Queen Mab


Den här smikningen har jag gjort en gång förut, men fick inga vettiga bilder på den. Ida ville väldigt gärna se en sminkning inspirerad av Miranda Richardson som Queen Mab i filmen Merlin, och gärna en tutorial med, så jag har faktiskt tagit lite bilder som jag hade tänkt sätta ihop till en tutorial på den här sminkningen ikväll =) Nu har jag däremot gjort tre sotningstutorials i rad, så nästa gång blir det något mer färglatt!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • Everyday Minerals blush - best friends
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - vibrant grape
  • MAC pigment - pink vivid
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - crystal avalanche
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - blow dry













Skuggornas placering: Indian Ink på inre halvan av det rörliga locket, carbon på den yttre halvan samt i yttre v:et. Vibrant grape längs hela globlinjen. Pink vivid för att tona ut vibrant grape. Femme fi som highlighter på brynbenet. Crystal avlanche i inre ögonvrån.




In English: I've done this makeup before, but I didn't get any decent pictures of it then. Ida wanted to see a makeup inspired by Miranda Richardson as Queen Mab in the movie Merlin, plus a tutorial, so I have taken some pictures during the application for a tutorial that I will publish tonight =) This is the third smokey eye tutorial in a row from me though, so next time it will be something more colourful.

Shadow placement: Indian Ink on inner half of lid, Carbon on outer half of lid and in outer v. Vibrant grape in the crease. Pink vivid to blend vibrant grape upwards and outwards. Femme Fi as highlighter on the brow bone. Crystal Avalanche in the inner corner of the eye.

 




Sugarpuss

Den var HELT UNDERBAR! Dina ögon verkligen lyser, på ett riktigt mystiskt sätt!

2009-05-25 @ 17:27:54
anna

aaaaahhhh jag dör! en sminkninge HELT i min smak. Sjukt snyggt! måste ha en sån där lila färg, måste göra en sån sminkning. =D=D

2009-05-25 @ 17:54:08
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Caroline

gaaah shit vad snyggt!! :D

2009-05-25 @ 18:13:31
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Eline

så snygg är du! :) (jag är avundsjuk)

2009-05-25 @ 18:23:33
URL: http://bakterier.blogspot.com
Lina

Jättejättesnyggt! :)

2009-05-25 @ 18:42:22
Makeuponista

Wow, en skitsnygg make :D

2009-05-25 @ 18:46:15
URL: http://Makeuponista.wordpress.com
Eliyana

Men så snyggt! Du får det att se så enkelt ut att göra.. Hur många olika penslar använder du för att få till alla skuggor så snyggt på alla ställen? Och hur gör du så att det blir så snygg "kant" mellan de olika färgerna.. jag får det alltid en jättekraftig kant så det ser så konstgjort ut...

2009-05-25 @ 18:51:53
URL: http://eliyana.blogg.se/
Sminkan

ÅåÅååååååååååÅÅÅÅåååååååååååå! Jag ÄLSKAR Queen Mab! Hon är min idol! Jag älskar din makeup! Den är så fin! Och bara att du nämner Queen Mab gör dig till nummer ett på min lista av favoriter! Mab! Mab! <3

2009-05-25 @ 18:54:11
URL: http://sminkan.blogg.se/
Mayaline

Wow, jag älskar sminkningen och färgerna. Bland det snyggaste du gjort!! :)

2009-05-25 @ 19:05:14
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Sofia (heartcore)

gosh vad läckert! du är helt amazing girlie! Åååh jag älskade Merlin-filmen när jag var mindre :)

2009-05-25 @ 19:58:51
URL: http://www.heartcore.se
Maggie

Åååh, jag blir ju så avis! Denna mejk passar dina ögon och ditt ansikte så bra! Jag försökte mig ju på denna förra våren, men var tvungen att fjanta bort bilderna i fåniga poser för att man inte skulle se att det inte alls matchade min ansiktsform. Jag blir alldeles grön av avund! :P

Superfint gjort även idag. Det är ett helt hantverk när du lägger på smink :D

2009-05-25 @ 20:31:15
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Sugarpuss: TACK! =)



anna: Tack så mycket!



Caroline: Tack tack!



Eline: Naj, avundsjuk behöver du absolut inte vara =P



Lina: Tack!



Makeuponista: Tack ska du ha!



Eliyana: Jag använde 3 penslar till sminket på själva ögonlocket, de borstar jag använder kan man använda till väldigt många olika saker =) Bra borstar och en bra bas är det viktigaste för att blenda snyggt!



Sminkan: Yay! Då får du prova på din egna Mab-smikning eftersom jag har gjort en tutorial på den här till din tutorial-tävling =D



Mayaline: Oj, tack ska du ha!



Sofia: Tack! Samma här, tyckte den var helt magisk =)



Maggie: Awh, sötis =) Gör om den i en form som passar just dina ögon, du är jättefin i sotat!

2009-05-25 @ 21:21:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Maddehfucker

Så snyggt så man dör!

2009-05-25 @ 22:04:11
Rebecca

Jätteläckert verkligen! :)

Jag har en liten snabbfråga.. Jag har gröna ögon med lite stänk av brunt, ungefär som dina. Och jag undrar vad man ska ha för färger för att framhäva den ögonfärgen.

Hoppas att du har haft en bra dag, och att morgondagen blir ännu bättre!

2009-05-26 @ 20:48:11
URL: http://blommar.blogg.se/
Marina

ÅÅÅÅÅ sjuuuukt snyggt! Jag som älskar lila!! Jag vet inte hur jag ska uttrycka det, så JÄKLA snyggt!

2009-05-26 @ 22:25:14
URL: http://www.marinamake.blogspot.com
badis

Diaboliskt snyggt! WOWOWOWOWOWOW!!!!

2009-05-28 @ 19:34:24
Purity

Maddehfucker: Tack så mycket!



Rebecca: Om du vill framhäva det gröna i ögonen så ska du använda kontrastfärger till grönt, som till exempel lila, rosa, orange och varma bruna färger. Vill du framhäva det bruna så tar blått och grönt fram det bruna väldigt fint =)



Marina: Tack söta du!



badis: Jag bockar och bugar!

2009-06-01 @ 14:02:05
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy