Urban Decay - Book of Shadows vol. III


Inför julen lanserar Urban Decay sin tredje palett i Book of shadows-biblioteket, som den här gången är en hyllning till staden New York. Paletten innehåller 16 ögonskuggor, två miniögonpennor och en miniversion av deras populära ögonskuggsprimer, eyeshadow primer potion.


Book of shadows vol. III
Release date: September/October 2010



Sure we’ve all got our different styles (usually not including Carrie-style hotpants and tutus), but just like what we love about NYC, this Book of Shadows is a melting pot of color. The ribbon pull drawer reveals 16 natty eyeshadows, deluxe-minis of our award-winning 24/7 Glide-On Eye Pencils in Zero and Ransom, and a travel size Eyeshadow Primer Potion.


Inspired by the city, its diversity, and the fact that 8 million people each have their own story, Book of Shadows Vol. III is a tribute from the ultimate California beauty brand to the people and stories that make NYC the apple of our eye. The pop-up book-style palette is loaded with hand-illustrated depictions of the city that never sleeps. We give you glitz and glam alongside characters from all walks of life living amidst the LED-lit (yup…this palette lights up!) landmarks we all love.



Book of shadows vol. III ($54.00)

Eye shadow
  • Bordello - Purpley-pink with gold shift
  • Kush - Bright green
  • Loaded - Deep emerald/black
  • Money - Silvery pale green
  • Radium - Bright blue
  • Rockstar - Deep eggplant with metallic base
  • Suspect - Oyster with dimensional shift
  • Haight - Shimmering, mermaid blue (Permanent)
  • Psychedelic Sister - Purple amethyst (Permanent)
  • Snatch - Peachy-pink with glitter (Permanent)
  • Last Call - Plum punch (Permanent)
  • Maui Wowie - Medium gold with silver glitter (Permanent)
  • Midnight Cowboy Rides Again - Golden beige with bronze, gold, and silver glitter (Permanent)
  • Smog - Deep coppery bronze (Permanent)
  • Perversion - Matte jet black (Permanent)
  • Uzi - Metallic silver with big iridescent sparkles (Permanent)
24/7 glide on eye pencil
  • Ransom - bright iridescent purple
  • Zero - zealous black
Eyeshadow primer potion
  • Travel size


 

 

 

 

Tyvärr finns det som bekant ingen återförsäljare av Urban Decay här i Sverige, så vill man ha tag på den här dyrgripen är det USA-langning eller eBay som gäller. Jag hade gärna lagt vantarna på både den här paletten och de tidigare upplagorna (speciellt Alice-paletten lockade enormt mycket), kanske ska man göra ett försök att få den langad från USA den här gången. Vad tycker ni om den här paletten, hiss eller diss?

 

 

 

In English: For the holidays, Urban Decay launches their third palette in the book of shadows series, which this time is a celebration to the city of New York. The palette contains 16 eyeshadows, two mini eye pencils and one mini eyeshadow primer potion.

 

Unfortunally, there are no Urban Decay retailers here in Sweden, so if you want one of these babies, you need to get a CP from the US or shop on eBay. I would have loved to own both this and the previous books (especially the Alice palette), maybe I should try to get this CP'ed from the US this time. What do you think of this palette, yay or nay?

 

 

Source: Temptalia





Honi

Tycker den ser spännande ut, en himla massa färg iallafall. Och praktiskt med en travelsize primer :)

2010-08-16 @ 15:58:58
URL: http://honi.blogg.se/
Cyt

Spännande :)

2010-08-16 @ 16:55:58
URL: http://lennhammer.wordpress.com
Pernilla

Hiss! Vet du när den släpps i USA? Jag kommer att vara där i november så då kan jag langa om du vill =)

2010-08-16 @ 17:32:46
Emma

Den finns redan att köpa på ebay:



http://cgi.ebay.co.uk/Urban-Decay-NYC-Book-Shadows-Vol-III-BRAND-NEW-/280549336799?pt=AU_Makeup

2010-08-16 @ 18:44:45
Purity

Honi: visst ser den fin ut!



Cyt: eller hur!



Pernilla: ooh, det var ett spännande erbjudande! =D 1a oktober släpps den överallt i USA, har du lust att spana och langa en åt mig så vore jag evigt tacksam!



Emma: holy crap vilket överpris =/ säkert någon bloggare eller tidiningsredaktör som säljer sitt pressex för den där hutlösa summan...

2010-08-16 @ 18:49:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Åh, hiss!

Vill dock helst ha Alice som du sa,

men har inte pengar till sånt nu.



Egentligen är det lite överdrivet mycket "pynt" på dessa, det är ju ändå sminket jag lockas mest av.

Tycker det skulle räcka med bara en "bok med skuggor". Utom Alice då, men den var speciell :P

2010-08-16 @ 20:16:06
Aila

My God, Kush, Loaded, Haight, Money och Rockstar (har Rockstar 27/7 pennan och färgen är supersnygg)är riktigt läckra. Skulle kunna tänka mig ge 54$, max 60$ dock, men överstiger priset de köper jag inte paletten.

2010-08-16 @ 21:47:20
Sexy Sadie

Jeg har mer lyst på Naked paletten. Den ser ut til å ligne noe i en travel hverdag.

2010-08-16 @ 23:28:32
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Leonie

Jag har mest varit sugen på vol II, den här lockar mig inte särskilt mycket (tack och lov kanske man ska säga med tanke på att de är svåra att få tag på).

2010-08-17 @ 00:47:45
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Emma P

Definitivt hiss, jag vill jättegärna ha denna! Lookfantastic och HqHair brukar inte sälja book of shadows eller?

2010-08-17 @ 09:15:34
URL: http://sminkan.blogg.se/
Jenny

När jag var i London i maj kunde man hitta Urban Decaydiskar nästan överallt ju.... Men kanske är det så att England bara säljer deras grundutbud, och att alla specialutgåvor enbart finns i USA?

2010-08-17 @ 14:03:54
Purity

Andrea: ja, en stilren liten bok med skuggor hade varit något, samtidigt som jag gillar dom pyntade förpackningarna =)



Aila: Samma här, jag betalar inte de hutlösa priserna på ebay!



Sexy Sadie: åh, den är jag också sugen på! Perfekta vardagsskuggor =)



Leonie: Jag tycker vi borde få Urban Decay till Sverige snart, vi är ett riktigt smink-u-land!



Emma P: Vad jag har sett sedan tidigare har de inte fått in BoS =/



Jenny: Ja, det stämmer att UD finns i England, de brukar ta in BoS men i mycket mindre kvantiteter och vid ett senare släppdatum. Hur som så behöver man åka utomlands för att få tag i Urban Decay över huvud taget eftersom det inte finns här i Sverige, booh!

2010-08-18 @ 11:10:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Malin

Finns det ingen webbshop som säljer dessa och skeppar till Sverige?

2010-08-18 @ 19:55:12
Emma P

ja då har du säkert rätt. jag läste hos RQ att de skulle finnas hos lookfantastic och hq, men det var den förra paletten, alltså vol II...

2010-08-19 @ 12:17:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Malin och Emma P: Med Alice-paletten var det i alla fall så att den inte såldes hos europeiska webshopar, och jag har för mig att det var knepigt att få tag på BoS 2 med, men man får väl hålla tummarna att dom tar in BoS 3 =)

2010-08-19 @ 13:48:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Pappa är i boston nu så jag skickade honom på jakt efter den här boxen också ! hoppas att den inte är slutsåld och att den hunnit komma ut !

2010-10-05 @ 17:30:42
URL: http://colourfulanonymous.devote.se
Purity

Anonym: Åh, hoppas han får tag på en!

2010-10-05 @ 22:53:34
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy