Purity recenserar: Depend Eyelash nourishment


Fransnäring är en sån där produkt jag har varit sugen på att testa sedan jag först läste om det för några år sedan. Jag har dock inte varit beredd att betala en tusenlapp för en ynka liten flaska, oavsett hur bra resultat andra verkar ha fått, för jag har trots allt ganska långa, böjda och svarta fransar naturligt. Därför blev jag väldigt nyfiken när Depend lanserade sin ögonfransnäring Eyelash nourishment, som kostar under hundralappen.




Depend Eyelash nourishment


Eyelash nourishment är ett serum till för att skydda och återuppbygga fransarna efter dagligt slitage. Den är uppbygd av vegetabiliska oljor och berikad med kreatin som stärker fransarna vilket ger dom möjlighet att växa sig långa och täta. Näringen appliceras på rena fransar, med fördel under natten, och behöver inte sköljas bort.

Funkar den då? Jag tycker faktiskt att den gör det. Näringen återfuktar mina fransar och gör att dom känns mindre spröda. Förvänta dig ingen mirakelprodukt som ger dig rådjursögon med böjda, svarta, svepande fransar om du naturligt har ljusa, raka fransar, utan det den gör är att hjälpa till att förebygga att fransarna bryts av vilket gör att de får chansen att växa sig längre på naturlig väg. Sminkar man sig dagligen utsätter man fransarna för en hel del slitage med både mascara och makeupremover, och en näring för fransarna fungerar ungefär på samma sätt som ett balsam gör för håret - skyddande och återfuktande.




Depend Eyelash nourishment wand


Jag är riktigt positivt överraskad av produkten efter att ha använt den varje kväll i ungefär tre veckors tid. Det här är en produkt jag kommer att köpa igen!


Pris: 89 kr för 5 ml
Betyg: 4/5




In English:
Lash nourisment is a product that I've been wanting to try out since I first read about it a couple of years ago. I'm not prepared to pay $100 for a bottle though, no matter how great the results seem to be, because my natural lashes are pretty long, curled and black by themselves. That's why I got really curious when Depend launched their Eyelash nourishment that costs less than $13.

Eyelash nourishment is a serum that's designed to protect and build up the lashes after every day wear and tear. It's made out of vegitable oils and is enriched with creatine that strenghtens the lashes, which gives them opportunity to grow long and thick. The nourishment is applied to clean lashes, preferrably during night, and doesn't have to be rinsed off.




Depend eyelash nourishment


Does it work then? I think it does. The nourishment moisturises my lashes and make them feel less brittle, which leads to less broken lashes. Don't expect a miracle product that gives you deer eyes with curled, black, sweeping lashes if your natural lashes are light and straight. What it does is that it helps preventing lash breakage which gives them the opportunity to grow longer naturally. If you wear makeup every day, your lashes are exposed to quite a bit of wear and tear when using mascara and makeup remover, and a lash nourishment works about in the same way as a conditioner works on the hair - protective and moisturising.

I'm really pleasently surprised by this product after using it every night during three weeks time. This is a product I'll definately buy again!


Price: 89 SEK (about $12.50) for 5 ml
Rating: 4/5




Zizzie

Vad kul med en budgetvariant! Den ska jag nog testa :)

2010-12-16 @ 13:56:22
URL: http://zizzie.blogg.se/
Alice

Jag har velat testa NeuLash jätte länge men jag känner precis som du med priset. Det är ju inte jätte roligt att slänga ut dem pengarna om det inte skulle fungera.. Kram

2010-12-16 @ 18:24:08
URL: http://alicesminkblogg.blogspot.com/
Linda

Låter ju inte helt fel, kanske man ska ta och pröva.. =)

2010-12-16 @ 18:46:25
URL: http://paivys.blogg.se/
Emma

Detta visar att dyr inte behöver vara bättre!

2010-12-16 @ 18:53:37
URL: http://emla82.blogspot.com
sabina

jag använder för tillfället neulash fungerar super!!

2010-12-16 @ 19:53:52
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Purity

Zizzie: Hoppas den funkar för dig med! =)



Alice: Eller hur, det känns inte värt det och speciellt inte när det finns en budgetvariant för en tiondel av priset.



Linda: Det är ju inte många kronor i sjön om det inte skulle funka för just dig =)



Emma: Eller hur!



sabina: Jag har varit sugen att testa neulash men jag tycker den är sjukt, sjukt dyr, skulle aldrig lägga dom pengarna på en fransnäring. Tyvärr. Men kul att den funkar för dig, den verkar få högsta betyg av de flesta som testar den!

2010-12-17 @ 16:47:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Caroline

Bra recension, jag var verkligen nyfiken på denna och nu vill jag verkligen ha den!

2010-12-17 @ 18:06:53
URL: http://stylefile.blogg.se/
Josefin

Åh! Vart köper jag den?

2010-12-18 @ 13:48:15
URL: http://radiancelundgren.blogg.se/
Jennifer

Den där ska jag prova!!!



Kram Jen

2010-12-18 @ 18:16:09
URL: http://nozlihn.blogg.se/
Purity

Caroline: hoppas du gillar den!



Josefin: Finns på kicks, åhléns, välsorterade Ica... Där du hittar Depend-produkter!



Jennifer: Hoppas den funkar lika bra för dig! =)

2010-12-19 @ 16:24:25
URL: http://purity.webblogg.se/
Jenny

Kul att du provat denna och att den verkar funka!Skulle du vilja visa en före- och efter-bild efter en tids användning?

2010-12-20 @ 17:18:06
Purity

Jenny: Jag glömde tyvärr ta en före-bild =(

2010-12-20 @ 18:59:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy