MAC Baby Bloom Collection


MAC fullkomligen spottar ur sig kollektioner den här sommaren. I slutet av sommaren släpps Baby Bloom, en kollektion med tinted moisturizers och läppbalsam, båda med SPF15 respektive 20. Ser onekligen spännande ut, synd att det släpps så sent på sommaren för det är ju under de varmaste månaderna man vill ha en liten lättare bas som gärna ska innehålla SPF...


MAC Baby Bloom
Release Date: 30 July 2009 (US/Canada), August 2009 (International)



BECOME A FORCE OF NATURE… Introducing Baby Bloom, the newest and simplest way to combat hot and cold extremes, air-conditioning and outrageous heat, with our next generation collection of Studio Moisture Tint treatments…makes the sunny side of the street the place to meet! Five neutral skin-tone shades, all SPF 15, to drench skin in healing emollients, give it glow, rescue it from future damage. And fresh new Suntints SPF 20 Liquid Lip Balm in five sheer colour shades, from Pink Tinge to Moist Plum, are the big news we’ve been tight-lipped about…until now!


Studio Moisture Tint SPF15 ($29.50)
  • Light - Soft pale beige
  • Medium - Warm beige
  • Medium Dark - Caramel beige
  • Dark - Deep caramel
  • Deep Dark - Rich golden bronze

Suntints SPF20 Liquid Lip Balm ($14.50)
  • Just A Smidge - Soft, pastel yellow with multi-coloured pearl
  • Lilt of Lily - Soft, creamy pale pink
  • Pink Tinge - Clean bright yellow-pink with gold pearl
  • Full of Grace - Soft, sheer rose
  • Moist Plum - Light lilac with very fine pearl






Moisture Tinten faller mig nog inte riktigt i smaken, min hy behöver ganska hög täckningsgrad så jag använder hellre mineralfoundation på sommaren för att få en lättare men ändå täckande bas... Men ett läppbalsam måste jag nog allt knipa när de släpps =)


In English: Woah, MAC launches a lot of new collections this summer! Baby Bloom is released in the end of the summer, a collection that includes two new products; Moisture tints and liquid lip balms. I need quite a bit of coverage for my skin so I rather use mineral powder foundation in the summer than tints, but I think I need one of those lip balms =)

Source: Temptalia.com





Maggie

Jag har väl lärt mig nu att inte sitta och påstå att jag inget ska ha från någon kollektion... men jag tycker det här känns som något som borde släppts i juni ist för augusti?

Skirt, ljuvt, somrigt... augusti ska man ju tillbaka till skola och jobb och då tänker (i alla fall jag) bara på hösten

2009-05-15 @ 15:05:44
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Håller helt med om att den här kollektionen är sent ute, den borde ha släppts istället för naked honey!

2009-05-15 @ 15:30:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Efwa

Gud, jag tycker att promobilden är så äcklig. Jag hatar när mina tuber ser ut så där :-)

2009-05-16 @ 00:59:03
Emma

Riktigt smarrigt :)

2009-05-16 @ 08:14:42
URL: http://emla82.blogspot.com
Frida

Har du något tips på något relativt billigt mineralpuder som täcker bra? :) De jag har provat har varit antingen eller..

2009-05-16 @ 12:37:17
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Purity

Efwa: Jag håller med. Jag hatar kladdiga tuber, uuuh.



Emma: Lip balmsen ser jättemumsiga ut!



Frida: Har du kollat in www.everydayminerals.com? De slår I.D. med hästlängder, de har 4 olika formulas, alltifrån lätt till hög täckning. Dessutom kan man beställa gratis provkit, det enda du betalar är frakten.

2009-05-17 @ 20:13:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy