so I thought it was time to try it out. I haven't worn orange on my nails for a while, so I applied Rainbow on top of the orange jelly polish Style Wars from China Glaze, which was relased with the Kicks collection last summer.

Three coats of Style Wars, two coats of Rainbow and finally a coat of fast dry top coat, Seche Vite. The flakies are rainbow coloured so it depends a bit on what polish you pair it with what colour they adopt, on top of an orange polish they flash in gold and green. Like a tiny citrus explosion on my nails! Unfortunally, pictures doesn't really make the flakie polish justice - it glitters and glimmers so much more in real life!





Krisen

Shiiiit vad snyggt! Sjukt häftigt med skimret ovanpå :)

2010-06-19 @ 13:35:26
Kabuki-Emma

Supersnyggt! Både naglarna och den nya designen!

2010-06-19 @ 16:50:04
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Maggie Makeup Addict

Kan tänka mig hur fint det är irl!

2010-06-19 @ 20:17:00
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Nailtastic

Vilken underbar kombo! Sjukt snyggt!

2010-06-20 @ 18:08:31
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Purity

Krisen: Tack!



Kabuki-Emma: Tack ska du ha!



Maggie: Ja, det är så himla svårt att fånga skimret på bild!



Naitastic: Tack så mycket!

2010-06-20 @ 20:13:46
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Vart kan man köpa det "skimriga" gosh lacket? :)

2010-06-22 @ 21:09:33
Purity

Anonym: Jag har köpt mitt i Malmö, hos skönhetsbutikskedjan Matas!

2010-06-22 @ 21:48:17
URL: http://purity.webblogg.se/
Twiggy

Åhh kan inte du köpa ut ett sådant lack till mej? Hör av dej via mejl är du gullig.

2011-01-16 @ 21:50:40
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy