Purity recenserar: Weleda Citrus Creamy Body Wash


För några veckor sedan la jag upp en bild på lite godsaker från SpastuganPuritys facebook-sida. Jag måste tyvärr erkänna att jag inte har hunnit ta något avslappande bad än med badbomberna eller badsaltet, men däremot har jag tvålat på ordentligt med duschkrämen Citrus Creamy Body Wash från Weleda på sistone.



 

 

Citrus Creamy Body Wash är en krämig duschkräm som doftar härligt av citron. Jag älskar citron i kroppsvårdsprodukter, det känns så fräscht på något sätt! Den här doften påminner lite om den i The body shops Sweet Lemon-produkter, fast utan den lite söta undertonen - ren citrondoft med andra ord, utan att för dens skull lukta rengöringsmedel. Citrus Creamy Body Wash vårdar huden med fin sesamolja som är rik på essentiella fettsyror, vilka bevarar hudens fuktbalans och skyddar mot uttorkning. Duschlotionen innehåller dessutom mjölksyra som återställer hudens naturliga pH-värde, och milda sockertensider ger en skonsam rengöring.

 

Jag är superförtjust i den här duschkrämen - den är härligt krämig, doftar gudomligt, löddrar bra, torkar inte ut huden och det är en rejäl tub man får för pengarna. Man känner sig dessutom väldigt ren efter att ha tvålat in sig med den här, kanske lite i renaste laget för huden känns nästan lite sträv efter att man har sköljt bort den. Jag hade föredragit att få behålla den där krämiga, sköna känslan även efteråt, så därför får den här duschkrämen inte riktigt full pott av mig. Ett stort plus dock är att den här duschkrämen fungerar lika bra för killar som för tjejer, min pojkvän blev störtförtjust i både tvål och doft så jag lär ju inte få ha den här ifred! ;-)

 

Pris: 105 kr för 200 ml hos Spastugan

Betyg: 4,5/5

 

 

 

In English: A couple of weeks ago, I posted a picture of some goodies from Swedish spa online shop Spastugan at Purity's facebook fan page. I do have to admit that I haven't had the opportunity to take a bath yet with the lovely bath stuff, but I have been using the shower cream Citrus Creamy Body Wash from Weleda a lot lately!

Citrus Creamy Body Was is a creamy shower cream that smells just like fresh lemon. I love lemon scented skincare products, they feel so fresh! This scent reminds me of the one in The body shop's Sweet Lemon range, without the sweet top note - pure fresh lemon in other words, without reminding me of cleaning products. Citrus Creamy Body Wash nourishes the skin with sesam oil that protects the skin from being dehydrated, and it also contains lactic acid that restores the skin to it's natural pH.

I really like this shower cream - it's nice and fluffy, smells divine, has a nice and rich lather, doesn't dry out the skin and the tube is really large. You also feel really clean after using this, maybe a bit too clean because the skin almost feels a bit rough after rinsing it off. I would have preferred to keep that creamy, nice feeling on my skin afterwards aswell, so that's why I didn't rate it a full 5. A big plus though is that this shower cream works just as well for men and women, my boyfriend loves both the formula and the scent so I guess I won't be able to keep this baby for myself in the shower! ;-)


Price: $17 for 7.2 oz. at Weleda
Rating: 4,5/5





Ninni

Den där gillade både jag och sambon också - den är suverän!

2010-04-28 @ 13:22:32
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Emilie

FYY NÄSTAN EN FEMMA! :P



Nä men ärligt talat som vanligt, jag blir väldigt nyfiken :)

2010-04-28 @ 14:35:46
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Ninni: Kul att höra att det är fler som uppskattar den som unisex-produkt! =)



Emilie: Den är himla skön och go, jag kommer definitivt köpa en ny när den här tuben tar slut!

2010-04-28 @ 16:54:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Nailtastic

Det här är en av mina duschfavoriter, konsistensen är perfekt och jag älskar den fräscha doften. :-)

2010-04-28 @ 19:56:26
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Emma P

Det är en väldigt trevlig duschkräm. Fast jag tycker den är lite dyr... Då köper jag hellre happy hippy från lush, köper man den största blir det billigare... Fast båda är trevliga.

2010-04-28 @ 21:40:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Veronica

Jag har Havtorns duschkrämen i samma serie. Den doftar ungefär lika men lite fruktigare kanske. Men den är lika underbar som citruskrämen.

2010-04-28 @ 23:31:01
URL: http://venusvanity.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy