Dåliga nyheter från Transdesign


Igår meddelade Neglelakkmani att den amerikanska lackonlineshopen Transdesign inte längre skickar brandfarliga varor internationellt, som t.ex. nagellack, lackborttagning, lackthinner med mera, via USPS, utan dessa varor kan enbart skickas via UPS. Detta innebär ett fraktpåslag på $40 utöver den vanliga frakten, vilket gör att frakten i princip blir dyrare än själva lacken. Det innebär också att jag tyvärr har lagt min sista beställning därifrån, för så mycket är jag inte beredd att betala i frakt.

Det här är så klart jättetråkiga nyheter för oss här i Europa, eftersom lacken både är extremt dyra här och finns i ett begränsat färgutbud jämfört med vilka nyanser det finns att välja på i USA. Jag känner mig inte riktigt beredd att punga ut 150 kr för ett OPI-lack i butik här i Sverige utan kommer i framtiden att antagligen beställa mina nagellack från säljare på eBay. Sparkling nails by jewels och Nail polish elegance är två bra exempel på pålitliga eBay-säljare, och det finns även webshoparna Head2Toe och 8ty8Beauty. Dock skickar inte Head2Toe märken som China Glaze, CND och Seche utanför USA, och 8ty8 har varit enormt struliga på sistone och har haft oresonligt långa leveranstider, så precis som för P'ssion det blir nog eBay för min del i framtiden.

Jag mailade säljaren Sparkling nails by jewels och frågade om fraktkostnader - 1 lack kostar $5.65 i frakt och 10 lack kostar $19.50, 2-9 lack ligger på summor där mellan. Beställer man många lack blir alltså fraktkostnaden ungefär densamma per lack som det var hos Transdesign, dock är själva lacken några dollar dyrare än vad de är hos TD. En positiv sak dock är att Sparkling nails by jewels säljer Zoya-lack, vilket varken Transdesign, Head2Toe eller 8ty8 gör.

Jag tycker det är skittråkigt att Transdesign har blivit tvugna att införa de här nya reglerna, något som uppenbarligen verkar bero på det amerikanska postsystemet och inte är något som Transdesign har valt själva, då de med största sannolikhet kommer att förlora en hel del internationella kunder på det här. Transdesign har jättebra priser och super kundservice, så det är riktigt synd att inte kunna få handla hos dom mer!








In English: Yesterday, Neglelakkmani brought us the sad newst that the american online nail polish shop Transdesign no longer ships flammable goods, such as nail polish, polish remover and polish thinner, internationally via USPS - these goods can only be shipped with UPS from now on. This means a + $40 fee on the shipping, which makes the shipping more expensive than the polishes themselves, and this means that sadly I won't be able to order from them any more.

These news are obviously devastating for us nail polish fanatics here in Europe, since polishes are both insanely expensive here and the colour range is extremely limited. I honestly don't feel like paying 150 SEK (that's about $20) for an OPI polish in Swedish stores, so I'll probably order my polishes from eBay sellers. Sparkling nails by jewels and Nail polish elegance are two great eBay sellers, and there are also the web shops Head2Toe och 8ty8Beauty. Allthough, H2T don't ship China Glaze, CND and Seche outside the US, and 8ty8 have had some major logistic problems lately with insane delivery time, so I'll probably use eBay in the future iust as Swedish beauty blogger P'ssion.

I e-mailed the seller Sparkling nails by jewels and asked for an international shipping rate - 1 polish costs $5.65 in shipping and 10 polishes are $19.50, 2-9 polishes are somewhere in between those two numbers. So if you order a larger number of polishes the shipping will be about the same as the ones Transdesign previously offered, allthough the polishes themselves are a couple of dollars more. One positive thing though is that Sparkling nails by jewels also carry Zoya polishes, which neither Transdesign, Head2Toe or 8ty8 do.

I think it's so sad that Transdesign have been forced to apply these new rules, something that seems to be the american post office's fault rather than Transdesign's since they probably will loose a lot of international customers with these new shipping restrictions. Transdesign has got great prices and customer service, I would really like to be able to continue doing my business with them!




Unn

Meeh! Det där var verkligen dåliga nyheter. Jag som nästan precis fått upp ögonen för nagellack :(

2010-04-27 @ 18:59:15
URL: http://syndromas.blogg.se/
Elena

Fasen vad trist!

Irriterande

2010-04-27 @ 18:59:43
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Anonym

Jeg anbefaler å bruke denne butikken som holder til i England! Automatisk blir frakten billigere i og med at den er nærmerer og! http://www.beauty4nails-body.co.uk/

2010-04-27 @ 19:02:59
Anna

Stort tack för tipset om eBay-handlarna! Jag råkade ut för en som i princip inte hade något hemma som hon lagt ut till försäljning och fick ett elände med att häva köpet till slut - eftersom hon inte kunde leverera något. Dessa ska jag definitivt testa!

2010-04-27 @ 19:28:07
URL: http://mrsdolittle.blogspot.com/
Tove

Synd att du inte känner nån som ska till USA snart ;-)

2010-04-27 @ 19:55:12
Purity

Unn: Visst är det tråkigt! =/



Elena: Eller hur!



Anonym: Tack för tipset! Vad synd att lacken var lite i dyraste laget däremot, men det blir ju i alla fall billigare än att handla i butik i Sverige.



Anna: Ah, gud vad tråkigt! Hoppas du fick tillbaka dina pengar.



Tove: Mha! Det har du rätt i, här ska shoppas!

2010-04-27 @ 19:58:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Sminkan

Men jag fattar inte vad som har varit struligt med 8ty8? De funkar perfekt för mig. Sen H2T slutade sälja ChG så har jag i princip bara handlat från 8ty8 och vare sig haft strul eller behövt vänta länge. Senaste beställningen kom igår, den tog lite mer än tio dagar på grund av askmolnet. Tom skickar ju dagen eter man lägger ordern.

2010-04-27 @ 20:02:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Sminkan: Vad skönt att höra att dom har bättrat sig med frakttiderna, har inte vågat beställa därifrån efter att det tog månader och månader för folks beställningar att ens bli skickade från lagret. Kanske ska ge 8ty8 ett försök då!

2010-04-27 @ 21:08:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg bare lurer på hva det er med de her menneskene. Er de ikke kapitalister med stor K? Vil de ikke tjene penger????

2010-04-27 @ 22:24:43
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Andrea

Ja fy tusan, sörjer faktiskt detta!

Jag som just tänkt lägga en ny beställning.

8ty8 verkar ju ok, men är dyrare.



Iaf, Tack så mkt för tipset på Ebay-säljaren,

jag vill ha Zoya också så perfekt!



Men kan inte låta bli att undra hur dessa säljare får skicka till Sverige sådär, när inte TD får det?

2010-04-27 @ 23:31:02
Emilie

Läste det hos P'ssion igår, snacka om dråpslag :( Jag hade tänkt beställa där inom en överskådlig tid men ja, nu känns det som att det rinner ut i sanden.

2010-04-28 @ 09:01:16
URL: http://vintertroll.blogg.se/
bella

bra att du tipsar om specifika säljare! annars är det många även på eBay som höjt fraktkostnaderna nåt gräsligt på grund av nya regler, så man kan sitta i evigheter o leta bara för att hitta nån som inte har enorma fraktkostnader!

2010-04-28 @ 09:55:44
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Sanna

Jag vill inte svära, men nu...Fan också! :/

2010-04-28 @ 10:14:30
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Carolina

Va trist! Jag har inte beställt därifrån själv men hört mycket gott om shopen, tråkigt då att det blir såhär. Tack för tipsen om ebay-säljare :)

2010-04-28 @ 11:20:18
peachgirl

Jag som precis hade planerat att beställa! så typiskt att det ska komma tråkig byråkrati emellan. Tack för tips på andra säljare, ska kolla in de länkarna och se om man inte kan "kliva runt" problemet.

2010-04-28 @ 15:11:10
Purity

Sexy Sadie: Det är nog snarare så att de har blivit tvingade att ändra på reglerna av amerikanska posten =/



Andrea: Samma här, jag tänkte lägga en beställning i måndags kväll =/ Folk skickar nagellack hela tiden med flygpost, och betydligt mer farliga saker än så så jag fattar inte riktigt grunden bakom de här nya bestämmelserna...



Emilie: Gör man en gigantisk megabeställning på 40+ lack så lär det ju fortfarande vara värt det, men då kommer det också med största sannolikhet att fastna i tullen...



bella: Tack, kul att du fick nytta av mina tips!



Sanna: =(



Carolina: Ja visst är det tråkigt! =(



peachgirl: TD var ju solklart billigast så jag tycker det här är jättetråkigt!

2010-04-28 @ 17:05:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Detta var väldigt tråkigt, bra att det finns andra alternativ!

2010-04-28 @ 17:46:41
URL: http://emla82.blogspot.com
emma f

Crap! Jag som gjort en lista på allt som skulle shoppas därifrån =(

2010-04-28 @ 18:39:53
Baby

Men att de bara skeppar farliga ämnen med UPS, borde inte det gälla inom USA också? Blir det en extra avgift på 40$ då också?

2010-06-09 @ 09:22:28
Purity

Emma: Ja visst är det trist! =/



emma f: =(



Baby: de skickar med ground shipping inom USA, så då går det att skicka hur mycket farliga ämnen man vill eftersom det är flygposten där det är känsligt tydligen.

2010-06-09 @ 22:05:07
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy