Swatches: Orange, Guld och Gula MAC-skuggor


Vi fortsätter skuggswatchandet med lite ögonskuggor från den varma färgskalan. Igår swatchade jag gröna skuggor, och idag får ni alltså se skuggor i orange, guld och gult. Jag har dessutom swatchat om och uppdaterat bilden i gårdagens inlägg eftersom jag hade glömt bort att swatcha mina colour forms-paletter.




MAC Neo Orange pigment (PRO), MAC Electric Coral pigment (PRO)
MAC Dusty Coral pigment (PRO), MAC Melon pigment
MAC Expensive pink eyeshadow, MAC Coppering eyeshadow
MAC Acid Orange pigment (PRO), MAC Orange pigment (DC)
MAC Orange eyeshadow, MAC Off the Radar pigment (Rushmetal 2007)
MAC Juiced eyeshadow, MAC Goldmine eyeshadow
MAC Gold Dusk pigment (Sun Dressing 2006), MAC Golden Lemon pigment
MAC Primary Yellow pigment (PRO), MAC Canary Yellow eyeshadow (PRO)
MAC Rock it Yellow pigment (PRO), MAC Old Gold pigment


In English: We'll continue the swatching of my MAC eyeshadows with some warm colours. Yesterday I showed you some green swatches, and today you'll get swatches in orange, gold and yellow. I've also re-swatched and updated yesterday's entry since I forgot to include my colour forms palettes yesterday.


Fotnot: DC = Discontinued, dvs en permanent färg som har tagits bort ur sortimentet.






caroline

Vad innebär PRO?

2009-05-22 @ 21:29:31
Maggie

skriver shoppinglista

Coppering eye shadow

Melon pigment

Acid orange pigment

Goldmine eye shadow



2009-05-22 @ 21:58:55
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Emma

Coppering, blev jag sugen på. Kollade in den vid senaste besök, men tyckte då att den var för orange. Har nog ändrat mig :)

2009-05-23 @ 10:17:41
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

caroline: PRO innebär att produkten tillhör PRO-sortumimentet, och enbart kan köpas i MACs pro stores. Det finns ingen pro store i Sverige utan dessa produkter får man köpa utomlands.



Maggie: Haha =P Coppering måste du ha!



Emma: Den är superfin, alldeles lagom orange! Mer brons än orange tycker jag, fast det kanske beror på vad man jämför den med =)

2009-05-23 @ 23:13:13
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy