Purity recenserar: MAC opulash mascara


För ett tag sedan fick jag möjlighet att testa mascaran Opulash från MAC. Opulash är en volymmascara med en gigantisk borste och ska ge både volym, böj och separera fransarna på en gång. Jag har testat mascaran sedan jag fick den, så nu är det dags för recension.



MAC Opulash mascara

 


MAC opulash mascara

 

 

Det första jag tänkte när jag såg Opulash var den annorlunda förpackningen. Den är grå och blank jämfört med MACs traditionella mattsvarta mascaratuber, och den är större. En tub opulash rymmer 11 gram, jämfört med de 6.5-9 gram som MAC-mascarorna brukar innehålla, men till samma pris.

 

 


MAC opulash mascara wand

 


MAC opulash mascara wand (bottom) vs. MAC studio fix lash mascara wand (top).

 

 

 

En annan sak som är större än vanligt med den här mascaran är borsten. Den är gigantisk. Den är både lång och fet på samma gång, vilket gör det svårt att jobba med den. Jag brukar gilla feta borstar men den här är på tok för lång för min smak, den gör det svårt att komma åt och borsten är dessutom för täta för att det ska vara lätt att komma runt varendra frans och separera och definiera, vilket gör att fransarna gärna klumpar sig. Mascaran ger däremot generöst med både längd och volym med ordentlig svärta.

 

 


MAC opulash mascara - bare lashes (left) vs one coat of opulash (right)

 

MAC opulash mascara - bare lashes (left) vs two coats of opulash (right)

 

 

Jag brukar vanligtvis gilla MAC-mascarorna, men den här föll mig inte riktigt i smaken. Förutom att mina fransar klumpar sig (går dock att undvika hyfsat genom att kamma igenom fransarna efter applicering) så blir dom stenhårda efter att mascaran har torkat, vilket ökar risken för att fransarna ska brytas av. Jag tänker använda upp tuben eftersom jag inte har någon annan fräsch mascara hemma, så helt oanvändbar är den inte, men nästa gång det blir dags för en ny mascara blir det någon annan variant.

 

Pris: ca 155 kr för 11 gram hos MAC

Betyg: 1,5/5

 

 

 

 

In English: A while ago, I got the opportunity to try out the Opulash mascara from MAC. Opulash is a volume mascara with a huge wand that's supposed to give both volume, curl and separation all at once. I've tried the mascara since I recieved it, so it's time for a review.

The first thing I noticed when I saw Opulash was the different packaging. It's shiny and grey compared to the traditional matte black MAC mascaras, and it's bigger. A tube of opulash is 11 grams, compared to the 6.5-9 grams that MAC mascaras usually are, but at the same price.

Another thing that's bigger than usual about this mascara is the wand. It's frikkin
huge. It's both long and fat at the same time, which makes it difficult to work with. I usually like fat wands but this is too long for my taste, it makes it difficult to reach with and the bristles are too dense for it being easy to get around each lash to separate and define, which makes the lashes clump. The mascara does provide a generous ammount of length, volume and black pigments, though.

I'm usually a big fan of MAC mascaras, but I'm not too fond of this one. Except that my lashes clump (this can be fixed by brushing through the lashes after applying, though), they become really stiff after the mascara have dried, which enhances the chance of lashes breaking. I'm going to finish this tube since I don't have another fresh tube of mascara at home, so it's not entirely unusable, but the next time I'm going mascara shopping, I'll choose something else than opulash.


Price: $14 for 11 grams at MAC
Rating: 1,5/5





Kem

Jag älskar den mascaran! Fast om man målar på lite extra för att det ska hända något så klumpar den lätt och fransarna klistrar gärna ihop sig. Att den blir hård tycker jag är kanon då man får upp fransarna utan att de lägger sig :) man vänjer sig snabbt och den blir lättare att hantera ;)

2010-08-23 @ 13:05:56
Honi

Oj borsten ser verkligen gigantisk ut! Gillar min colossal mascara dock, och den borsten är gigantiskt också iofs.

2010-08-23 @ 16:38:21
URL: http://honi.blogg.se/
Emma

Detta är min top masacara från MAC, den är super!!

2010-08-23 @ 16:59:36
URL: http://emla82.blogspot.com
Michilicious ~

Den ser fin ut och det är bra att man får mycket produkt för priset, men jag tycker Plush Lash passar superbra på dig =) Själv använder jag Maybelline Volum Express i Turbo Black ^^

2010-08-23 @ 21:26:24
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Purity

Kem: Jag gillar inte alls att den klumpar sig och ger stenhårda spindelbensfransar, har inte problem med att tappa böjen på fransarna då jag inte behöver böja mina utan dom är böjda så fint naturligt. Men kul att andra gillar den!



Honi: Ja, jag brukar gilla feta borstar men den är är för lång för att det ska vara hanterbart =/



Emma: kul att den funkar för dig!



Michilicious: Ja, fast å andra sidan hinner jag aldrig använda upp en hel mascara ändå innan det är dags att slänga och byta, så just den faktorn spelar inte så jättestor roll för min del. Hade varit bättre om dom hade minskat både mängd och pris! Plush lash är fortfarande min numero uno, tätt följd av studio fix lash =)

2010-08-23 @ 21:50:54
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy