Zoya Charla


Idag satte jag igång med att börja lacka mig igenom alla mina nya lack jag fick hem från USA i förra veckan. Det kommer tyvärr ta en stund eftersom jag inte får ha nagellack på mitt sommarjobb, men jag får helt enkelt lacka så ofta jag kan nu i sommar =) Först ut att testas var det turkosa glitterlacket Charla från Zoyas sommarkollektion, Flash and Sparkle.

Charla är ett turkost och ganska skirt lack, fullspäckat med mikroglitter och skimmer. Det är aningen mer gröntonat i verkligheten än på bilderna, och som vanligt är det ganska svårt att fånga hur fint det glittrar och gnistrar ur alla vinklar, det här är ett lack som verkligen måste ses i verkligheten för det är riktigt riktigt vackert, som en påfågelfjäder eller en sjöjungfrustjärt! Jag har lackat tre lager på bilderna och har avslutat med ett lager snabbtorkande överlack, Seche vite.









 

 

In English: I started working my way through all of my new polishes that I got from the US last week. Unfortunally, it will probably take quite a while since I can't wear nail polish at my summer job, but I will paint my nails as often and possible so I can show you guys all of the new polishes in action =) First out to be tested was the turquoise glitter polish Charla from the Zoya summer collection Flash and Sparkle.

Charla is a turquoise pretty sheer polish, chock full of micro glitter and shimmer. It's a tad more green toned in real life than in my pictures, and as usual it's not the easiest thing to capture how pretty it glitters and gnisters from all angles, this is a polish that really has to be seen in real life because it's sooo pretty, like a peacock feather or a mermaid's tail! I've painted three coats in the pictures and finished the manicure with a fast dry top coat, Seche vite.





Andrea

ååh, det är jättefint!

Ordet jag tänker på är...Spektakulärt! ^^



Jag har inte detta, men Catch Me In Your Net av OPI, vilket ju ska vara så gott som en dupe.

2010-07-04 @ 22:20:25
Lynn

Har sneglat på det här lacket länge nu, men inte kommit mig för att köpa det...men nu tror jag bestämt att jag ska sluta vela! Det ser onekligen helt galet snyggt ut! :)

2010-07-04 @ 22:30:18
URL: http://thestrange.blogg.se/
Potatisbruden ~ Michilicious

GAAHH, fy fan vad snyggt det är..! Gud så vackert! Jag MÅSTE ha det! <3 Eller Catch Me In Your Net från OPI.. :P

2010-07-04 @ 22:38:10
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Veronica

Det är så otroligt vackert! Jag måste verkligen köpa det. Just den där blågröna färgen är en av mina favoritfärger.

2010-07-04 @ 23:12:22
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Junitjej

Vilket snyggt nagellack!

Din blogg är kanonfin! Ha en underbar sommar!

2010-07-05 @ 08:38:30
URL: http://junitjejen.se
Nailtastic

Så vackert! Älskar precis allt med det här lacket. :-)

2010-07-05 @ 19:54:33
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Purity

Andrea: Catch me in your net är i princip identiskt med detta ja =)



Lynn: go get it!



Potatisbruden: Jag skulle köpa Charla om jag vore du, Zoyas formula är bättre än OPI's enligt mig!



Veronica: samma här!



Junitjej: Tack så mycket, kul att du har hittat hit!



Nailtastic: jag med, det är perfekt!

2010-07-05 @ 20:37:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Linnea

Grönblått är alltid fint tycker jag. så detta vore verkligen kul se i verkligheten :)

2010-07-10 @ 12:22:12
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy