China Glaze Emerald Fitzgerald


Jag var jättesugen på det här lacket när jag klickade hem det. När det väl levererades i min brevlåda i början av september tänkte jag "meh" och det har stått otestat sedan dess.

Nu när det börjar dra mot jul kändes det plötsligt väldigt spännande och passande med ett mörkt, dovt smaragdgrönt skimmerlack och ögonen föll genast på Emerald Fitzgerald. Det är som en mörkare och mer färgmättad variant av Watermelon Rind och är ett typiskt sånt lack som är ursnyggt mot vinterbleka händer. Två lager räckte för full täckning, formulan var väldigt bra, flöt ut fint över nageln och torkade snabbt. Jag använde Nubar foundation som underlack och Seche vite som överlack.












In English: I really wanted this polish when I ordered it, but once I got it delivered in the beginning of september, I thought "meh" and it has been left untouched since then.

It's getting closer and closer to christmas, and I suddenly felt like wearing a dark, slightly muddy emerald green shimmer and my eyes instantly fell on my bottle of Emerald Fitzgerald. It's like a darker and more saturated version of Watermelon Rind and it's a typical polish that looks gorgeous against winter pale hands. Two coats were enough for full coverage, the formula was great, spread nicely onto the nail and dried quickly. I used Nubar foundation as a base coat and Seche vite as a top coat.




roxcat

Det här är en av mina favoriter från Vintage Vixen-kollektionen, jag älskar färgen och skimret!

2010-12-11 @ 12:30:35
URL: http://roxcat.net/blog/
Aila

Påminner lite om Color clubs "Rule Breaker"!



2010-12-11 @ 13:10:29
Viola, Killer Colours

Åååh, att jag inte skaffat detta! SJUKT SNYGGT!

2010-12-11 @ 13:47:47
URL: http://killercolours.blogg.se/
Camilla

Vilken underbar färg! Känns verkligen som en julfärg utan att bli tråkig.

2010-12-11 @ 13:51:26
URL: http://camajlie.blogg.se/
Emma

Det är bar så snyggt, den perfekta gröna kanske?!

2010-12-11 @ 15:10:13
URL: http://emla82.blogspot.com
makeupoholic

Verkligen en snygg nyans, tycker den har mkt blått i sig.

2010-12-11 @ 17:37:55
URL: http://makeupoholic.wordpress.com
Helena

Jag beställde så fort jag läst ditt inlägg! Så grymt snyggt. Längtar verkligen efter att praktiken slutar så man kan lacka naglar igen :)

2010-12-11 @ 17:38:22
Johanna

Gud vad snyggt! Jag har svårt att sluta kolla på det.

2010-12-11 @ 19:37:37
Martine

Grymt snyggt, synd bara att China Glaze är så pass dyrt...

2010-12-11 @ 19:53:06
Lillasyster

Seriöst, så otroligt vacker! Eller vacker, ja, häftig! Emerald Fitzgerald, bara namnet gör den värd att köpa! :D

2010-12-12 @ 02:10:14
URL: http://lillasystersnaglar.blogg.se/
Purity

roxcat: Jag gillade det mycket mer på naglarna än i flaskan faktiskt!



Aila: Det har jag inte testat =)



Viola: Ser ut som ett klockrent Viola-lack! =D



Camilla: Eller hur!



Emma: Finns många fina gröna, alla är perfekta för olika tillfällen. Kan inte välja nån favorit! ;)



makeupoholic: Ja den är nästan på gränsen till turkost.



Helena: Haha, vilken enabler jag är, först Rising star och nu det här ;) jag längtar också, jävlar vad jag ska lacka naglarna under jullovet...



Johanna: Visst är det fint!



Martine: Jag handlar aldrig China Glaze i svensk butik, tycker det är på tok för dyrt. Klickar man hem lacken från t.ex. transdesign.com eller ebay kan man få dom för 30-50 kr/st inklusive frakten =)



Lillasyster: Ja, jag föll som en fura för namnet med måste jag erkänna =P

2010-12-12 @ 14:59:17
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Den er helt rå.

2010-12-14 @ 00:14:09
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Carina

En riktigt... riktigt snygg grön färg! :)

2010-12-15 @ 09:44:58
URL: http://www.totalbeauty.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy