Tangerine


Idag kände jag för varma färger. Orange ögonskugga, korallorange läppar och bronzade kinder =) Eyelinern blev dock bedrövlig, speciellt på det ena ögat, men ni får ha överseende med det. Råkade kladda till lite och det enda som gick att göra var att lägga på mer...

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • Everyday minerals intensive foundation - light neutral & ivory mixed
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - gingerly
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - orange
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - electric eel
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipglass - nice to be nice













Skuggornas placering: Goldmine på det rörliga locket, Off the radar tonat upp mot brynbenet ovanför goldmine. Femme fi som highlighter på brynbenet. Orange längs hela globlinjen, Coppering i yttre v:et. Electric eel under ögat.




In English: I felt like wearing warm colours today. Orange eyeshadow, coral lips and bronzed cheeks =) I messed up my eyeliner though, so don't look at that =P

Shadow placement: goldmine on lid, off the radar up towards the browbone above goldmine. Femme fi as a highlight on the browbone. Orange in the crease, coppering in the outer v. Electric eel along the lower lashline.






Eleni

Fin kontrast mellan det blå och det guloranga. Som sol över ett hav! Somrigt värre.



Kan man få önska lite make-uper? Jag vet att du har några pigment från MAD minerals, kan man få se någon make med dom? :)

2009-05-19 @ 18:04:17
creme-idiot

Åh, vad fint!!! Nu blir det nya skuggor igen, förmodar jag.. många jag inte hade där. Har fått hem Aquadisiac och Paradisco idag... Wao!!! Juxt är också min!! Vill ha fler orangea... hm... (Plånkan skriker "hjäääälp"!)

2009-05-19 @ 20:31:34
Emma P

Väldigt fin sminkning! Du klär i färgerna.

2009-05-19 @ 22:34:01
Maggie

Yummy! Det blev ju superduperfint!

Jag är också sugen på att göra en orange make... men jag är inte riktigt redo för det än tror jag :P

2009-05-19 @ 22:47:01
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Maggie

Yummy! Det blev ju superduperfint!

Jag är också sugen på att göra en orange make... men jag är inte riktigt redo för det än tror jag :P

2009-05-19 @ 22:47:08
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Tessan

Super snyggt:)

2009-05-19 @ 23:05:56
URL: http://tessanstankaromlivet.blogspot.com
Anonym

2009-05-19 @ 23:10:23
Purity

Eleni: Tack! Jag börjar få riktiga sommarkänslor nu =) Självklart kan jag försöka slänga ihop nåt med MAD-pigment!



creme-idiot: uj uj, stackars plånboken =P Goldmine och coppering borde du verkligen köpa om du inte har dom. Och orange, den är super!



Emma P: tack ska du ha! =D



Maggie: Äsch, vad snackar du om! Du skulle vara ashet i orange, det är mer lättburet än vad mna tror. Kan du ha rött kan du definitivt ha orange =) Skaffa coppering om du vill smygstarta lite, den är liksom mörkt kopparorange.



Tessan: Tack tack!

2009-05-19 @ 23:48:14
URL: http://purity.webblogg.se/
Shamini

Jeg er helt enig med deg, oransje er skikkelig sommer-makeup! Dessverre har jeg ikke funnet en oransje som kommer skikkelig bra frem mot hudfargen min, men jeg tror jeg må prøve igjen. Superflott makeup! :D

2009-05-20 @ 01:01:30
URL: http://diary.shamini.no/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy