Purity recenserar: e.l.f. Cream eyeliner


Hej! Hoppas alla har haft en jättetrevlig påsk. Jag utlovade ju recensioner den här veckan på e.l.f-proudukterna jag fick hem för ett litet tag sen, så jag tänkte börja med gel-linern Cream eyeliner.






Cream eyeliner är en eyeliner i gel/krämform som appliceras med en separat pensel. Jag använder samma platta snedskurna pensel jag använder till mina fluidlines från MAC för att applicera; MAC #208, men vilken pensel man använder är egentligen mest en smaksak. Så här beskriver e.l.f själva sin Cream eyeliner:

"Cream eyeliner creates smooth lines that are defined and precise. Smudge-proof, budge-proof and water-resistant coverage for all day wear to combat against, sweat, tears and rain!"


Håller den vad den lovar? Jajamensan! Cream eyeliner är härligt mjuk och krämig, intensivt kolsvart (den finns även i brunt, mörkblått och vitt) kräm-eyeliner som är extremt lätt att jobba med. Den glider på längs fransraden utan några större problem, och när den väl är på plats så sitter den där den sitter. Jag vågar nog att säga att den här eyelinern är en värdig konkurrent till MAC's fluidlines, men till en bråkdel av priset. Jag är störtförtjust och kommer definitivt att köpa den här igen!


Pris: 42.70 kr hos e.l.f cosmetics
Betyg: 5/5




In English: Hi everyone! I hope you all had a great easter weekend. I promised you guys to do some reviews of the e.l.f products I got in the mail a while ago, so I thought I'd start out with the Cream eyeliner.



 

MAC blacktrack fluidline (left) vs. e.l.f. black Cream eyeliner (right)




Cream eyeliner is a gel/cream eyeliner that's applied with a separate brush. I use the same flat angled brush as I use for my MAC fluidlines; MAC #208, but it's really just a matter of taste which kind of brush you use. This is how e.l.f describes their cream eyeliner:


"Cream eyeliner creates smooth lines that are defined and precise. Smudge-proof, budge-proof and water-resistant coverage for all day wear to combat against, sweat, tears and rain!"


The question is; does it live up to it? YES. Cream eyeliner is a fluffy, soft and creamy, intense carbon black (it's also available in brown, navy and white) cream eyeliner that is so easy to work with. It glides on along the lash line like butter, and once it's in place, it stays put. I believe I dare to say that this eyeliner is a worthy competitor to the MAC fluidlines, but for a fraction of the price. I'm really impressed with it and I will definately buy this eyeliner again!


Price: £3.50 at e.l.f. cosmetics
Rating: 5/5





Nailtastic

Tack för recensionen! Låter väldigt intressant!

2010-04-06 @ 21:04:57
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Zoffe

Wow, it looks even more pigmented than the MAC Blacktrack! :)

2010-04-06 @ 21:20:47
URL: http://zoffe.blogspot.com
Viola, Killer Colours

Men oj vad svart den var! Gud vad spännande.. Blev ju hur sugen som helst nu.

2010-04-06 @ 21:21:05
URL: http://killercolours.blogg.se/
madelene

Ahh vad kul att jag precis har fått hem den svarta och mörkblåa creme eyelinern från e.l.f :) måste testa den imorgon

2010-04-06 @ 21:29:43
Emma

Oh, äntligen ett update :)

2010-04-06 @ 21:40:07
URL: http://emla82.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Jag och min kompis pratade om att vi behövde gel eyeliners idag..... men det finns inga där vi handlade

2010-04-06 @ 21:45:59
URL: http://michilicious.blogg.se/
badbomben

Yey, Purity's back! Kul med den här recensionen, är sugen på den blåsvarta.

2010-04-06 @ 22:04:07
URL: http://badbomben.blogspot.com
Diane

I cant wait to give these a try! I went to my local Target for a E.L.F haul but they did not have this product. How long did it last before it faded?

2010-04-06 @ 22:04:59
URL: http://www.BudgetBeautyGirl.Blogspot.com
Purity

Nailtastic: Den är verkligen kanon, väl värd att testa!



Zoffe: I know, it's almost patent black! Awesome =D



Viola: Ja den är verkligen kolsvart, jag älskar djupet!



madelene: Oh vad roligt, hoppas du gillar dom lika mycket som jag gör!



Emma: Yes, I'm back on track nu! =)



Potatisbruden: Det är lite småsvårt att få tag i butik här i Sverige tyvärr... Men har man tid att vänta lite på leverans så är den här verkligen kanon!



badbomben: =D Tycker absolut du ska testa den!



Diane: It's a pretty new product so I bet they will have it in stock everywhere soon! =) It lasts me all day and all night long - just like the MAC fluidlines. I'm really impressed!

2010-04-06 @ 22:27:46
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Oooh, jag som verligen behöver en ny liner!

Jättesugen på denna nu.

Vart köpte du dina e.l.f-saker?

2010-04-07 @ 00:05:52
Purity

Andrea: e.l.f. kan du köpa hos eyeslipsface.se!

2010-04-07 @ 08:18:49
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Den ser ut att vara svartare an fluidline! :D

Gott med en vardig "ersattare", jag maste snart kopa en ny fluidline eftersom min haller pa att torka in sahar ett ar senare :P

2010-04-07 @ 08:20:46
URL: http://maggiemakeupadict.com
Mademoiselle C.

wow betten than MAC and more intense ?? Definitely a winner !! Already on my wishlist :)

2010-04-07 @ 11:23:37
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Purity

Maggie: Den är liksom lite "glossigare" än blacktrack, om du förstår hur jag menar =) Väl värd att testa, prova den nästa gång!



Mademoiselle C: I'm totally in love with this product, and for that price it's totally a winner!

2010-04-08 @ 12:49:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Sugar

Verkligen sugen på creme eyelinern! men går det bara beställa från den hemsidan och kostar den bara SEK 42.70?

2010-11-26 @ 11:02:19
Purity

Sugar: ja och ja =)

2010-11-26 @ 12:13:51
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy