Purity undrar: Vad börjar du med när du lägger din makeup?





 

 

 

Vad börjar du med när du lägger din makeup? Börjar du med basen, ögonen, brynen?

 

 

Mitt svar: Jag börjar alltid med min bas eftersom det känns mest logiskt och det är lättare att få en helhetsbild av makeupen på en gång när man bygger på med ögonskugga, bryn osv. Vissa föredrar ju att börja med ögonskuggan för att lätt kunna tvätta bort nedfall under ögonen, jag löser det problemet genom att lägga ett tjockt lager löspuder under ögat för att skydda min bas från mörk skugga!





 

 

 

 

Purity asks you: What do you start with when applying your makeup? Do you start with the face, eyes, eyebrows?

 

 

My answer: I always start with the base since it feels most logical to me and it's easier to get a full image of how the makeup will look in the end when you add eyeshadow, brows etc. Some people do prefer to apply their eyeshadow first to easily wipe off fallout from the eyeshadow from the face, I solve that problem by applying a thick layer of loose powder under the eyes to protect my base from fallout!

 





peachgirl

Jag börjar med min TM alternativt rouge. Ögonskuggan lägger jag dit sist, vilket funkar bra då jag oftast använder väldigt "simpla" nyanser av beige/grå/brun. Eftersom jag i princip aldrig har heltäckande bas (foundation + concealer + puder) så är det inga problem att torka bort nedfall om det skulle vara så. sen går jag ett litet extra varv med min YSL TE för att fixa mörka ringar etc. Himla oordning är det alltså! :)

2010-07-03 @ 13:29:35
Veronica

Jag börjar också med basen- primer, concealer och sen foundation. :-)

2010-07-03 @ 14:01:42
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Honi

Primer, concealer, foundation och sedan bryn. Sen blir det ögonen :) Tycker det känns mest logiskt.

2010-07-03 @ 14:25:37
URL: http://honi.blogg.se/
Amanda K

Jag börjar med concealer, sedan tar jag ögonen och sedan resten av basen.

2010-07-03 @ 14:35:52
Empa

Jag börjar med puder, (jag använder inte concealer eller foundation ^^´) sen tar jag ögonbrynen o sist ögonen, men brukar dock inte använda så mycket ögonskugga, har inte så coola färger som jag vill ha :/

2010-07-03 @ 14:43:29
URL: http://dustparade.blogg.se/
Emma

Concealer, MSF, primer till ögon, skuggor, mascara, rouge, läppstift.

2010-07-03 @ 16:33:04
URL: http://emla82.blogspot.com
madde

När jag sotar ögonen så börjar jag med ögonen, sen bas. Men annars så blir det bas först och sen ögonen när jag sminkar med lite ljusare färger. Vid mörkare färger så kommer basen sist =)

2010-07-03 @ 16:37:12
Aila

Jag börjar också med ögonskugga faktiskt;)!

2010-07-03 @ 16:42:55
Fia

Det beror på typen av sminkning. Är det vardagssminkning/lite ögonskugga så:

1. Bas

2. Bryn

3. Ögon

4. Kinder

5. Läppar



Gör jag en sotning eller använder andra färgstarka ögonskuggor följer denna ordning:

1. Bas, men bara i pannan och kring tinningarna.

2. Bryn

3. Ögon, men bara övre halvan

4. Bas igen

5. Ögon, längs undre fransraden och mascara

6. Fortsätter som ovan.



Jag väljer den ordningen för att jag inte riktigt gillar att ha så mycket löspuder under ögonen. Jag får det oftast i ögonen och så har jag tyvärr ingen bra borste för att få bort den sen. Sen tar det inte särskilt mycket mer tid. Jag gillar min ordning :)

2010-07-03 @ 16:54:36
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Kajsa

Bryn, ögon, bas.

2010-07-03 @ 17:08:12
Emma

Till vardags: Basen. Ibland concealer om jag orkar det.



Med mer ögonmakeup händer det att jag börjar med den, men det är litet olika.

2010-07-03 @ 18:33:40
URL: http://hemmaliv-emma.blogspot.com
Unn

Vare sig det gäller fest eller vardagsmake så börjar jag alltid med basen. Jag lägger hellre hela grunden innan jag börjar på ögonmake och lägger på lite mer om olyckan med fallande skugga skulle vara framme. Det känns så himla bökigt att börja på ögonen först. Efter det blir det oftast rouge -> ögon -> Bryn -> läppar. Men ordningen ändras beroende helt på humör och ork :P

2010-07-04 @ 06:11:26
URL: http://syndromas.blogg.se/
Marie

Jag börjar alltid med basen, primer-foundation-concealer-löspuder sen rouge-ögon-ögonbryn-mascara-läppar.

2010-07-04 @ 15:29:38
anki

1. UDPP, concealer, ögonfransböjare

2. Ögonbrynen, highlighter

3. Resten av ögonmake

4. Foundation, puder, rouge/MSF

5. Läppar



Alltid i den ordningen. Fungerar bäst för mig.

2010-07-04 @ 19:40:12
Linnea

Basen. känns logiskt då en bra bas gör att man kan fortsätta. och basen är tråkigast och tar tid.

2010-07-05 @ 12:26:22
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Nailtastic

Jag börjar alltid med basen, sen gör jag ögonen, ögonbrynen och avslutar med lite rouge. Läpparna brukar få vara naturliga.

2010-07-05 @ 20:12:44
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
aminda

Bryn, bas, ögon, läppar :)

2010-07-05 @ 23:19:03
Katarina

Bas, ögon, ögonbryn och sedan läppar. :)

2010-07-06 @ 23:34:46
bella

Jag börjar alltid med basen, men ska jag sota ögonen med svart, då gör jag basen efteråt.

Bryn och läppar gör jag sist.

2010-07-09 @ 08:05:06
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy