China Glaze Kiwi coolada


Det tredje att testas av fyra neonlack jag beställde ur China Glazes sommarkollektion Poolside är det neongröna Kiwi coolada. Kiwi coolada är ingen färg för den blyge - den är riktigt knallig och sticker verkligen ut. Dock är det riktigt svårt att fånga på bild, jag har gjort mitt bästa men det är djupare i färgen i verkligheten.

Formulan på det här lacket var betydligt bättre än hos Yellow polka dot bikini. Tre lager gav bra täckning, om än med aningen antydan till VNL (visible nail line), och torktiden var snabb. Eftersom det torkar till en halvmatt finish toppade jag det med ett lager snabbtorkande överlack, Nubar diamont.












In English: The third to try out out of four neon polishes that I ordered from the China Glaze summer collection Poolside is neon green Kiwi coolada. Kiwi coolada is not a shade for the shy - it's a real bolt of colour that catches the eye! It's really hard to photograph though, I did my best but the colour is a bit more saturated in real life.

The formula of this polish was better than with Yellow polka dot bikini. Three coats provided good coverage, allthough with a small hint of VNL (visible nail line), and the drying time was good. Since it dries into a semi-matte finish, I topped it with a coat of fast dry top coat, Nubar diamont.




Lis

Gud vilken härlig färg! Man borde verkligen våga sig på neonnaglar lite oftare.

2010-08-23 @ 20:49:54
Michilicious ~

Jag älskar Kiwi Cool-Ada!!! :D Men mitt verkar inte ha så mkt kvar, måste ha en back-up D:

2010-08-23 @ 21:20:45
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Honi

Superläckert, mer neon åt folket!

2010-08-24 @ 07:18:40
URL: http://honi.blogg.se/
Madde

Undrar var jag kan köpa China glaze på nätet, helst nån sida från england eller usa?

2010-08-24 @ 07:51:58
Purity

Lis: ja, grönt är skönt! =) gäller att passa på medan händerna fortfarande är bruna, då är neonlack som snyggast tycker jag!



Michilicious: oj då, då har du legat i flitigt med lackning under sommaren! Det finns kvar i de flesta ställ jag har sett på kicks i alla fall =)



Honi: agreed!



Madde: jag handlar mina från transdesign.com, det blir allra billigast. Frakten blir dock dyr om du inte beställer i en s.k. Flat rate box, i den får det plats 9 lack och det kostar $18 att få den skickad. Finns dock inte att välja som fraktalternativ så du måste skriva i kommentarsfältet att du vill ha en flat rate box så korrigerar dom beloppet manuellt innan du betalar. Beställer du 9 chg-lack så blir det i runda slängar 30 kr/lack, inklusive frakten. Happy shopping! =)



2010-08-24 @ 08:17:26
URL: http://purity.webblogg.se/
lisacatlin

riktigt snyggt till dina bruna händer!

2010-08-24 @ 14:16:49
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Purity

lisacatlin: tack!

2010-08-26 @ 17:06:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy