FOTD av Efwa: Club Grease


Club Grease

 

Eyes

  • Too Faced Eyeshadow insuranse
  • MAC Grease paint stick Green Grease
  • MAC Club eyeshadow
  • Hot pot S04
  • MAC Sorceress eyeshadow
  • MAC Vanilla eyeshadow
  • MUS Meteor
  • E.Funkhouser gel eyeliner Black
  • Lumene Bluberry Volume mascara Rich Black

Eye brows

  • MUS Tri brow








Sexy Sadie

Utrolig god soteteknikk, det skal du pinadø ha.



Jeg liker SO4 godt, men den slo ut øyefargen din, pga du har omtrent samme farge på øynene. Uansett utrolig bra helhetlig og jeg er inspirert.



2010-08-31 @ 19:45:38
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Michilicious ~

Snyggt!

2010-08-31 @ 19:46:40
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Efwa

Sexy Sadie: Du har alldeles rätt, den har egentligen samma färg som mina ögon och det framhäver ju inte, men.....det skulle bli så tråkigt om jag bara fick använda några få färger. Ibland struntar jag i det och har färger jag gillar oavsett så att säga, vilket kan framhäva ögonskuggan istället för ögonfärgen.



Vad roligt att du ändå blev inspirerad och tack för berömmet.



Michilious: Tack så mycket!



2010-08-31 @ 20:02:14
Sexy Sadie

Jepp, du skal jo uansett gjøre som du selv vil.

2010-08-31 @ 22:06:39
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Leonie

Skitsnyggt, jag är väldigt förtjust i den där kalla grågröna tonen.

Inte "ska" man bara använda kontrastfärger som framhäver den egna ögonfärgen, det handlar väl egentligen om att det finns många olika tekniker och det är en av dem. Personligen tycker jag att det kan vara väldigt snyggt att förstärka en färg genom att använda liknande färg på ögonskugga och kajal som den egna ögonfärgen, dessutom kan man bryta av med en läppfärg där färgerna framhäver varandra.

2010-09-01 @ 14:11:08
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Anonym

Man gör givetvis precis som man vill, och ibland kan en liknande färg göra underverk trots att det inte borde. Men jag upplevde nog att sexy sadie bara visade att hon lagt märke till detta och det är helt ok.

2010-09-01 @ 17:46:55
Efwa

Det var jag som skrev den anonyma kommentaren.

2010-09-01 @ 17:47:58
Leonie

Nej då, jag uppfattade inte heller den kommentaren som kritik. Det jag skrev var mer mina spontana reflektioner kring ämnet.

2010-09-01 @ 21:16:32
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Efwa

Ah, då är vi överens och tycker lika.



Det är ofta man faktiskt för höra att man inte ska ha liknande färg på skuggan som ögonen men jag har hittat många gröna färger som förstärker det gröna och blå som förstärker det blåa i mina ögon.



Man ska inte alltid lyssna på vad "reglerna" säger.

Tack för diskusionen, den är alltid aktuell tycker jag.

2010-09-01 @ 21:28:22
Kim - Mamma till Bobo

Jättebra tips, verkligen! Jag skulle dock vilja föreslå att du skulle göra mer färdiga sminkningar för olika utseenden.

Tex så har jag ett väldigt runt och omoget ansikte. Jag skulle vilja få fram lite mer kvinnligt och framför allt se äldre ut! Det är ganska jobbigt när jag syns med min son och alla direkt tänker att jag är en ung mamma, pga utseendet. Jag vill bli tagen för mamma och inte ung när jag träffar andra mammr.

Hur gör man för att sminka sig äldre?

Tacksam för svar! Kram

2010-10-05 @ 22:55:10
URL: http://kimo.webblogg.se/
Efwa

Kim:

Oj, verkligen en svår fråga måste jag säga. Själv var jag ung mamma i dagens mått sett men å andra sidan var många i min mammagrupp också unga, så jag kände aldrig riktigt samma som du.



Jag tror nog det här ligger på två plan, att känna sig säker på sig själv ock skita i vad andra tycker och att faktiskt få se så gammal ut som man faktiskt är. Nu vet jag ju inte hur gammal du är dock.



Har man ett "omoget" runt ansikte så kan man alltid skugga det så att det ser skarpare ut, vilket jag kan tänka mig att du kanske är ute efter. Det gör ju att man ser äldre ut.

Jag kommer nog göra sådana sminkningar, men innan det är gjort så kan man väl enkelt säga att man med en brun rouge skuggar insugna kinder och lite uppe i pannans sidor. Kanske lite under hakan också. Sedan ljusar man upp kindben, näsrygg, panna och haka och kanske även käkbenen på underkäken.



Man kan gå ut på youtube och söka på contouring face eller så om man vill se det live.



2010-10-06 @ 11:26:11

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy