Eyeko Nude polish


Jag var hemskt sugen på att testa nagellacken från Eyeko, och eftersom jag inte äger något annat nude/persikofärgat lack så föll valet på Nude polish när det var dags att lacka om naglarna.

Nude polish är som ett mellanting mellan persika och hudfärgat i tonen, med minimalt med skimmer som i princip inte syns när lacket väl kommer på nageln. Lacket är ganska tjockt i formulan men samtidigt skirt, så det behövdes tre lager för full täckning. Penseln är inte helt lätt att lacka med, antingen får man upp alldeles för mycket lack eller inte tillräckligt mycket, och det är svårt att vara precis med var lacket hamnar, därav kladdet på nagelbanden. Nåja, skam den som ger sig, det blev ändå ganska fint till slut efter lite jobb!

Jag toppade med ett lager Seche Vite, vilket antagligen behövs för att genomtorka det här lacket helt eftersom det är så pass tjockt, och sedan la jag på lite torkade blommor på ringfingernaglarna som sötaste Maggie skickade till mig från Shanghai. Det var ganska svårt att få till blommorna snyggt, de är så sköra så de vill gärna trilla isär, men jag tycker det blev helt okej ändå. Övning ger färdighet! Toppade blomnaglarna med ytterligare ett lager Seche Vite.












In English: I was really curious about the Eyeko polishes, and since I don't have another nude/peach polish in my collection, I chose Nude polish when it was time for me to redo my nails.

Nude polish is like a mix between peach and nude, with minimal shimmer that doesn't show up on the nail. The polish has a pretty thick formula but is sheer at the same time, so I needed three coats for full coverage. The brush isn't very easy to work with, either you get way too much or not enough polish on it, and it was hard to do a precise application, whereas the messy cuticles. But it turned out pretty nice after a bit of extra work!

I topped it with a coat of Seche Vite, which is probably nescessary to completely dry this polish since it's so thick, and then I applied some pressed and dried flowers that Maggie sent me from Shanghai. It was kinda tricky to get a nice application with the flowers, they are really brittle and want to fall apart, but I think it turned out pretty OK. Practice makes perfect! I topped the flower nails with another coat of Seche Vite.







Maggie Makeup Addict

Det blev ju superfint!

Lättast är att sätta fast blommorna med pincett innan du tar överlacket :)

2010-04-11 @ 15:45:48
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Potatisbruden, <3 x'3

Jag var lite orolig att det icke skulle bli så fint på naglarna, men det blev det visst det :D

2010-04-11 @ 20:10:00
URL: http://michilicious.blogg.se/
Purity

Maggie: Tack! Ska köra på pincett nästa gång, använde fuktig orangepinne den här gången.



Potatisbruden: Visst blev det ganska fint? =)

2010-04-11 @ 20:15:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Doolallymakeup

supersöt färg och med de lila blommorna så kan det ju inte bli något annat än succe :D

2010-04-11 @ 20:42:30
URL: http://doolallymakeup.wordpress.com
Purity

Doolallymakeup: Tack!

2010-04-11 @ 20:57:56
URL: http://purity.webblogg.se/
Tikaha

Väldigt fin kombo med de torkade blommorna, färgen ser lite ut som CHina Glaze -Peach keen, men jag ha inte hunnit köpa hem den än. Men ska ialf köpa lite torkade blommor=)



MVH Tikaha

2010-04-11 @ 23:30:09
URL: http://tikaha.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy