P2 Rebel


Jag har fortfarande en hel del otestade nagellack här hemma, så jag tänkte att jag skulle försöka beta av dom jag har nya innan jag beställer nya. Även fast jag är jättesugen på Hong Kong-lacken från OPI och Poolside-lacken från China Glaze!

Dagens färgval på lack föll på det mörklila skimmerlacket Rebel från det tyska märket P2, som jag fick i ett byte med Sanna. Rebel är verkligen ett supertjusigt lack; det ser nästan ut som färgat glas på naglarna. Färgen är en mörk kalltonad lila som skimrar över i blått när ljuset faller på det. Lovely! Tre lager lack behövdes för att få full täckning, två lager hade funkat men djupet kom verkligen fram med det där tredje lagret. Jag toppade med ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite.












In English: I still have quite a few untested polishes to try out, so I thought I'd try to work my way through these before I order any new ones. Allthough I really do want the Hong Kong polishes from OPI and the Poolside polishes from China Glaze really bad!

Today's choice of colour was the dark purple shimmer Rebel from the German brand P2 that I got in a swap with Sanna. Rebel is a gorgeous polish; it almost looks like coloured glass on the nails. The shade is a dark, cool purple that flashes in blue when light hits it. Lovely! I needed three coats for full coverage, two would have done the trick but the polish really got some depth with the third coat. I topped it with a coat of fast dry top coat, Seche Vite.





Maggie Makeup Addict

Supertjusigt!

2010-04-08 @ 17:01:48
URL: http://maggiemakeupaddict.com
johäänna

vilken tjusig färg!

2010-04-08 @ 19:37:15
URL: http://theniceness.blogg.se/
helena

Hej!

Jag tänkte beställa milennium från china glaze o absolutely alice från opi på transdesign.com, men dom finns inte där längre! är säker på att de fanns för någon vecka sen! vet du om dom ibland tar bort lack? och vet du någon annan bra sida, som är så billig, som jag kan beställa dem ifrån? tack på förhand! jag blir verkligen jätteinspirerad av din blogg :)

2010-04-08 @ 23:01:46
Andrea

helena: Hej, ja de tar bort lack ibland.

Absolutely Alice har ju varit utsåld ett bra tag!

Millenium finns på Tradera vet jag, men lite dyrare då. Jag köpte mitt Alice på Ebay.

2010-04-09 @ 09:45:59
Purity

Maggie: Tack! =D



johäänna: Visst är det fint!



helena: Har de tagit bort dom helt från hemsidan, eller står det bara "N/A" istället för en orderknapp? Är det i det senare fallet så brukar de oftast få in lacket i fråga i lager igen.

2010-04-09 @ 18:02:17
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy