Swatches: Rosa läppglans från MAC


Jag fick en förfrågan om att swatcha alla mina MAC-läppglans på läpparna, precis som jag har gjort med mina läppstift. Jag har inte lika många läppglans som läppstift, och väldigt många är limited edition, men det kanske kan vara av intresse ändå?

Jag tänkte börja med de rosa läppglansen. Samtliga läppglans är swatchade på mediumpigmenterade läppar, utan någon bas, med medföljande applikator eller direkt ur klämtuben. LE-nyanser är märkta med vilken kollektion de tillhörde, samt vilket år kollektionen släpptes, jag har även märkt varje bild med vilken formula läppglanset är. Eftersom varje färg är en separat bild kommer jag dessutom att uppdatera dessa swatchinlägg då jag köper nytt.


In English: I got a question about if I could do lip swatches of all my MAC lip glosses, just as I have done with my lipsticks. I don't own as many lipglosses as lipsticks, and a lot of them are limited edition, but it might be interesting for some people anyway?

I thought I'd start out with the pinks. All lipglosses
are swatched on medium pigmented lips, no base, with the built in applicator or directly out of the tube. LE shades are marked with the collection it came with, and which year the collection was released, and I've also labeled the pictures with what formula the lipgloss have. Since each shade is a separate picture, I will update these swatch entries when I buy a new lipgloss.







































MAC pink lipgloss swatches:
budding lustreglass, frozen dream lipglass, magnetique lipglass, wonderstruck lustreglass, delicate crush lipglass, petite indulgence cremesheen glass, steppin' out dazzleglass, love alert dazzleglass, preppy lipgelée, creme allure dazzleglass creme, viva glam gaga lipglass




A&a

Älskar läppglansen "Budding lustreglass", "Wonderstruck lipglass" och "Love alert Dazzleglass"! Synd att så många var limited edition.

2010-04-21 @ 19:44:43
URL: http://bbbu.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Weee weee weee tack så mycket :D De är jättefina!! ^^ Fast nja, kanske icke Creme Allure - fin färg, men ojämn finish. Men den är säkert finare över ett läppstift ^__^

2010-04-21 @ 21:56:30
URL: http://michilicious.blogg.se/
Din E

Hej du!



Tänkte bara tipsa om Välaboden.se där du kan köpa Konad och alla tillbehör som lack, pennor, brickor och dylikt. Har sett att du (bara?) länkat till Ocnailart. Många läsare vill nog ha en svensk sida att välja på också :) Jag har handlat alla mina Konadprylar från Välaboden, nämligen.

2010-04-21 @ 22:37:08
URL: http://www.baramellandigochmig.blogspot.com
Purity

A&a: Ja, jag är bra på att köpa på mig just LE-gloss tyvärr =/



Potatisbruden: Kul att du blev nöjd! =) Creme Allure är halvopak, så det är därför den ser lite ojämn ut i närbild och starkt motljus - det är mer täckande i verkligheten.



Din E: Tack för tipset, jag brukar länka till OC Nail art i mina inlägg eftersom det är där jag köper mina konadgrejer själv. Har tidigare länkat till Nelly.com och nagelbolaget.se när jag har fått frågor om svenska återförsäljare, kul med ytterligare en återförsäljare att tipsa om!

2010-04-22 @ 14:34:17
URL: http://purity.webblogg.se/
badbomben

Magnetique Lipglass <3 Jag borde ha skaffat nåt från den kollektionen, åtm. den här. Snyft bööl :D

2010-04-22 @ 15:04:02
URL: http://badbomben.blogspot.com
Emilie

åh, jag gillade verkligen preppy lipgeléen:O

2010-04-22 @ 15:31:44
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Emma

Magnetique är härligt lila. Själv är jag störst fan av Cremesheen lipglass.

2010-04-22 @ 17:22:45
URL: http://emla82.blogspot.com
beautymuffin

Preppy är så fint!

2010-04-22 @ 17:27:24
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Carolina

Ooh, ja tyckte alla var fina! Gloss i all ära!

2010-04-23 @ 06:12:53
Purity

badbomben: Visst är det fint! Får hålla tummarna att det kommer tillbaka i framtiden.



Emilie: Det är en riktig discokula, love it!



Emma: Lipgelées och lipglass är mina favoriter!



beautymuffin: Visst är det!



Carolina: =D

2010-04-26 @ 15:48:46
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy