Emerald Green


Grönt är en av mina favoritfärger när det kommer till ögonskugga, och speciellt lite kallare gröna nyanser. Så idag är jag fredagsfin i grönt =)


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC blush - fleur power
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - emerald green
  • MAC eyeshadow - springtime skipper
  • MAC pigment - deep blue green
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - phloof!
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipglass - gold rebel















Skuggornas placering: Emerald green på hela det rörliga locket samt längs undre fransraden, Springtime skipper över Emerald green på mitten av locket. Deep blue green i globlinje och yttre v, samt längs den yttre delen av undre fransraden. Femme Fi som highlighter på brynbenet, Phloof! som highlighter precis under brynets högsta punkt och i den inre ögonvrån.






In English: Green is one of my favourite eyeshadow colours, and especially colder toned greens. So today, I'm friday fancy in green!

Shadow placement: Emerald green on the lid and along the lower lash line, Springtime skipper on top of Emerald green on the middle of the lid. Deep blue green in the crease, outer v and along the outer part of the lower lash line. Femme Fi as a highlighter on the brow bone, Phloof! as a highlighter under the highest point of the brow and in the inner corner of the eye.




Alexandra

Grön är nog min absoluta favoritfärg och det här är nog min favorit av alla dina ögonsminkningar, så snyggt!! Passar verkligen bra på dig också, speciellt med det mörka håret :)

2009-11-20 @ 12:39:55
URL: http://julialex.blogg.se/
Ninni

Som vanligt superproffsigt och jättefint!

2009-11-20 @ 13:05:53
Andrea

Åh vad läckert! Grönt är så himla fint.

2009-11-20 @ 13:41:08
Makeuponista

Gud vad snyggt, älskar också grönt, så det här blir en favorit! =)

2009-11-20 @ 14:52:48
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Therése (Heartcore)

Urtjusigt, du är så fin!

2009-11-20 @ 16:15:02
URL: http://www.heartcore.se
Kabuki-Emma

Du passar jättebra i grönt! Attans vad snyggt det blev!

2009-11-20 @ 17:33:00
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Sexy Sadie

Har selv en forkjærlighet for grønn, men foretrekker de som går mot lime, mosegrønn, teal og turkis.

2009-11-20 @ 20:12:25
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Stephy

wow riktigt snyggt!! älskar grönt jag med :D

2009-11-21 @ 11:34:57
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Purity

Alexandra: Tack så mycket, vad kul att du gillade den! Kommer du hem till jul förresten?



Ninni: Tack!



Andrea: Visst är det, jag är lite ledsen för att jag får lite tråkig ögonfärg i starka gröna ögonskuggor, men det är väl nåt man får leva med ;-)



Makeuponista: Tack! Visst är grönt fint?



Therése: Tack söta du!



Kabuki-Emma: Tack! =D



Sexy Sadie: Grönt är kanon, för det finns i så många olika nyanser!



Stephy: Grönt är så snyggt till din ögonfärg!

2009-11-21 @ 14:21:46
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Det här är seriöst, den snyggaste gröna sminkningen jag har sett! Ojoj :D

2009-11-21 @ 14:38:55
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Madde

Hejsan

Otroligt fina färger, just love it. Har precis börjat följa din blogg :) kanonbra blogg!

Hur får du till skuggorna så bra? Vad använder du för penslar?

2009-11-21 @ 16:56:21
Purity

Veronica: Vilken komplimang, tack! =D



Madde: Tack så mycket, kul att du har hittat hit! Jag använder penslar från MAC, men den produkt som gör störst skillnad för mig om det blir bra eller inte är en ögonskuggsprimer. Jag använder Eyeshadow primer potion från Urban Decay, en riktig guldklimp i sminksamlingen!

2009-11-21 @ 17:32:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Madde

Tack för ditt svar :) Primer Potion från UD har jag hört mycket bra om. Då ska jag satsa på en sån.

2009-11-21 @ 20:00:51
Carolina

Lika snyggt som alltid, du klär så fint i grönt också ;)

2009-11-21 @ 22:45:02
Josefine

Sökte på Google för lite MAC-swatches och så dök du upp, och jag måste säga att detta var sjukt fint på dig! Så grönt, men det ser på något sätt så naturligt ut. Plus plus! :D

2011-02-14 @ 12:22:47

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy