Give me Liberty of London och Art Supplies


I paketet jag fick idag låg det, som ni kanske hade listat ut, produkter från två av de senaste MAC-kollektionerna; Give me Liberty of London och Art Supplies. Tyvärr kommer inte Art Supplies till oss här i norden, vilket är jättetråkigt eftersom kollektionen innehåller en hel del guldkorn, men Give me Liberty of London landar i de svenska MAC-diskarna den 15:e april.

Jag passade även på att beställa tre PRO-skuggor, eftersom de inte finns att få tag på här i Sverige. Två av dessa tre kommer komma hit under våren tillsammans med 6 andra ögonskuggor i och med produktexpansionen Pop colour, och de kommer att bli permanenta i sortimentet hos MAC på Åhléns city i Stockholm (vid övriga diskar kommer de att vara limited edition), dock har jag inget exakt släppdatum.

OBS! Jag har fått dessa produkter köpta och skickade till mig via en kontakt jag har i USA, jag har alltså inte beställt dom via någon webshop eller liknande.



Vill ni se vad jag köpte? =D



 

Liberty of London Beauty Powder packaging. Gorgeous!



 

Inside the Liberty Beauty Powder packaging. These boxes are a piece of art themselves.



 

Liberty of London Beuaty Powder



 

Shell Pearl Beauty Powder (Give me Liberty of London)



 

Liberty of London lipstick packaging



 

Liberty of London lipstick packaging



 

Liberty of London lipstick packaging



 

Liberty of London lipstick packaging



 

Ever Hip lipstick (Give me Liberty of London)



 

Greengrease greasepaint stick (Art Supplies)



 

Full of Flare PRO lipstain marker (Art Supplies)



 

Undercurrent Pearlglide eyeliner (Art Supplies)



 

Goldenrod eyeshadow (Pop colour)



 

Bottle Green eyeshadow (PRO)



 

Atlantic Blue eyeshadow (Pop colour)

 

 

 

Swatches kommer i ett separat inlägg imorgon =) Är inte förpackningarna till Liberty of London-grejerna to die for?!





In English: The package I got today contained, as you might have guessed, products from two of the latest MAC collections; Give me Liberty of London and Art Supplies. Unfortunally, Art Supplies won't come to any of the nordic countries, which is a pity since it contains several great products, but Give me Liberty of London will land at the Swedish MAC counters at april 15th.

I also ordered three PRO eyeshadows, since we can't get them here in Sweden. Two of these three will come to our counters some time in the spring together with 6 other shades with the product expansion "Pop colour", and they will be permanent at the freestanding MAC store at Åhléns city in Stockholm (they will be limited edition at other counters), allthough unfortunally I don't have an exact release date for these.

Please note, I have got these products custom purchased and sent to me through a contact I have in the US, I haven't ordered them from a website.


I'll post some swatches in an separate entry tomorrow =) Aren't the Liberty of London packaging to die for?!





Emma

Klart att de är to-die för :) Och jag kommer nog att dö och hamna i sminkhimmlen på torsdag ;)

2010-04-09 @ 18:43:47
URL: http://emla82.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Läppstiftet ser fint ut ^^ Älskar att kolla på läpp-swatches :D Pudret kan nog bli fint som rouge :) Kollade in Goldenrod tidigare idag, vill gärna ha den!!

2010-04-09 @ 18:44:24
URL: http://michilicious.blogg.se/
badis

Gah! :D Ärgh! Ljuuuvligheter! Glubb!

2010-04-09 @ 21:22:39
URL: http://badbomben.blogspot.com
anki

Undercurrent pearlglide är det bästa som hänt sedan skivat bröd!! :D

2010-04-09 @ 23:30:46
beautymuffin

Ååååh, Give me Liberty of London förpackningarna är ju nog bara för att köpa produkterna! :)

2010-04-09 @ 23:47:47
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Mayaline

Undercurrant måste du visa upp snart! Är såå nyfiken på den :)

2010-04-10 @ 08:00:13
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Jennifer

Skulle du vilja hjälpa mig med en sak? Eller det är en fråga. Jag känner också en i USA men jag undrar hur mycket det kostar att skicka varorna till Sverige :)

Tacksam för svar.



Kram

2010-04-10 @ 20:36:32
URL: http://blackribbon.blogg.se/
Elin

Förpackningarna är så snygga att man nästan måste köpa bara därför... However så ÄLSKAR jag din blogg och är inne flera gånger i veckan. Du är grym!

2010-04-11 @ 10:24:51
URL: http://dresscodenude.bloggplatsen.se
Purity

Emma: Vad är du sugen på att köpa? =)



Potatisbruden: Pudret är mer ett highlighterpuder, det är jättefint på =)



badis: =D



anki: Agreed!



beautymuffin: Dom är ju det, damn you MAC!



Mayaline: Den är verkligen superfin på och glider på som en dröm. Must-have!



Jennifer: Det beror väldigt mycket på hur stort paketet är och hur mycket det väger. Jag har betalat allt mellan 3 och 35 dollar för frakt för paket från USA. Men generellt sett är det betydligt billigare att skicka paket från USA till Sverige än inom Sverige.



Elin: Vad roligt att du har hittat hit, tack så mycket!

2010-04-11 @ 11:22:00
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy