Purity recenserar: Make up store mud mask


Mud mask från Make up store har testats flitigt hos diverse skönhetsbloggar den senaste tiden, så när Maggie frågade om jag ville ta över hennes nästan oanvända tub när hon skulle flytta till Shanghai blev jag jätteglad, för jag hade läst så mycket blandade åsikter om den här masken att jag jättegärna ville testa den jag med.

 

Som ni ser på bilden nedan så är Mud mask ingen diskret historia - man blir riktigt smurfblå i ansiktet av den! Som tur är försvinner färgen även med resten av masken när man tvättar bort den =P Masken i sig är för det första väldigt trevlig i konsistensen och lätt att applicera, och dryg är den med. Jag använder ungefär en klick stor som en femkrona till hela ansiktet vilket gör att den gigantiska tuben kommer räcka länge. Däremot luktar den ganska starkt av ja, just lera, och tyvärr sitter doften kvar i huden ett bra tag även efter man har tvättat bort den. Jag använder masken ca 1 gång i veckan, och applicerar masken i ett ganska tunt lager med fingrarna och låter den sitta på i ca 10 minuter, eller tills då den har torkat.




Eftersom jag har blandhy så är den här lermasken ganska ideal för mig; tack vare att den innehåller aloe vera och kaolin så lugnar, rengör och mattar ner fet och irriterad hud, samtidigt som den återfuktar torra partier och lämnar hela huden i ansiktet mjuk och len. Det enda som drar ner betyget är egentligen den hemska doften, och att huden kan reagera lite knasigt och få utbrott de första gångerna man använder den då den drar ur en riktig massa skit ur porerna, detta stabiliserade sig däremot för mig efter andra användningen. Den är klart värd att köpa däremot, och man får riktigt mycket produkt för pengarna!

Pris: 195 kr (150 ml) hos Make up Store
Betyg: 4/5



In English: Several beauty bloggers have tested the Mud mask from Swedish makeup and beauty brand Make up Store lately, so when Maggie asked me if I wanted her almost new tube that she couldn't take with her when she moved to Shanghai, I was thrilled!

As you can see in the picture above, this mask isn't what you could call descrete - it does make you look like a smurf! Fortunally, the colour washes off with the rest of the mask =P The mask itself is really nice in its consistensy and easy to apply, and a little goes a long way. I an the ammount about the size of a quarter for my entire face, which means that this huge tube will last me a long time! It does smell pretty strong from mud though, and the scent lingers on your skin a while after you've rinsed it off. I use the mask about once a week, and I apply it pretty thin with my fingers and let it sit for about 10 minutes, or until it's dry.

Since I have combination skin, this mud mask is pretty ideal for me; thanks to that it contains aloe vera and kaolin, it calms, cleanses and mattifyes oily and irritated skin, while it moisturises the drier parts and leaves your skin feeling soft and pleasant. The only thing that keeps this product from recieving a top grade is because of the quite horrid smell, and it can make your skin act up on you the first times you use it since it un-cloggs the pores so thoroughly, my skin was stabilised after the first two uses though. It's really worth buying though, and you do get a lot of product for your money!

Price: $24 (150 ml/5 fl oz) at Make up Store
Rating: 4/5





Johanna

Hmmm funderar verkligen på att köpa den!

2010-01-24 @ 16:48:43
URL: http://theniceness.blogg.se/
Nail-Design

Åh, den är verkligen helt underbar den där masken, men jag vågar ännu inte riktigt sätta mig med den när min sambo är hemma, jag skulle väl skrämma livet ur den stackars pojken med mitt smurfblå ansikte isåfall :P

2010-01-24 @ 16:52:02
URL: http://nail-design.se
Unn

Jag känner djup kärlek till Mud Mask. Har haft min i över ett år nu och har fortfarande massor kvar. Kommer definitivt köpa den igen när den tar slut!

2010-01-24 @ 18:15:38
URL: http://syndromas.blogg.se/
Maggie Makeup Addict

Ja, från mig får den 0 i betyg för den funkade inte alls :C

2010-01-25 @ 07:24:20
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Lethania

Hah! Man kan ju leka Avatar med den där masken på!

2010-01-25 @ 11:25:59
URL: http://www.lethania.com/?p=1123
doolallymakeup

Jag funderar på att köpa den sen när min lermask tagit slut ^_^



många är ju väldigt positiva till den får hoppas den funkar för mig med sen



ha det bra

2010-01-25 @ 16:17:37
URL: http://doolallymakeup.blogg.se/
Nathy DeMecho

Gillar din blogg starkt! :)

2010-01-25 @ 17:47:26
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Purity

Johanna: Har du blandhy så tycker jag absolut att du ska slå till på en =)



Nail-Design: Haha, samma här =P Han skulle ju bli livrädd!



Unn: Kul att du också gillar den, visst är det underbart när man hittar produkter som verkligen funkar kanon!



Maggie: Ja, skittråkigt ju... Men tur att den funkade bättre på mig =)



Lethania: Haha =P



doolallymakeup: Hoppas den funkar lika bra för dig med!



Nathy DeMecho: Kul att du har hittat hit!

2010-01-26 @ 16:07:36
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy