OPI Who the Shrek are you?


Ett lack det har pratats mycket om under våren och försommaren är det så kallade "shrekgröna" lacket i gulgrönt. Originalet släpptes av OPI i och med premiären av filmen Shrek 3 tillsammans med 5 andra lack i kollektionen Forever After, och flera andra märken har apat efter, bland annat svenska Depend. Tyvärr släpptes inte OPI-lacken i Sverige, så det är utländska webshopar eller eBay som gäller om man vill ha tag i dessa lack.

Jag velade bra länge över om jag skulle köpa Who the Shrek are you? eller inte, jag menar, snorgulgrönt låter ju inte speciellt tilltalande på naglarna, men till slut valde jag att slå till och det är jag väldigt glad att jag gjorde nu i slutändan. Väl på naglarna är lacket en härlig vårgrön som är väldigt smickrande mot min hudton, och det är unikt i min (visserligen inte så jättestora, men ändå) lacksamling. Jag premiärlackade med det i veckan - formulan var kanon och två lager täckte perfekt, toppade gjorde jag med ett lager Seche Vite.

Vad tycker ni - är träsktroll på naglarna en hit eller miss?












In English: A polish that have been wildly discussed during this spring and early summer is the so called "shrek green" yellow-green polish. The original was released by OPI in collaboration of the makers of Shrek 3 together with 5 other polishes in the collection Forever After, and several other brands have followed with their own version, Swedish Depend is one of them. Unfortunally, these polishes were not released here in Sweden, so I had to get mine from a foreign web shop.

I debated long and well over if I should get Who the Shrek are you? or not, because booger yellow doesn't sound like a hot color for the nails, but finally I chose to get it and I'm glad I did in the end. When painted on the nails, the polish takes on a lovely spring green that looks very flattering against my skintone, and it's unique in my (quite humble, but still) polish collection. I used it for the first time earlier this week - the formula was great and two coats provided perfect coverage, and I topped it with a coat of Seche Vite.

What do you think - yay or nay for ogre green nails?




Andrea

Det såg ju fint ut på dig :)



Jag vet inte riktigt om jag vill ha det...

Använder inte creme-lack så ofta och en ljus gulgrön... hm.

Gillar idén att göra en Shreck-färg, kul och annorlunda. Har lite lust att äga det bara för det, och för att det är omtalat också :P

2010-07-25 @ 14:37:31
Lina

Jag tyckte att det lacket var fult ända tills jag provade Depends variant och sen såg Who the Shrek are you på Lina T:s naglar.

Så jag har ändrat mig och tycker att det är riktigt snyggt! Funderar själv på om jag inte ska ta och beställa det.....

2010-07-25 @ 14:43:56
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Honi

Jag tycker det är riktigt snyggt :) Men så är jag väl rätt öppen när det gäller färg på naglarna, allt fungerar (nästan iallafall).

2010-07-25 @ 15:31:55
URL: http://honi.blogg.se/
Anna

Jättefint lack... jag gillar lite annorlunda lack :)

Min mamma skulle tycka jättemycket om det där lacket, hon älskar allt som är grönt :)

Det passar jättebra på dig :)



kram

2010-07-25 @ 16:05:38
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Anonym

wow snyggt! blir lite lagom sugen....

2010-07-25 @ 16:58:36
Viola, Killer Colours

Det var himla snyggt på din hudton!

2010-07-25 @ 17:45:42
URL: http://killercolours.blogg.se/
Emma

Det blir absolut en hiss! Har både OPI och Depends, gillar båda det är dock inte det samma.

2010-07-25 @ 17:52:20
URL: http://emla82.blogspot.com
Efwa

Ett av de allra snyggaste lack jag sett faktiskt. jag är ju en lime-tjej (tant).

2010-07-25 @ 18:07:45
Michilicious ~

Jag tycker det var jättesnyggt :D Jag måste ha det ToT

2010-07-25 @ 22:34:11
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Emma

Sjukt snyggt! ;D

2010-07-25 @ 23:33:04
bella

träsktroll är härligt! :) superfint på dig!

2010-07-25 @ 23:36:53
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
therese - seul.blogg.se

tycker det är grymt fint! =)



sen har jag en fråga.. jag är väldigt ljus i hyn (speciellt på vintern) och varje gång jag ska köpa en ny foundation så är den för mörk när jag väl kommer hem. trots att jag bett om hjälp i butiken och sagt att jag vill ha en så ljus som möjligt till överkomligt pris. just nu använder jag maybellines puder mineral foundation #04 vanilla rose och lite solpuder från nivea i ansiktet. blir ibland lite fläckigt men det funkar. jobbigare är det dock under vår/vinter/höst. då använder jag nivea ideal finish foundation #02 nude, men det blir på tok för mörkt. har du något tips på en bra foundation som är riktigt ljus? min hy är väldigt torr i hela ansiktet (speciellt pannan och näsan) men fortfarande massor av pormaskar på näsan och någon enstaka finne då och då. skulle bli överlycklig om du kunde hjälpa mig.

kram!

2010-07-26 @ 05:54:12
URL: http://seul.blogg.se/
Purity

Andrea: Tack! Ja, det är lite kul att äga det också just för att det är Shrek-lacket =)



Lina: Ja, jag tvekade också himla länge innan jag bestämde mig för att det faktiskt var fint!



Honi: Samma här!



Anna: Tack! Jag har målat det här lacket på min mammas tånaglar faktiskt, hon blev jättefin i det!



Anonym: tack!



Viola: Tack! Det är faktiskt mer smickrande än vad man kan tro =)



Emma: Depends är lite mindre murrigt och lite mer gult, har jag för mig? Har inte jämfört dom sida vid sida men har sett depends i butik.



Efwa: Jag tycker du ska köpa en flaska!



Michilcious: go get it!



Emma: =D



bella: eller hur, go Shrek!



therese: Testa GloMinerals pressed base i den ljusaste nyansen, neutral fair, om du gillar mineralfoundation. Den är riktigt ljus! Bor du i Stockholm kan du prova nyansen i butik hos Accessora, annars finns den att köpa på nätet.

2010-07-26 @ 13:53:44
URL: http://purity.webblogg.se/
NATHY DEMECHO

Det där nagellacket var så fult att det blev snyggt, haha! :)

2010-08-10 @ 22:30:06
URL: http://nathydemecho.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy