Presenttips inför mors dag


I år infaller mors dag den 31 maj, och visst förtjänar alla underbara mammor där ute en liten beautypryl den här dagen (eller vilken annan dag som helst, för den delen)? Här kommer lite tips på saker du kan skämma bort din mamma med, från budget till lyx =)




1. H&M Bronzing Powder - Ger huden en vacker, solbränd färg och skimrande effekt. Kan användas i ansiktet och på kroppen. 59.50 kr på H&M!
2. Everyday Minerals Special Mother's Day kit - Det här kitet innehåller en liten kabukiborste samt en fullsize av det nya rouget "mom". Passa på att beställa ett gratis provkit med foundation, concealer och rouge på samma gång! $12 kostar Special Mother's Day kit hos Everyday Minerals.
3. MAC Summer Rose Beauty Powder - Den 15 maj släpps A Rose Romance-kollektionen från MAC i Sverige, och med kollektionen släpps det två stycken vackra rosformade puder. Summer rose är en kall rosa ton som blir superfint på huden för lätt rosade kinder! Pudret kommer att kosta runt 240 kr.
4. The Body Shop Fresh Feet Treats - Trötta fötter blir snabbt pigga igen med det här kitet som innehåller en minifotfil, tådelare, peppermint smoothing pumice foot scrub, peppermint cooling foot spray samt en peppermint cooling foot lotion. 195 kr kostar det här setet på The Body Shop.
5. China Glaze Mom's Chiffon - Rosa naglar är en klassiker som fungerar både på tår och fingrar. Mom's chiffon från China Glaze finns att klicka hem för ynka $2.68 + frakt från 8ty8 eller för $2.99 + frakt hos Head2Toe!
6. REN Mayday Mayday Rescue Balm - En universalkräm som lugnar och verkar antiinflammatoriskt på nariga läppar, spruckna nagelband, torra knän och armbågar, solbränd hud m.m. REN Mayday Mayday Rescue Balm finns att köpa hos bl.a. NK, Åhléns city och Eleven.se för ca 295 kr.


In English:  Swedish mother's day is on the 31st of May, and don't you agree that all the wonderful mothers out there deserve a beauty treat once in a while? Here are some tips, both cheaper and more expensive, on what to pamper your mom with =)

1. H&M Bronzing Powder - Gives the skin a nice bronzing effect to be used on both face and the rest of the body. 59.50 SEK.
2. Everyday Minerals Special Mother's day kit - This kit includes a kabuki brush and a full size mineral blush in the new shade "mom". Order a free sample kit with foundation, concealer and blush while you're at it! Special Mother's day kit retails for $12 at Everydayminerals.com
3. MAC Summer Rose beauty powder - A Rose Romance collection is launched in Sweden on May 15th. Two beautiful rose shaped beauty powders are released with RR! Summer rose is a cold, pink shade that gives you lightly coloured cheeks. This Beauty Powder will retail for approx. 240 SEK!
4. The Body Shop Fresh Feet Treats - Tired feet will get new energy with this foot treat kit. The kit includes a mini foot file, toe separators, peppermint smoothing pumice foot scrub, peppermint cooling foot spray and peppermint cooling foot lotion. The Fresh Feet Treats kit costs 195 SEK at The Body Shop.
5. China Glaze Mom's Chiffon - Paint your nails in classic pink, it works wonders on both toes and tips! Mom's chiffon from China Glaze is will be yours for $2.68 at 8ty8 or $2.99 at Head2Toe.
6. REN Mayday Mayday Rescue Balm - A universal cream that calms the skin. You can use it on dry lips, cuticles, knees and elbows, sunburnt skin and much, much more! Mayday Mayday Rescue Balm is avaiable at NK, Åhléns city and Eleven.se among others and costs about 295 SEK.






Ninni

Ja, jag undrar just vilka grejor jag ska önska mig... hihi

2009-05-12 @ 14:39:49
Mayaline

Säger som Ninni... jag undrar vad jag ska önska mig. Kanske ska hinta lite nästa vecka när vi är i Göteborg :D.

2009-05-12 @ 15:11:31
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
creme-idiot

Såg ditt svar på min kommentar om Parrot. Har köpt Gulf stream, hur är de i jämförelse? Har du båda?

Sedan vill jag ha en orange/rosa/röd, men har svårt för de matta, de blir inte lika fina lika lätt, eller är det jag som gör fel? Har du något förslag på en sådan färg? Inte lite krav jag ställer, men så är du också en av de mac-experter jag litar på... Ta åt dig, det vill inte säga lite det! ;) Vet du vad min man gav mig, igår, btw? En palett, "trip" med fem skuggor, som bara säljs på flygplatser... Såå fin! Parfait amour och Leisure...någonting var med... giter inte hämta dosan nu, men färgerna är rosa och lila. Mums!!! Måste få skryta liite... Kram på dig!!

2009-05-13 @ 01:40:55
creme-idiot

Hittade f-resten dina swatches på båda... Kan inte GS få ersätta Parrot, eller jag måste ha den också..? ;) fniss

2009-05-13 @ 02:02:49
Frida

Blev sugen på att beställa några ChinaGlaze åt mammsen.. Tyvärr slutar det väl med att jag behåller de själv ;)

2009-05-14 @ 09:26:23
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Purity

Ninni: Hoppas du får något fint!



Mayaline: Lite "inspiration" är aldrig fel ;)



creme-idiot: Åh, Trip-paletten! Jag vill ha cool eyes, den med gröna och blå skuggor, jag hoppas nån jag känner kommer åka från en flygplats med en MAC-disk i sommar... Avis =P Parrot och Gulf Stream är definitivt inte dupes, gulf stream är bra mycket grönare och varmare. Dessutom är olika i konsistensen; gulf stream är lite hårdare än vad parrot är, parrot är väldigt krämig och mjuk och är en dröm att applicera. Så det är absolut värt att äga båda två, dom är liksom på varsin sida av det turkosa spektrat =) Matta skuggor kräver mer jobb än skimriga skuggor för att få på snyggt, inte minst när det kommer till att blenda, men också vid applicering eftersom matta skuggor är torrare och hårdare än skimriga, och skimret liksom diffuserar skuggan så den "ser" jämnare ut än en matt. Ett tips på en supersnygg, skimrig orange är coppering, den är visserligen åt det lite mörkare hållet men gud så fin den är! Lättapplicerad är den också =)



Frida: Haha det brukar väl bli så =P du får kompromissa och beställa några åt dig själv och några åt mamsen?

2009-05-14 @ 10:49:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy