China Glaze Light as air


Idag var jag sugen på ett pastellack, och valet föll på det ljust lila Light as air från China Glaze-kollektionen Up and away. Jag var lite skeptisk till hur det här skulle fungera mot min hudton till en början, för ljuslila brukar ha en tendens att göra antingen så att händerna ser döda ut eller att dom blir tomatröda. Light as air är däremot en riktigt smickrande lila eftersom den drar lite mot grått, så jag blev positivt överraskad! Två lager räckte för perfekt täckning, och det var väldigt trevligt och enkelt att måla med trots att det är ett pastellack. Toppade med ett lager Seche Vite. Det här lacket skulle nog vara jättefint med ett mörklila konad-mönster över!












In English: Today I felt like wearing a pastel polish, so I chose the light purple Light as air from the China Glaze Up and awa collection. I was a bit sceptic towards how this would work with my skintone, since a lot of light purples have the tendancy to either make my hands look dead or really pink. Light as air is a very flattering purple though since it leans somewhat towards grey, so I was pleasantly surprised! Two coats were enough for total coverage, and it was really easy to apply for being a pastel polish. I topped it with a coat of Seche Vite. This polish would look great with a darker purple konad pattern on top!





lovisa/polichinelle

åh, fantastiskt fint!

2011-04-08 @ 17:52:52
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy