Bombshell


Idag har jag lite sovmorgon, så jag hann både sminka mig ordentligt och ta bilder till en FOTD =) Det snöar ute däremot så ljuset är inte det bästa på bilderna. Jag kände för att använda produkter jag inte använt på ett tag nu, så jag rotade fram min mineralfoundation från MAC, några gröna ögonskuggor och ett av mina favoritläppstift; bombshell.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC spf15 mineralize foundation/loose - light
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize blush - dainty
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - aquavert
  • MAC eyeshadow - springtime skipper
  • MAC pigment - emerald green
  • MAC eyeshadow - humid
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - bombshell












 


Skuggornas placering: Aquavert på inre tredjedelen av ögonlocket, Springtime skipper över resten av ögonlocket. Emerald green i globlinjen och längs undre fransraden, Humid i yttre v:et och längs undre fransraden. Femme fi som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån.






In English: I'm having the morning off from school today, so I had both time to do some decent makeup and to take pictures of ut =) It's snowing outside though, so the lightning is not the best in the pictures. I felt like using products I haven't used for a while, so I dug out my mineral foundation from MAC, some green eyeshadows and one of my favourite lipsticks; bombshell.

Shadow placement: Aquavert on the inner third of the lid, Springtime skipper on the rest of the lid. Emerald green in the crease and along the lower lash line, Humid in the outer v and along the lower lash line. Femme fi as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Maggie Makeup Addict

Snyggt som alltid! Men jag är extra impad av dina ögonbryn idag, visst är de lite mörkare än vanligt? Supersnyggt!

2010-02-12 @ 12:06:49
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Maggie: tack sötis! Dom är samma nyans som vanligt, men dom är hyfsat nyplockade och nyformade, kanske gör att dom ser "skarpare" ut liksom =)

2010-02-12 @ 12:17:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Pamsan

Är så imponerad över hur du får det att se så "mjukt" ut i övergången mellan skuggorna. Är det blendningen som gör det? Saknar en sådan pensel men anar att det är ett måste? Gillar verkligen färgen på skuggan. Ja, hela mejken är fin, som vanligt! :)

2010-02-12 @ 13:07:51
URL: http://pamsan.wordpress.com
Josephine (Makeuponista)

Hur snyggt som helst!

2010-02-12 @ 14:40:01
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Sminkan

Härligt fräscha nyanser!

2010-02-12 @ 16:27:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Pamsan: En bra blendingpensel gör underverk verkligen, fattar inte hur jag någonsin har klarat mig utan en =) Min favorit är MAC #217, den är inte så dyr heller (175 kr). Tack ska du ha!



Josephine: Tack!



Sminkan: Tack så mycket!

2010-02-12 @ 18:03:20
URL: http://purity.webblogg.se/
Pinch

Absolutely adore the eyes, and that lippie is perfect on you!

2010-02-13 @ 14:17:55
URL: http://pinchypea.ch
Carolina

Det där läppstiftet är ju så snyggt, inte för mycket och inte för lite, me like!

2010-02-13 @ 18:31:35
Purity

Pinch: thanks sweetie!



Carolina: visst är det tjusigt! =)

2010-02-14 @ 22:09:54
URL: http://purity.webblogg.se/
Cornelia

Fruktansvärt snyggt med grönt till dina ögon!

2010-07-21 @ 16:48:29

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy