Amber lights


En superfin skugga jag har i en av mina MAC-paletter men inte har använt på ett tag, av någon anledning, är den bärnstensfärgade skuggan Amber lights. Den är krämig, skimrig och lätt att jobba med och färgen är gudomlig. Äger ni inte den här snyggingen så spana in den! Idag matchade jag den med hallonrosa och korall.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • L'oréal Studio secrets high definition smoothing foundation - gold porcelain (90%) + warm chocolate (10%)
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC blush ombre - ripe peach
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - amber lights
  • MAC eyeshadow - hot hot hot
  • MAC eyeshadow - coral
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MUS tri brow color
  • MAC chromaline - black black
  • MAC kohl power pencil - feline
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - lustering















Skuggornas placering: Amber lights på hela det rörliga locket och längs undre fransraden, Hot hot hot i globlinjen och yttre v:et. Coral i övre globlinjen och för att tona uppåt och utåt. Sugarshot som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.







In English: A gorgeous eyeshadow that I have in one of my MAC palettes and haven't used for a while now, for some reason, is the amber coloured shadow Amber lights. It has got a creamy, shimmery finish, is really easy to work with and the shade is just beautiful. Check it out if you don't already own it! Today I paired it with a raspberry pink and coral.

Shadow placement: Amber lights on the lid and along the lower lash line, Hot hot hot in the crease and outer v. Coral in the upper crease and to blend upwards and outwards. Sugarshot as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.





Linnea

Jättefint! Nedtonat och färglatt på samma gång, somrigt :)

2010-07-01 @ 12:34:42
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Mika

snälla du, kan du göra video tutorial?=)))

2010-07-01 @ 14:35:37
Anna

Jättefint :)

Jag har varit på jakt efter en skugga i samma färg som Amber Lights en längre tid.. blev riktigt frustrerad senast jag var och shoppade och inte kunde hitta vad jag sökte... sen då jag kom hem märkte jag att jag hade en liknande redan :D

Underbar sminkning, som alltid :)



kram

2010-07-01 @ 15:23:52
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
creme-idiot

Hot hot hot, vad är det för en skugga? Ser väldigt fin ut, men kan inte hitta den på eras hemsida... Makeupen är super fin. Som vanligt!!!

2010-07-01 @ 17:53:43
Purity

Linnea: Tack!



Mika: Jag har tyvärr ingen kamera som går att filma med eftersom jag fotar med systemkamera =/



Anna: Åhå, det kan vara värt att gå igenom sitt stash då och då, man hittar ofta guldklimpar som man glömt att man hade!



creme-idiot: Hot hot hot släpptes som limited edition med spring colour forecast-kollektionen. Tack!

2010-07-01 @ 18:46:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Mycket snyggt. Amber Lights var faktiskt min första skugga från Mac. Men jag tycker den smular rätt mycket. Gör din det?

2010-07-02 @ 08:30:37
URL: http://sminkhornan.wordpress.com
Purity

Emma: min är hur krämig som helst. Hur har du förvarat skuggan? Har du applicerat den med ren pensel varje gång? En del produkter kan ändras i formulan om det kommer i fett eller bakterier i dom.

2010-07-02 @ 09:28:09
URL: http://purity.webblogg.se/
true religion mens jeans

Makeupen är super fin. Som vanligt!!!

2010-07-02 @ 10:44:58
URL: http://www.etruereligionjeans-sale.com/
Emma

Hmm, knasigt. Nä jag tycker nog att jag förvarar dom rätt. Svalt och i skugga? Tvättar mina borstar med babyshampoo varannan vecka. Kanske måste bli bättre på snabbtvättarna mellan varje användning. Tycker mycket av skuggan ligger under ögat efteråt men jag har löspuder under, precis som du har lärt mig =) Så jag löser det.

2010-07-02 @ 16:10:07
URL: http://sminkhornan.wordpress.com
Purity

true religion mens jeans: Tack!



Emma: Du kanske fick ett måndagsexemplar av din skugga =/

2010-07-03 @ 12:41:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Honi

Åh så fint :) Som vanligt, du är ju så himla duktig purity!

2010-07-03 @ 14:27:55
URL: http://honi.blogg.se/
Julia

Du är otroligt duktig på att få färger att smälta in i varandra och även använda många färger i en makeup. En annan har väl kanske två färger oftast, men du lyckas få varje färg att göra sitt. Du är väldigt duktig!

2010-08-11 @ 01:25:36
URL: http://symetris.blogspot.com/
Florentzia89

Köpte Amber Lights för några dagar sedan. =D Håller nu på att bygga up min Mac samling.

Har 224, 219, 217, 187, 213, 195 & 168 borstarna. Amber lights, Satin taupe, Sushiflower & Beauty marked skuggorna, spf50 faceprimer, sculp concealer hittils. =D



Ah, undrar en sak. Jag funderar på att samla mina mac skuggor i de 4 ö/s tomma palletterna och det gäller den guldiga/koppar paletten, Jag kommer köpa Coppering & Goldmine snart men vet inte vad den fjärde skuggan ska vara. Har du förslag på någon Guldig/Koppar ögonskugga (som inte är LE), helstt ngn mellan eller mörk nyans? :P

2010-11-20 @ 23:06:59
URL: http://florentziaart.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy