Pepparkaksnaglar


Jag blev inspirerad av Bellas pepparkaksnaglar och tänkte att jag skulle göra något annorlunda än glittrigt rött på naglarna till jul i år. 

Jag grundade med två lager av ett chokladbrunt krämlack (det ser precis ut som smält mjölkchoklad för sig självt på naglarna!), Nubar milk chocolate creme. Jag gillar verkligen formulan på Nubars lack, jag måste definitivt skaffa fler =) Sen målade jag "kristyrdetaljer" med ett vitt dekorlack, L.A. colors Art deco i vitt, och en tunn syntetpensel. För att få den rätta pepparkaksstrukturen toppade jag allt med ett lager matt överlack, Essie matte about you. Dom är inte perfekta, men riktigt roliga och definitivt annorlunda! =)







In English: I got inspired by Bella's ginger bread nails and thought I'd do something different than red glitter on my nails for christmas this year.

I started out with two coats of a chocolate brown creme (it looks just like melted milk chocolate on its own on the nails!), Nubar milk chocolate creme. I really love the formula of Nubar's polishes, I definately have to get more of those =) I then painted "icing" details with a white nail art polish, L.A. colors Art deco in white, using a thin synthetic brush. To get the right gingerbread texture, I topped it with a layer of matte top coat, Essie matte about you. They are not perfect, but really fun and definately different! =)




Thessan

SKITFINT ! :D

2010-12-25 @ 12:31:53
URL: http://thessanslilla.blogg.se/
Emma

Kul med något nytt!

2010-12-25 @ 12:42:54
URL: http://emla82.blogspot.com
Sara - Lackat, nageldesigner och tutorials

Fint! :)

2010-12-25 @ 18:56:18
URL: http://lackat.blogg.se/
Sara - Lackat, nageldesigner och tutorials

Fint! :)

2010-12-25 @ 18:57:22
URL: http://lackat.blogg.se/
Pinch

Sweet =)

2010-12-25 @ 21:38:56
URL: http://pinchypea.ch/
Martine

Det blev riktigt snyggt, speciellt med det matta. Lite annorlunda julnaglar :)



På tal om nagellack, när man beställer från TransDesign, är det bara ibland man behöver betala tull och hur mycket kan det kosta då?

2010-12-26 @ 13:21:05
Purity

Thessan: Tack!



Emma: Ja visst är det!



Sara: Tack så mycket!



Pinch: =)



Martine: Tack så mycket! Ibland har man otur och åker på tull från transdesign, då brukar tull + postens avgifter ligga på ca 25% av paketets värde inkl. frakt. Jag har haft tur hittills och inte åkt på tull någon gång, dock.

2011-01-04 @ 17:31:32
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy