Nytt från Konad


Idag kom äntligen min beställning från OC Nail art med lite nya konadplattor och speciallack! Tyvärr så fastnade paketet i tullen, var nog därför det tog så lång tid för det att komma fram, så jag fick snällt hosta upp 135 kr för att få hämta ut paketet... 135 kr i tull, för ett paket värt runt 300 kr, det är galet mycket! Tull är visserligen något man egentligen bör räkna med när man beställer från icke EU-länder, men det är surt att behöva åka på det på ett så pass fjuttigt paket =/

Nåja, sånt är livet ;-) Jag beställde två speciallack; psyche pink och violet pearl, och fyra bildplattor; M56, M65, M73 och M78. Ikväll blir det att lacka om naglarna med andra ord!



 

Konad special stamping polish: Violet pearl, Psyche pink



 

Konad image plates (from the top, clockwise order):

M56, M78, M65 and M73




Vilket mönster tycker ni att jag ska börja med? =)




In English: Today, my order from OC Nail art finally arrived with some new Konad image plates and special polishes! Unfortunally it got caught in customs, that was probably why it took such a long time for it to arrive, so I had to nicely pay up with 135 SEK (about $18) to get my package... $18 in custom fees, for a package worth $40, that's crazy! Allthough customs is someting you always should to count on when ordering from a non-EU country, but it's really irritating that such a small package is the one that get caught =/

Oh well, that's life ;-) I ordered two special polishes; psyche pink and violet pearl, and four image plates; M56, M65, M73 and M78. I'm so going to redo my nails tonight!

Which pattern do you think I should start out with? =)




Gabriella

Jag skulle gärna vilja se den i mitten på M56, rosetten :D

2010-04-12 @ 15:56:46
Sanna

That's so unfair! I've ordered so many times from OC Nailart and I've never even thought of customs... I remember someone advising to keep the total under 40$ but that's the new limit for getting free international postage :(

2010-04-12 @ 16:19:43
URL: http://sannansalonki.blogspot.com/
Purity

Gabriella: jag är lite sugen på det mönstret jag med!



Sanna: I know! I have ordered from them several times before and my packages have never got caught in customs until now =/ I guess I just had bad luck with this one...

2010-04-12 @ 16:38:03
URL: http://purity.webblogg.se/
SaintBella

M73 med hjärtan eller den med blandade djurmönster! =D

2010-04-12 @ 16:52:41
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Anonym

Varför köper du dom inte på www.nelly.com istället? Då slipper man ju obehagliga tullöveraskningar :P

2010-04-13 @ 16:47:13
Purity

Saintbella: Jag är jättesugen på just djurmönstret, har värsta planen för det! ;)



Anonym: Eftersom det är så pass mycket billigare att beställa från oc nail art än från nelly - ca 20 kr billigare per bildplatta, och då är frakten medräknad från oc nail art men inte från nelly, så även om man skulle råka åka på tull så går det i princip jämt ut jämfört med hur mycket det hade kostat att beställa från nelly.

2010-04-13 @ 17:28:04
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Jasså... när jag var inne på oc nail art står det att en bricka kostar 6,99 dollar. Det blir ca 48 svenska kronor alltså 7 kronor billigare än nelly och då får man frakten gratis om man handlar över 20 dollar på oc, medan frakten kostar 35 sek på nelly... Du får du köpa en herrans massa brickor för att det ska vara värt att åka på en tullavgift på 135 sek... Fast det är klart köper du mycket åt gången kan det ju vara värt det. Själv föredrar jag svenska säkra sidor som också kan erbjuda annat, men vi är alla olika :)



Trevlig helg!

2010-04-16 @ 18:50:35
Purity

Anonym: jag har en rabattkod på oc nail art som ger mig 30% rabatt, så med den kostar plattor och lack mig 35 kr/st och jag får fri frakt, så beställer jag 5 plattor/lack från oc nail art blir det samma pris som att beställa från Nelly om det skulle vara så att jag skulle ha otur och råka på tull på paketet, vilket jag aldrig har åkt på förrän nu så i regel tjänar jag alltså på att beställa från oc nail art. Bara för att en webshop är utländsk behöver inte betyda att den är osäker och bara för att en webshop är svensk behöver det inte betyda att den är pålitlig, för den delen.

2010-04-16 @ 19:20:27
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy