Purity recenserar: MAC studio fix lash mascara


Nu var det ett tag sedan jag gjorde en mascararecension, och det var faktiskt ett tag sedan jag köpte mascaran jag hade tänkt recensera med - mitt ex av Studio fix lash från MAC sjunger faktiskt på sista versen, och det är dags att köpa nytt snart!



 

 

Studio fix lash är en volymmascara som, förutom att bygga volym, definierar och separerar fransarna med hjälp av gummiborsten med täta, spetsiga piggar. Själva borsthuvudet är ganska långt vilket gör att det är lätt att komma åt nästan alla fransar i ett svep, och de halvmjuka piggarna hjälper till att separera fransarna samtidigt som de fördelar mascaran runt varje ögonfrans från rot till topp.

 

 

 

 

Studio fix lash wand

 

 

 

Left: no mascara, Right: MAC studio fix lash mascara, 1 layer

 

 

 

Left: no mascara, Right: MAC studio fix lash mascara, 2 layers

 

 

 

Jag är riktigt förtjust i Studio fix lash måste jag säga, även fast den inte riktigt slår min favorit från samma märke, Plush lash, som har en lite fetare borste vilket jag föredrar. Den separerar, ger mycket svärta och volym, är lätt att bygga lager med och ger snabbt fina fransar oavsett om man är ute efter en lite mer neutral look eller feta partyfransar. Gillar du allroundmascaror som är lätta att variera och kommer åt överallt men inte är speciellt förtjust i feta borstar så spana in Studio fix lash!

 

 

Pris: ca 155 kr hos närmaste MAC-disk

Betyg: 4/5

 

 

 

 

 

 

In English: It's been a while since I reviewed a mascara, and it's acctually been a while aswell since I bought the mascara I thought I'd review today - my tube of Studio fix lash from MAC is soon about to be replaced!

Studio fix lash is a volume mascara that, more than building volume, defines and separates the lashes with help of the rubber wand with dense, pointy teeth. The wand itself is pretty long which makes it easy to reach almost all lashes in one sweep, and the semi-soft teeth helps with separating the lashes at the same time as they dispense the mascara around each individual lash, from root to tip.

I'm really fond of Studio fix lash, allthough it doesn't top my favourite from the same brand, Plush lash, which has a bit of a fatter wand which I prefer. It separates, gives a lot of volume and pigment, is easy to build layers with and is quick to work with regardless if you're looking for a pair of everyday lashes or fat party lashes. If you love allround mascaras that are easy to vary and that reaches every single lash but don't like fat wands, look into Studio fix lash!

Price: $13 at MAC
Rating: 4/5





Pinch

Cool, it looks like a good one. I finally found another Plushlash online, am waiting for it to arrive!

2010-07-08 @ 12:13:52
URL: http://pinchypea.ch
Eme

Jag jar faktiskt aldrig använt MAC´s mascaror men det kanske kommer. En till fråga om Konad har jag Var är de billigast om du vet det och kollade du på länken och såg hur små mina naglar är? och räcker det att ha Ett svart spec lack ett sett med skrapa och den rullande saken och en platta?

2010-07-08 @ 13:41:42
URL: http://wwwfairygloss.blogg.se/
Emma

Jag gillar inte speciellt MAC´s maskaror men jag köpte den senaste Opulash. Den är kanon, kolla in den!!!

2010-07-08 @ 16:17:16
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Pinch: ooh, enjoy your plushlash!



Eme: Jag kikade på dina bilder, som jag skrev i svaret på din förra fråga så är det snarare mer problem med för stora naglar än för små när man använder konad. Vilken färg du vill ha på speciallacket är upp till dig, jag använder svart och vitt allra mest. Det du behöver utöver stämpelplatta och speciallack är stämpel, skrapa och en platthållare.



Emma: Jag gillar vissa av dom, zoomlash är dock en av dom jag inte gillar. Har inte testat Opulash än men jag är sugen på den!

2010-07-08 @ 20:15:45
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy