Purity recenserar: Transderma C


Minns ni serumet från svenskutvecklade Transderma jag började testa för ett tag sedan? Nu har det gått lite mer än en månad sedan jag började använda det, så det är hög tid för en recension!

Transderma består av två unika ansiktsserum, Vitamin C serum och Vitamin A serum, och utvecklades i Sverige av Dr. Alvin Ronlan. Produkterna är sedan tidigare stora i USA och Japan, och de har utvecklats utifrån tio års forskning inom områden vitaminterapi och probiotika - levande bakterier som sägs stärka hälsan och motverka sjukdomar. Serumet jag har testat är Vitamin C-serumet, som passar bra för alla hudtyper.



 

 

Transderma C passar alla hudtyper och alla åldrar. Den trippelverkande formulan förbättrar hudens elasticitet och lyster och skyddar mot fria radikaler och uv-ljus genom att stimulera återskapandet av kollagen och elastinfibrer, de två nyckelkomponenter som huden är uppbyggd av. Vid påföring av serumet uppstår värme som utvidgar porerna och underlättar en djup absoprtion i huden, och det kan användas både morgon som kväll. 1-2 pump serum masseras in på väl rengjord och torr hy morgon och/eller kväll, och behöver ca 5 minuter på sig för att tränga in helt. När serumet har absorberats av huden kan man applicera andra hudvårdsprodukter, så som hudkräm, solskydd, makeup etc.

 

Hur har då serumet fungerat på min hy? Redan några dagar efter att jag hade börjat använda serumet så märkte jag en klar förbättring i hudens lyster, jag hade färre tilltäppta porer och huden kändes jämnare. Jag fick färre finnar, och dom små kvisslor jag brukar behöva skrubba bort med en mild ansiktspeeling blev färre och mindre. När det däremot började bli varmare och fuktigare ute så var det väldigt svårt att hålla min oljebenägna blandhy i schack under dagen eftersom serumet binder stora mängder fukt, så under sommarmånaderna är inte det här serumet optimalt för mig. Dessutom är det ganska odrygt - en flaska räcker i ungefär två månader - och priset per flaska är ohyggligt högt, 1300 svenska kronor för 30 ml. Ouch. Jag har halva min flaska kvar och tänker spara den till vinterhalvåret då min hy kan bli riktigt knastertorr, men någon ny flaska kommer jag tyvärr inte ha råd att köpa med min studentekonomi. Plus för de fina resultaten, men minus för oljeproduktionen på sommaren, att serumet är så pass odrygt och det skyhöga priset, med andra ord!

 

 

Pris: ca 1300 kr hos Transderma och utvalda hudvårdssalonger

Betyg: 3,5/5

 

 

 

 

 

 

In English: Remember the serum from swedish developed brand Transderma that I started using a while ago? It's been a bit more than a month since I started to use it, so it's time for a reveiw!

 

Transderma consists of two unique facial serums, Vitamin C Serum and Vitamin A serum, which have been developed in Sweden by Dr. Alvin Ronlan. The products are already a huge hit in the U.S. and Japan, and they are developed from a decade of research in the areas of vitamin therapies and probiotics - live bacteria that are said to enhance health and prevent disease. The serum I got to try was the Vitamin C serum, which is suitable for all skintypes.

 

Transderma C is suitable for all skin types and all ages. The triple-acting formula improves skin's elasticity and glow and protects it against free radicals and UV light by stimulating the re-creation of collagen and elastine fibres, the two key components of the skin. When applying the serum it heats up, expanding the pores which helps it absorb deeply into the skin, and it can be used both day and night. 1-2 pumps of serum are massaged into clean and dry skin day and / or night, and it needs about 5 minutes to penetrate the skin completely. When the serum is absorbed by the skin you can apply other skincare products, such as moisturizer, sunscreen, makeup, etc.

 

So, how has it worked on my skin? Already after using it for a couple of days, I noticed a big diffrence in my skin's radiance, I had less clogged pores and my skin felt much more even. I got less acne, and the small bumps that I usually need to scrub off with a mild peeling were smaller and fewer. However, when it started to get hotter and more humid outside, it was hard to keep my oily combination skin under control since the serum binds moisture to the skin, so during the summer months, this serum isn't optimal for my skin. Plus, it's really uneconomical - a bottle lasts for about two months, and the price per bottle is really high, $175 for 1 fl. oz / 30 ml. Ouch. I have about half of the contents of my bottle left and I will save it for the winter when my skin tends to get really really dry, but I won't be able to afford a new bottle. Thumbs up for the great results, thumbs down for the oil production of my skin in the summer, and the fact of how uneconomical and expensive this serum is, in other words!


Price:
$175 at Transderma
Rating: 3,5/5





Nailtastic

Ouch, 1 300 pix! Nja, det är för dyrt för mig.

2010-07-25 @ 09:48:39
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
peachgirl

Håller med...priset avskräcker! När det gäller dyrare hudvård måste det finnas testers att tillgå och gärna prova-på-kit. Send tycker jag att för 1300 kr så MÅSTE det vara Den Bästa Produkten Någonsin...annars kan jag liksom inte motivera det.

2010-07-26 @ 06:37:04
Purity

Nailtastic: ja, det är lite väl i överkant...



peachgirl: samma här, det måste verkligen vara världens bästa produkt om det ens ska kännas i närheten av värt att lägga 1300 kr på hudvård varannan månad!

2010-07-26 @ 13:44:45
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy