Swatches: Korall/neutrala rouge från MAC


Vi fortsätter rouge-swatchandet, här i ett lite mixat inlägg med rouge i varma och koralliga nyanser. Tidigare har ni sett mina rosa MAC-rouge. Inläggen kommer att uppdateras löpande när jag köper nya rouge.

Samtliga rouge är swatchade i flera lager på en tunn bas av foundation på insidan av handleden. Det är alltså inga representiva swatches på hur rougen ser ut på kinden, utan mer för att visa hur färg och finish blir på huden. LE-rouge är märkta med kollektion och år de kom ut.


In English: Let's continue with the blush swatches, here in a mixed entry with blushes in warm and coral shades. You have previously seen my pink MAC blushes. These entries will be updated when I buy new blushes.

All blushes are swatched heavily on a thin base of foundation on the inside of my wrist. These swatches are therefore not representive on how they will look on the cheeks, but rather to show how shade and finish shows up on the skin. LE blushes are marked with what collection and which year it was released.











 

 

 


 

 

 

 

MAC coral/neutral blushes: Joie de vivre, Ripe peach, Blushbaby, Gingerly, Eversun, Bite of an apple, Margin




Honi

Blushbaby är nog min favorit, gillar riktigt neutrala rouges dock :)

2010-08-24 @ 14:16:48
URL: http://honi.blogg.se/
Andrea

well helluu, klart jag ska gilla Ripe Peach bäst..!

2010-08-24 @ 19:31:31
Michilicious ~

Joie de Vivre! <3 Fast de andra är oxå fina ^^

2010-08-24 @ 23:01:40
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Purity

Honi: blushbaby är mitt bästa vardagsrouge!



Andrea: Haha, big surprise! ;)



Michilicious: ja, den färgen är riktigt POW!

2010-08-26 @ 17:06:33
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy