Quick eyes - smoky violet


Dags för en liten quick eyes-tutorial, eller vad säger ni? =) Den här gången tänkte jag visa er hur man gör en lila sotning i mjuka färger med bara tre olika ögonskuggor.

In English: Time for another quick eyes tutorial, don't you think? =) This time, I thought I'd show you how to do a purple smoky eye in soft shades with only three different shades of eyeshadow.






Produkter / Products used
  • Urban Decay eyeshadow primer potion
  • MAC eyeshadow - crazy cool
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix

Verktyg / Tools



 

Steg 1 - Lägg en ögonskuggebas över hela ögonlocket, från frans till bryn. Jag har använt Urban decays eyeshadow primer potion.

Step 1 -
apply an eyeshadow base on the entire lid, from lash to brow. I've used Urban decay's eyeshadow primer potion.




 

Steg 2 - lägg en skimrig champagnefärgad skugga som highlighter på brynbenet. Vanligtvis brukar jag avsluta med highlightern, men eftersom vi ska sota med en matt, mörk lila skugga underlättar highlightern toningen av den mörklila skuggan. Jag har använt ögonskuggan shroom och pensel #217 från MAC.

 

Step 2 - Apply a shimmery champagne eyeshadow as a highlighter on the brow bone. Usually, I apply my highlighter after the rest of the eyeshadows, but since I'm going to smoke things out with a matte dark purple, the highlighter eases the blending of the dark purple. I've used the eyeshadow shroom and brush #217 from MAC.

 



 

Steg 3 - Lägg en kalltonad, skimrig ljuslila ögonskugga med en fluffig pensel över hela det rörliga ögonlocket. Jag har använt ögonskuggan crazy cool från MAC och samma pensel som i föregående steg, #217.

 

Step 3 - Apply a cool, shimmery light violet eyeshadow with a fluffy brush over the entire lid. I've used the eyeshadow crazy cool from MAC and the same brush as in the previous step, #217.

 



 

Steg 4 - Lägg på en matt mörklila skugga med en rund, fluffig pensel i globlinjen och det yttre v:et, lite i taget. Det är alltid lättare att lägga på mer än att ta bort, så bygg sakta upp färgen i flera lager! Jag har använt ögonskuggan indian ink och pensel #224 från MAC.

 

Step 4 - Apply a matte dark purple with a round, fluffy brush in the crease and outer v, a little at the time. It's always easier to apply more than to remove, so build up the colour slowly in several layers! I've used the eyeshadow indian ink and brush #224 from MAC.

 



 

Steg 5 - Lägg samma mörklila ögonskugga längs den undre fransraden med en platt, tät ögonskuggspensel med korta borst. Jag har använt pensel #214 från MAC.

 

Step 5 - Apply the same dark purple along the lower lash line with a flat, dense eyeshadow brush with short bristles. I've used brush #214 from MAC.

 



 

Steg 6 - Fyll i ögonbrynen och lägg svart eyeliner längs den övre fransraden. Lägg lite highlighterskugga i den inre ögonvrån för att öppna upp ögat med en fluffig pensel, som MAC #217.

 

Step 6 - Fill in your eyebrows and apply black eyeliner along the upper lash line. Apply some highlighter eyeshadow in the inner corner of the eye to open up the eye with a fluffy brush, like MAC #217.




 

Steg 7 - Avsluta med två lager svart mascara.

 

Step 7 - Finish with two coats of black mascara.

 





Cyt

Du tar alltid så jättevackra bilder!

2010-08-22 @ 18:37:43
URL: http://lennhammer.wordpress.com
Aila

Love it! Snygga färger, älskar lila ögonmake;)!

2010-08-22 @ 19:58:19
Stephy

alltid lika kul att se dina fina sminkningar! tack för inspirationen! :)

2010-08-22 @ 20:01:32
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Linda

Supersnyggt!

2010-08-22 @ 20:20:58
URL: http://paivys.blogg.se/
Purity

Cyt: Tack!



Aila: Tack! Jag med, lila är min favorit när det kommer till ögonmake =)



Stephy: Tack sugar!



Linda: TacK!

2010-08-23 @ 15:27:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Michilicious ~

OMG!!! Jag vill VERKLIGEN ha Crazy Cool nu! Jag hade ingen aning om att den var så fint på ögonlocken D: ♥

2010-08-23 @ 21:35:32
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy