Sugarpill cosmetics


Har ni hört talas om det nylanserade sminkmärket Sugarpill cosmetics? Märket fokuserar på högpigmenterade ögonskuggor i starka färger i både pressad och lös form. Bakom märket står den amerikanska tjejen Amy, som även driver sitt eget klädmärke Shrinkle.

 

 

 




Sortimentet består av följande produkter än så länge:


Pressed eyeshadow ($12 / 5 gram)
  • Love+ - Bright red with a semi-pearly sheen
  • Buttercupcake - Brightest bright matte yellow
  • Poison Plum - Dramatic purple with a semi-pearly sheen
  • Tako - Pure matte white
  • Dollipop - Vibrant, matte hot pink
  • Bulletproof - Deepest matte black
  • Flamepoint - Vibrant matte orange
  • Midori - Vibrant green with a slightly pearl sheen
  • Afterparty - Bright turquoise with a semi-pearly sheen

Addicted to pretty: 4-colour palette ($34 / 4 x 5 gram)
  • Burning Heart - Flamepoint, Buttercupcake, Love+, Poison Plum
  • Sweetheart - Dollipop, Afterparty, Midori, and Tako
  • Cold Heart - Poison Plum, Bulletproof, Tako, Afterparty

CrhomaLust Loose eyeshadow ($12 / 5 gram)
  • Absinthe - A mischievous vivid lime green with yellow undertones
  • Asylum - Shiny sexpot red with dramatic sparkle
  • Decora - Delicious hot pink with iridescent bursts of green
  • Goldilux - Brilliant, highly-reflective metallic gold with breathtaking shine
  • Hysteric - Metallic purple with turquoise sparkles and luminous flashes of green
  • Junebug - Luxurious forest green with a burst of diamonds
  • Lumi - Snow white with turquoise sheen and flashing bursts of blue and green. When worn over a dark base, this complex white transforms itself into your new favorite blue eyeshadow.
  • Magpie - Dramatic silky black with metallic blue sheen and turquoise sparkles
  • Royal sugar - Striking bright blue with a heavenly burst of turquoise diamonds
  • Starling - Vibrant, metallic turquoise with intense sheen.
  • Tiara - Brilliant, highly-reflective metallic silver with maximum shock value shine

Eyelashes ($8 / par)
  • CatEye
  • Dewdrop







Visst ser produkterna helt fantastiska ut? Temptalia har swatchat och recenserat samtliga skuggor: 4-colour palette, Pressed eyeshadow och ChromaLust loose eyeshadow - kolla in dom, färgerna är verkligen superfina! Dessutom ser förpackningarna och hela konceptet helt underbart ut, what's not to like? =D

Det finns grymt bra swatchbilder på samtliga produkter på hemsidan, vilket jag tycker är riktigt bra. Frakten kostar mellan $6 och $12 för internationella beställningar, beroende på hur mycket du beställer för. Frakten är gratis om du beställer över $75, oavsett var i världen du befinner dig.



Jag är jättenyfiken på märket och kommer absolut att beställa något så fort jag får råd!





In English: Have you heard of the newly launched makeup brand Sugarpill cosmetics? The brand focuses on highly pigmented bright eyeshadows in both pressed and loose form. Behind the brand is american girl Amy, who also runs her own clothing brand Shrinkle.








The range consists of the following products so far:


Pressed eyeshadow ($12 / 5 grams)
  • Love+ - Bright red with a semi-pearly sheen
  • Buttercupcake - Brightest bright matte yellow
  • Poison Plum - Dramatic purple with a semi-pearly sheen
  • Tako - Pure matte white
  • Dollipop - Vibrant, matte hot pink
  • Bulletproof - Deepest matte black
  • Flamepoint - Vibrant matte orange
  • Midori - Vibrant green with a slightly pearl sheen
  • Afterparty - Bright turquoise with a semi-pearly sheen

Addicted to pretty: 4-colour palette ($34 / 4 x 5 grams)
  • Burning Heart - Flamepoint, Buttercupcake, Love+, Poison Plum
  • Sweetheart - Dollipop, Afterparty, Midori, and Tako
  • Cold Heart - Poison Plum, Bulletproof, Tako, Afterparty

ChromaLust Loose eyeshadow ($12 / 5 grams)
  • Absinthe - A mischievous vivid lime green with yellow undertones
  • Asylum - Shiny sexpot red with dramatic sparkle
  • Decora - Delicious hot pink with iridescent bursts of green
  • Goldilux - Brilliant, highly-reflective metallic gold with breathtaking shine
  • Hysteric - Metallic purple with turquoise sparkles and luminous flashes of green
  • Junebug - Luxurious forest green with a burst of diamonds
  • Lumi - Snow white with turquoise sheen and flashing bursts of blue and green. When worn over a dark base, this complex white transforms itself into your new favorite blue eyeshadow.
  • Magpie - Dramatic silky black with metallic blue sheen and turquoise sparkles
  • Royal sugar - Striking bright blue with a heavenly burst of turquoise diamonds
  • Starling - Vibrant, metallic turquoise with intense sheen.
  • Tiara - Brilliant, highly-reflective metallic silver with maximum shock value shine

Eyelashes ($8 / pair)
  • CatEye
  • Dewdrop






Doesn't the products look simply amazing? Temptalia has swatched and reviewed all shadows: 4-colour palette, Pressed eyeshadow and ChromaLust loose eyeshadow - check them out, the colours are gorgeous! Plus, both the packaging and the whole concept looks gorgeous, what's not to like? =D

There are great swatch pictures of all products on the website, which I find really awesome. US shipping is a flat $5, and international shipping ranges between $6 and $12 depending on how much you buy. Orders over $75 recieve free shipping, no matter where in the world you're located.


I'm really curious about the brand and will definately order something as soon I can afford it!


Source: Sugarpill cosmetics, Shrinkle




Sissela

Nej men vad roligt! En beställning från henne var min första Ebay-beställning någonsin :D

2010-02-22 @ 17:05:20
URL: http://sissela.se
Sugarpuss

Åh, jag dog nästan när jag såg dem på Temptalia. Planerar redan en beställning! :D

2010-02-22 @ 18:30:43
URL: http://sugarpuss.blogg.se/
Carolina

Wow! Jag är helt såld! Förpackningarna är ju helt underbara, så läckra! Hittade flera skuggor jag absolut vill testa, dom ser otroligt pigmenterade ut och vissa var ju riktigt fint skrimriga! Wow säger jag bara, tack för nyheten, jag bara måste ha några Sugarpill produkter, måste!

2010-02-22 @ 20:47:59
doolallymakeup

Såg en review igår på youtube om de utav petrilude, verkar vara super schysta avvaktar dock lite innan jag inhandlar nåt från de :)

2010-02-22 @ 20:54:24
URL: http://doolallymakeup.blogg.se/
Sofie

hej, var köper du dina essie lack någonstans? jag har hittat ett som jag verkligen fastnat för men hittar det inte nånstans! hade blivit skitglad för svar :) lacket heter "Mint Apple Candy"

2010-02-22 @ 22:10:54
Purity

Sissela: vad kul! Vad köpte du för nåt? En av de supersnygga klänningarna?



Sugarpuss: samma här!



Carolina: kul att det föll dig i smaken! =)



Doolallymakeup: okej =)



Sofie: jag köper mina essie-lack från transdesign.com eller ebay, just mint candy apple köpte jag från en ebay-säljare som heter beautyzone2007. Hoppas du får tag i det, det

är skitsnyggt!

2010-02-23 @ 08:36:43
URL: http://purity.webblogg.se/
sofie

tack snälla för svaret! kostar frakten mycket om man köper på ebay? ja det är verkligen döläckert! :)

2010-02-23 @ 21:01:57
Purity

sofie: Frakten brukar desvärre gå på mer än själva lacket eftersom lack väger ganska mycket, tror det går på runt 8-9 dollar eller så med frakt för ett essie-lack på ebay.

2010-02-23 @ 21:26:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Aranel

Oh, gud! Hade jag inte suttit i en soffa hade jag ramlat av stolen! AAAAARGH!!! Ber att få återkomma när jag kommit till mina fulla sinnen igen:P

2010-02-23 @ 21:48:18
Maggie Makeup Addict

Fargerna jag sett swatchade pa Temptalia och hennes beskrivningar far mig att tanka pa Inglots skuggor, men singelskuggorna har samma forpackning som Stargazerskuggor. Pigmenten har samma forpackning som Inglots pigment. Losfransarna ser ut som vilka som helst, MUS, Inglot, Stargazer eller NYX, de verkar alla kora pa samma tillverkare!

Inget illa med det, men jag ar alltid radd att behova betala for mycket :P

Daremot ar fargerna pa pigmenten unika och riktigt fina, jag ar mer an sugen pa att testa dem! Tiara, Lumi och Absinth, come to Maggie!

2010-02-24 @ 10:36:39
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Elena

Jätteläckra, men det är något i mitt huvud som skriker Danger, danger. Doe Deere, Limecrime och sånt. Samma pris som på Limecrime, fast LimeCrimes kommer i 10g. Känns ovärt på nåt sätt.

2010-02-24 @ 14:09:48
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Purity

Aranel: Haha! =P



Maggie: Jag är en sucker för fina förpackningar, och det märks att hon har lagt ner mycket tid på designen av dessa. Är nog så att det är många som använder samma förpackningar eftersom det är alldeles för dyrt att tillverka egna specialdesignade. Jag är jättesugen på de röda och gröna ögonskuggorna och pigmentet royal sugar!



Elena: Jag tycker det är bra att de nya företagarna sätter ett rimligt pris på sina produkter redan från början, hon har jobbat i flera år med att skapa sina egna unika färger (dessa ser inte ut som de från LimeCrime, som anklagas för att ha tagit färdigblandade färger från andra märken - en diskussion jag inte känner att jag vill sätta mig in i) och snygga, stilrena förpackningar så jag tycker absolut att det är rimliga priser för produkterna om dom håller hög kvalitet!

2010-02-24 @ 14:49:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg skal vente med å bestille til hun har litt mer levelige farger, men glad for at det er noen der som lager matte øyeskygger.

2010-02-24 @ 19:53:58
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Andrea

WOW!

måste beställa härifrån nångång!

tack för tipset!

2010-02-28 @ 01:29:18
Sissela

Nej, ingen klänning, även om jag gärna velat... utan ett toklass galna lösögonfransar! :D

2010-03-01 @ 19:59:14
URL: http://sissela.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy