5 produkter för snyggare naglar


När jag tog bort mitt gamla lack tidigare idag märkte jag vilket förskräckligt tillstånd mina naglar och nagelband befann sig i - händerna och naglarna tar verkligen stryk av vinterkylan! Problemet var snabbt åtgärdat däremot, tack vare några få produkter som snabbt får mina naglar att se fräscha och snygga ut igen:






1. Glasfil -
En glasfil kostar några kronor mer än en vanlig fil i papper, men å andra sidan så ger den betydligt bättre resultat, är snällare mot naglarna och nöts i princip aldrig ut. Jag filar mina naglar med filen vinklad aningen underifrån för att förhindra att naglarna skivar sig. Den glasfil jag använder kommer från Depend och kostar 70 kr.

2. Polerblock - Jag är nog inte ensam om att ha naglar som blir "räfflade" och ojämna i strukturen, vissa naglar på längden och andra på bredden. Räfflorna kan bero på stress, näringsbrist och uttorkning bland annat, och de gör att naglarna ser matta och slitna ut. Ett polerblock med flera sidor hjälper till att jämna ut räfflorna så att du får jämna, släta och blanka naglar - var noga med att inte använda det för ofta däremot, för då kan naglarna försvagas och går av lättare. Det finns många olika varianter av polerblock, bland Flash Shiner som finns att köpa annat hos Trans design för ynka $1.46/st.

3. Nagelolja - Sköra naglar som skivar sig beror oftast på uttorkning, proteinbrist och/eller mineralbrist. Nageln består av flera tunna lager av plattor, och en nagelolja återfuktar naglarna och hjälper till att "limma ihop" plattorna med varandra så att naglarna inte skivar sig lika lätt. Själv använder jag arganolja (en närande olja för hela kroppen) som min pappa har köpt åt mig i Marocko, något som är väldigt dyrt i Sverige har jag märkt. Ett bra och billigare alternativ är China Glaze Orange cuticle oil, 99 kr hos Eleven.se.

4. Handkräm - Ett måste för mig i vintertider är en bra och återfuktande handkräm som komplement till nageloljan. En handkräm återfuktar både händer, nagelband och naglar och gör händerna snygga på nolltid! Min favoritkräm är en budgetvariant från brittiska varuhuset Marks & Spencer, där den kostar blygsamma £1 och finns i flera olika varianter och dofter, men tyvärr finns den inte att köpa här i Sverige. En annan favorit är Creatives Scentsations Hand & Body lotion med doft av mango och kokosnöt, och den finns att köpa i tre olika storlekar hos Nails, Body & Beauty från 60 kr.

5. Underlack och överlack - Om du, som jag, använder nagellack väldigt ofta är ett bra underlack och ett överlack ett måste för att hålla lacket på plats och skydda nageln från missfärgning. Jag är väldigt förtjust i under-och överlacken från Seche; Seche Clear är ett fantastiskt underlack som håller annat lack på plats och förhindrar att nageln missfärgas, och Seche Vite är ett snabbtorkande, högglansigt överlack som gör lacket yttort på någon minut och helt härdat på ca 20 minuter. Jag köper mina Seche-lack hos Trans design, där de kostar $3.20 respektive $4.20/st.






In English:
When I removed my old polish earlier today I noticed that my nails and cuticles looked horrible underneath - the cold weather really hits hard against the hands and nails! My problem was corrected easily though, thanks to a few products that makes my nails look fresh and neat again in an instant:


1. Glass file -
A glass file is a bit more expensive than a regular paper file, but on the other hand it provides better results, are more gentle to the nails and it lasts forever. I file my nails in a 45 degree downwards angle to prevent the nails from peeling. The file I use comes from Depend and costs 70 SEK.

2. Buffer block - I'm probably not the only one having problems with nails with ridges. These can be caused by many reasons, like stress, malnutrition and dehydration, and they make the nails look matte and worn. A buffer block helps even out the ridges so that your nails become even and shiny - make sure not to use it too often though, since it can weaken the nails. There are many different kinds of buffer blocks, like the Flash Shiner which is available at Trans design among others for only $1.46 each.

3. Cuticle oil - Brittle nails that peel are most commonly caused by dehydration, protein deficiency and/or mineral deficiencies. The nail consist of several thin layers of nail plates, and a cuticle oil helps with rehydrating the nails and "glue" the plates together to prevent peeling. I use argan oil (a nourishing oil for the entire body) that my dad has bought for me in Marocko, this oil is very expensive here in Sweden though. A good budget alternative is China Glaze Orange cuticle oil, $3.16 at Trans design.

4. Hand creme - A good and moisturising hand creme is a must for me during winter. A hand creme moisturises both the hands, cuticles and nails and makes your hands look great in an instant! My favourite comes from british warehouse Marks & Spencer, where it only costs £1 and comes in many different varieties. Another favourite is Mango & Coconut Scentsations Hand & Body lotion from Creative, available in three different sizes at Head 2 Toe from $1.75 per bottle.

5. Base coat and top coat - If you, like me, use nailpolish often, it's important to use a good base and top coats to keep the polish in place and prevent the nails from staining. I'm very fond of the base/top coats from Seche; Seche Clear is a great base coat that keeps the polish in place and prevents the nail from staining, and Seche Vite is a high-gloss fast dry topcoat that dries the surface of the polish in a minute, and hardenes it in about 20 minutes. I buy my Seche polishes at Trans design, where they cost $3.20 and $4.20 respectively.





Andrea

tack för en fin liten guide :)

Jag har nyligen kommit in i "nagellacks-träsket", har ca. 15 st nu och 9 till på väg från transdesign! bl a. ett Seche Vite.

Funkar verligen Seche Vite sådär bra? Jag har lackat (China Glaze), men fått märken när jag lagt mig att sova, även om det är 2 timmar emellan :(

Ska köpa glasfil snarast, mina naglar behöver en bättre fil!

Tack för en härlig blogg!



2010-02-28 @ 01:13:32
Purity

Andrea: Seche vite är verkligen en kanonprodukt, jag skulle aldrig orka lacka naglarna så ofta om jag inte hade snabbtorkande överlack! Vissa lack härdar aldrig helt oavsett hur länge man låter det torka, så då är ett snabbtorkande överlack ett måste.

2010-02-28 @ 10:40:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Sara - bli veckans blogg hos mig!

70 kr. var inte så farligt dyrt ändå ;P

2010-03-01 @ 21:35:29
URL: http://rizzy.blogg.se/
Purity

Sara: Syftar du på glasfilen?

2010-03-01 @ 21:42:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Alexandra

Hej. Jag är jätte sugen på att köpa lite lack från den hemsidan men jag har blivit lite nojig med allt som har med att handla på nätet. Hur har det funkat när du har beställt och så ? Är hemsidan säker ? :)

2010-03-21 @ 03:01:12
URL: http://crantzjarl.blogg.se/
Purity

Alexandra: Trans design är väldigt pålitliga, har gått jättesmidigt för mig varje gång jag har beställt därifrån =) Är du orolig så betala via paypal, då syns inte dina kortuppgifter och du kan ganska enkelt få tillbaka dina pengar om det skulle bli en tvist.

2010-03-21 @ 19:34:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Monica H

Jag har köpt seche Top Coat på Åhlens för 120:-, och det var en riktigtb bra snabbtork och snyggt topplack:)

2010-04-28 @ 11:12:12
URL: http://nagelbloggat.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy