MAC - Art Supplies collection


I April släpper MAC en kollektion inspirerad av konstnärsmaterial och pennor. Flera nya nyanser av höstens stora hit greasepaint sticks lanseras tillsammans med några nya nyanser av de glittriga pearlglidepennorna, samt en helt ny produkt för läpparna - lip stain markers, som är i princip som en tuschpenna fylld med lip stain.


OBS! Denna kollektion kommer tyvärr inte till oss i Sverige.


MAC Art Supplies
Release date: April 1st 2010 (US/Canada), April 2010 (International)



“Just as Art Supplies for Eyes invokes the vision, Art Supplies for Lips speaks to the ultimate in sensuality….Luscious lips drawn from innovative new Lipstain Markers and Pencils to use like a modern multi-media artist would – design and discover! Incorporating the concept of art tools into the world of M·A·C makeup, these pencils and markers create dramatically different lip looks. New Pro Longwear Lipstain Marker has the doodle-fun of a “pen,” but with sophisticated, light and long-wearing results. It’s all about artistic freedom!”



Pro Longwear Lipstain Marker ($16.00)


A lightweight lip stain featuring the look and delivery of a color marker. With its felt-tip nib, it goes on with precision to deliver a sheer, instantly absorbed flush of color that can last all night. Fills, defines and layers for more color when wanted. No need for lip liner. All limited edition.
  • Full of Flare - Bright yellow coral
  • Stylesetter - Hot pink
  • A Classic - Rose red
  • Purposefully Red - Dirty red coral
  • Modern Mocha - Light brown
  • Point of View - Light neutral
  • Tomorrow’s Coral - Mid-tone blue red
  • Runway Ripened - Berry plum red
  • Sunset - Coral brown

Greasepaint Stick ($17.50)
  • Greengrease - Blackened forest green
  • Zinc Zone - Dark gunmetal
  • Slick Black - True carbon black
  • Dirty - Blackened taupe with pearl
  • Brown, Now - Blackened burgundy
  • Below Ground - Blackened bronze
  • Uniformly Blue - Blackened navy
  • Charred Mauve - Blackened violet

Pearlglide Intense Eyeliner ($14.50)

An eye pencil that provides rich, luxurious color with a touch of shimmer and sparkle. Soft, smooth, creamy formula glides on for a perfectly intense line, yet its soft texture allows you to blend. Long-wearing, smudge-proof.
  • Almost Noir - Dirty plum
  • Designer Purple - Iridescent violet
  • Petrol Blue - Deep navy
  • Undercurrent - Blue teal
  • Industrial - Periwinkle grey
  • Black Line - True black

Lipglass ($14.00)
  • Clear - Clear





 

 

 

 

 

 

 

 

 



Suck. Jag är verkligen jätteledsen över att den här kollektionen inte kommer till Sverige, jag älskar greasepaint sticks och pearlglidepennorna, och jag är enormt sugen på lipstainpennorna! =( Tur att jag har en langare borta i det stora landet i väst... Lipstainpennorna purposefully red och full of flare, greasepaint sticksen greengrease, zinc zone och slick black samt pearlglidepennan undercurrent står högt upp på min önskelista!


In English: MAC launches a collection in april inspired by artist supplies and pens. Several new shades of the popular greasepaint sticks are being launched together with some new shades of the glittery pearlglide pencils, and a new product is released for the lips - lip stain markers.

Sigh. I'm really bummed about the fact that this collection won't come to Sweden, I love the greasepaint sticks and pearlglide pencils, and I'm dying to try out the lip stain markers! =( Thank god I've found a sweet gal who can do CP's for me in the US! Lipstain markers purposefully red and full of flare, greasepaint sticks greengrease, zinc zone and slick black plus the pearlglide pencil undercurrent are all at the top of my wish list!


Source: Chic profile, Makeup for life





Maggie Makeup AddictMaggie Makeup Addict

MEEEEEH! Nu blir jag less på de svenska inköparna. Mest spännande kollektionen på länge ju!

2010-02-11 @ 17:30:52
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
rawr

åhåhåh nu måste jag definitivt snacka med min kompis i usa om hon kan langa åt mig o:

2010-02-11 @ 17:50:05
kotte

men vafan! den här vill jag också ha saker ur ju D:

2010-02-11 @ 17:52:38
URL: http://ninjaminerals.com
Veronica

Men åh, den här kollektionen verkar ju asnice. Jävla skitinköpare. :(

2010-02-11 @ 19:18:49
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Purity

Maggie: Samma här! Det här är ju lätt vårens bästa kollektion =(



rawr: Håller tummarna, den här kollektionen ser riktigt spännande ut!



kotte: vad vill du ha för nåt? Du kanske kan få vara med på min langning :)



Veronica: Eller hur! =(

2010-02-11 @ 21:35:01
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

men åååååh, inte denhär heller? -.-

2010-02-11 @ 21:46:20
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Sexy Sadie

Jeg vil gjerne fingre litt i noen av de leppepennene og greasepaintene. Tusen takk. ;)

2010-02-11 @ 22:32:30
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Emilie

Om jag vill ha 9 lack från transdesign kostar det mig 18 usd i frakt, men om jag tar åtta kostar det 16? och så ska man fylla i att man vill ha en flat box? :P Jag försöker övertala karl att det inte är farligt att handla utomlands, han sa "Emilie måste du ha nagellack som inte finns i sverige?" Jag sa att det tusan behövdes för det finns inget fint här(nästan) x_x

2010-02-12 @ 08:19:01
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Sexy sadie: hoppas ni får den i norge!



Emilie: en flat rate box kostar alltid $18 och rymmer max 9 lack, så frakten blir densamma om du beställer 8 eller 9 st. Domhar ändrat i sitt system nu så man kan välja flat rate box direkt utan att behöva nämna det i kommentaren och vänta på att dom korrigerar beloppet, mycket enklare och smidigare nu =)

2010-02-12 @ 09:24:43
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Emilie: du kan ju använda som argument att lacken blir en tredjedel så dyra om du beställer från USA jämfört med att köpa dom i butik i Sverige ;-)

2010-02-12 @ 09:26:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Lip stain pennorna skulle jag gärna ha testat på!!

2010-02-12 @ 09:47:25
URL: http://emla82.blogspot.com
Sanna

Asså, jag fällde en tår, på riktigt(!!) när jag fick veta att denna inte skulla komma hit! Glöm spring color forecast, det är ju denna jag längtat efter! Gaaah! Hur ska man gå tillväga nu för att få grejerna? Hur brukar du göra/vad är bästa sättet? Tacksam för tips!

2010-02-12 @ 14:28:25
Emilie

Sv: Va bra, då behöver man ju inte oroa sig över det. Men hur blir det med tull och extra? En negativ människa sa till mig att jag kommer åka på tull och sen extraavgifter på det och det händer typ alla enligt henne. Är det så? Då blir det ju dyrt x_X

2010-02-12 @ 15:45:31
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emma: dom låter riktigt intressanta!



Sanna: är du medlem på specktra? Där finns massor av söta tjejer som gärna ställer upp och langar åt en från USA =)



Emilie: jag har aldrig åkt på tull när jag beställt i en liten flat rate box från transdesign, men ja chansen finns ju att det fastnar. Men de märker lådorna som "gift" och beställningen ligger oftast runt 45-50 dollar, och det minskar risken enormt för tullavgifter!

2010-02-12 @ 16:12:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Sv: Då kanske det bara är hon som är grymt pessimistisk, men det vore ju inte första gången dock... åh, vilka smartingar de är ^^men om mman åker på att betala ändå, kostar det 25 % av beloppet då?

2010-02-12 @ 16:26:52
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Man ska ju alltid räkna med att åka på tull, men jag tror som sagt att du inte behöver vara orolig =) Tullen brukar ligga på runt 25%, plus postens avgifter.

2010-02-12 @ 18:02:14
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Nej men precis jag borde väl inte göra det hoppas jag :O Oh, plus postens avgifter? Men det tillkommer väl bara om man får tull? :P

2010-02-12 @ 18:50:23
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: precis =)

2010-02-12 @ 19:17:48
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Då hoppas jag innerligt på att jag inte får någon tull för det har jag inte riktig råd med ;D Men jag ska smöra för min sambo ikväll så kanske det blir att få en beställning hem i alla fall :)



Tack för att du svarat på alla frågor och stått ut med att jag inte fattat någonting :P

2010-02-12 @ 19:46:10
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Emilie

två av lacken jag ville ha har tagit slut, tusan också. Fan ta min beslutsångest :( Hoppas de kommer in innan de andra tar slut.

2010-02-13 @ 11:30:40
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Sanna

Purity: Yes det är jag, skriver dock aldrig, bara läser :P Man måste typ "låsa upp" de delarna av forumet väl? Tror du de är safe eller, känns lite riskfyllt, lätt att bli lurad?

2010-02-13 @ 16:23:40

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy