Lack från Nfu Oh


Aaah, äntligen, som jag har längtat efter det här paketet med eftertraktade lackjuveler! =D Jag beställde dessa via Nailmail, en svensk prenumerationstjänst på nagellack som varje månad erbjuder ett nytt, spännande nagellacksmärke. Jag har velat gå med en under en tid men har aldrig kommit mig för, men när det annonserades ut att förra månadens lack skulle vara Nfu Oh kunde jag inte låta bli längre.






Det koreanska nagellacksmärket är populärt bland nagellackfans, och är speciellt kända för sina helt otroliga s.k. "flake-lack", med oregelbundet formade lite större glitter/skimmerpartiklar. Jag beställde 5 flakelack och ett krämlack och är supernöjd med både lack och kundservice, kila iväg och bli medlem idag du med! Anger du koden "Purity" när du registrerar dig som ny kund får du dessutom 10% rabatt vid din första beställning.

Nfu oh-lacken har helt otroligt vackert formade flaskor, med korkar som är inspirerade av korsetter och blomutsmyckade glas. Flakelacken gnistrar och glimmar som små juveler inuti flaskorna och jag skulle kunna stirra på dom hur länge som helst. En bild säger dock mer än tusen ord, så här kommer vad jag antar att ni har väntat på - bildspam och swatches! =D



Nfu Oh bottle - gorgeous design!

 

 

Nfu Oh polishes - 503, 56 and 45

 

 

Nfu Oh polishes - 60, 52 and 51

 

 

Nfu Oh - 45

 

 

Nfu Oh - 51

 

 

Nfu Oh - 52

 

 

Nfu Oh - 56

 

 

Nfu Oh - 60

 

 

Nfu Oh - 503

 

 


Swatches (pictures are clickable) - 45, 51, 52, 56, 60 and 503

 

 

 

Jag kan verkligen inte välja vilket som är min favorit, alla är lika vackra! Ska bli jättekul att få lacka naglarna med dessa och experimentera =D

 



In English: Ooooh, finally, how I have longed for this package with polish jewels! =D I ordered these through Nailmail, a Swedish nail polish monthly delivery service that offers a new, exciting polish brand each month. I've been wanting to join for a while now but haven't gotten to it until they announced that last month's polish brand would be Nfu Oh, and I couldn't resist anymore.

The Korean polish brand is famous among nail polish fans, and is mostly known for their amazing flake polishes - polishes with irregular, flake shaped glitter/shimmer particles. I ordered 5 flakies and 1 creme polish, and I'm super happy about both the polishes and the customer service at Nailmail!

The Nfu Oh polishes have the most gorgeous bottles ever, with corks shaped like corsets and little flowers as decoration on the glass. The flakies gnisters and glimmers like little jewels inside the bottles and I could keep staring at them forever. A picture says more than a thousand words, however, so here's what I suspect that you all have been waiting for - picspam and swatches! =D

I really can't choose a favourite - they are all equally gorgeous! I'm really looking forward to playing around with these =D




Viola, Killer Colours

Aaaviiis! :D Lacka som en tok nu!

2010-08-23 @ 15:40:54
URL: http://killercolours.blogg.se/
Lisette

nummer 51 var ju superfint!

2010-08-23 @ 15:46:12
URL: http://lissielimelight.blogg.se/
Honi

51 ser superläcker ut ! Deras detaljer på flaskorna är så söta :)

2010-08-23 @ 16:44:36
URL: http://honi.blogg.se/
Andrea

Åh ja, jag blev också så glad när mina kom!

jag tog 50, 51 och 60 i flakies.

Ångrar dock verkligen att jag inte tog 52 också.

56 var ju också lockande iofs..



Dessutom blev det ett holo, 61(silver), samt Aqua Base.

Och så ett mörkgrönt kräm/jellylack, 567.

Superfina allihop!

2010-08-23 @ 17:02:38
Andrea

Förresten så är väl Nfu-Oh koreanskt..?

Vart fick du Australien ifrån?

2010-08-23 @ 17:17:58
Aila

Wow, vad snygga lack och flaskorna är superfina faktiskt!

2010-08-23 @ 17:18:05
Karin

Och så glömmer du inte att om du skriver att de kan ange ditt namn, får du 10% per värvad kund och de får 10% som ny kund. =)

2010-08-23 @ 17:24:34
URL: http://nailmail.se
Purity

Viola: I will! =D



Lisette: ja, visst är det!



Honi: ja visst är flaskorna helt fantastiska, som små konstverk i sig!



Andrea: ooh, bra val! Jag vet inte var jag fick Australien ifrån, hjärnsläpp - såklart ska det vara korea. Tack för påpekandet!



Aila: jag har varit sugen på dom här lacken i flera år, är så glad att jag äntligen kom mig för att beställa!



Karin: är det sant? En egen rabattkod, vad kul! =D är det "Purity" som ska anges vid registreringen då? Ska genast lägga in infon i inlägget =)

2010-08-23 @ 17:40:34
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea/Slams

Hejsan!

Ville bara meddela att jag nominerat dig till en award på min sida. =)



2010-08-23 @ 19:17:29
URL: http://slamsfashion.blogspot.com
Anna

Så sööt flaska :)

Jag kan int bestämma mig vilken av lacken som är finast, de är alla lika fina :)



Ser framemot att se dig visa hur de ser ut på dina naglar :)



kram

2010-08-23 @ 19:28:14
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Aila

10% som ny kund om man anger hennes namn, vad ska man skriva in dårå? Purity?

2010-08-23 @ 19:39:52
Marianne

Visst är de underbara! Fick mina 9 st sent i fredags, och insåg det på lördagen och älgade ut till postlådan som stod på glänt.... Ångrar lite att jag "bara" köpte ett hololack, men sent ska synderskan vakna :o(



Hur många lager av flakelacken har du lagt på hjulen?

2010-08-23 @ 20:49:04
Michilicious ~

Oh my, måste fråga mamma om jag kan gå med i Nail Mail ;D

2010-08-23 @ 21:28:05
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Purity

Andrea: nämen, tack så mycket!



Anna: Ja, eller hur! jättefina allihopa, jag vill nästan äta upp dom, haha!



Aila: Jag tolkar det som att det är "Purity" som ska skrivas in, jag återkommer när jag har fått svar från Karin =)



Marianne: Ooh, jag hade velat beställa hololack jag med men flakelacken lockade för mycket. Vilka lack köpte du? Det är 4 tunna lager lack på nagelhjulen, då flakelacken är rätt tunna. 503 (krämlacket) är två lager.



Michilicious: Do it! =D det är ingen bindningstid och man får ha uppehåll hur många månader man vill, och man betalar med faktura så du behöver inte lämna ut några kortuppgifter =)

2010-08-23 @ 22:09:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Sharro

Åh, så snygga färger och flaskorna är ju lovely :D

2010-08-24 @ 10:31:28
URL: http://makepossessed.blogg.se/
Marianne

Jag kom på när jag snabbtestade gänget i lördags att det skulle varit trevligt med mer än 1 holo, det var dags då... Jag beställde 45, 48,49, 52, 54, 56, 59,60 och 64 som pryder naglarna nu - mitt enda hololack som ser fint ut. Får se hur det klarar prövningen "rensa mossa och ogräs mellan trädgårdsplattorna".



4 tunna lager på flakelacken - tack då vet jag, får se om jag testar den varianten eller har något annat lack som bas sas.

2010-08-24 @ 13:38:11
Nocic

Ow. Galet vad mysiga de såg ut :O

2010-08-25 @ 12:20:37
URL: http://nocic.se
Purity

Sharro: visst är dom helt underbara!



Marianne: bra val! orkar man inte lacka så många lager funkar det som sagt att lägga över ett annat färgat lack =)



Nocic: they are loooovely!

2010-08-26 @ 17:08:15
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy