Kelly Green Parrot


Det här är då det sminket jag hade i förrgår, men jag har inte hunnit lägga upp det förrän nu eftersom jag har jobbat så himla mycket de senaste dagarna (eller rättare sagt kvällarna)... Jag älskar blått och grönt ihop, det kanske inte har undgått många. Blev dock lite missnöjd med den här sminkningen för jag fick jobba väldigt mycket med att få den att se okej ut och färgerna blev liksom matta och inte alls så intensiva som jag ville =/ Dessutom började ögonen rinna och vara jävliga sen på jobbet så all skugga under ögonen rann bort. Oh well, ibland har man såna dagar med!

Ansikte / Face
  • MAC refined zone treatment
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinifnish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - chartreuse
  • MAC pigment - kelly green
  • MAC eyeshadow - parrot
  • MAC eyeshadow - deep truth
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - Viva Glam VI SE
  • MAC lipgelée - slicked pink














Skuggornas placering: Chartreuse i inre ögonvrån, Kelly green på resten av det rörliga locket. Parrot tonat upp i globlinjen mot brynbenet, Deep Truth i yttre globlinjen. Sugarshot som highlighter på brynbenet. Chartreuse, Kelly Green och Parrot längs undre fransraden.




In English: This makeup is acctually a couple of days old, I haven't had the time to publish it yet because I've worked a lot these last few days... Anyway, I love greens and blues together, as you might have noticed! I was a bit dissapointed with this makeup though, because it didn't turn out how I wanted it to at all... Oh well, I guess you have bad makeup days once in a while!

Eyeshadow placement: Chartreuse in inner corner, Kelly green on the lid. Parrot in the crease, Deep truth in the outer crease to darken. Sugarshot as a highlighter on the brow bone. Chartreuse, Kelly green and Parrot along the lower lash line.






Shamini

Jeg fant deg på Specktra, og bestemte meg for å sjekke ut bloggen din - og så er du svensk! Vad roligt! Jeg ville bare si at jeg ELSKER denne looken, og når jeg har fått min siste MAC-ordre så skal jeg prøve selv. Fantastisk! :)

2009-05-14 @ 16:30:08
URL: http://diary.shamini.no/
Makeuponista

Jättesnygg make, gillar Parrot :)

2009-05-14 @ 17:08:25
URL: http://Makeuponista.wordpress.com
Stephy

så sjukt snyggt dn söta lök!

2009-05-14 @ 17:37:05
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Maggie

Helt underbart vackert! Jag gillar också blått och grönt, som du vet, hehe...



Hur går det med alla MAC-swatches? ;)



2009-05-15 @ 10:02:30
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Shamini: Vad kul att du har hittat hit, roligt med en norsk läsare! =D



Makeuponista: Tack! Parrot är min favorit bland mina turkosa skuggor =)



Stephy: Tack babe!



Maggie: Hehe jo tack =P ska försöka börja swatcha nu i helgen!

2009-05-15 @ 11:34:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Sminkan

Så vackert! Du är fin i de nyanserna!



Får jag önska ett inlägg till tutorialtävlingen? En cut crease vore kul att se! Snälla! ;D

2009-05-17 @ 16:16:41
Purity

Sminkan: Står mellan cut crease och en annan, vi får se vad det blir! =) Blir det en cut crease kan jag försöka göra en rosa..?

2009-05-17 @ 20:18:59
URL: http://purity.webblogg.se/
Mir

Nu har jag tittat runt lite här och inte riktigt hittat det jag var lite nyfiken på, nämligen lite inspiration gällande sotade ögon med brända,svarta och bruna nyanser helt utan glitter. Kan jag ha missat det? =)

[Du gör för övrigt ett toksnygg jobb!]



Mvh/M

2009-05-19 @ 02:49:17
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Purity

Mir: En hel del svartsotade ögon har jag nog gjort utan glitter, menar du utan skimmer kanske..? Jag väljer ofta skimrande nyanser över matta eftersom skimrande skuggor är mycket lättare att jobba med. Kan försöka slänga ihop något matt med brunt och svart om du vill!

2009-05-19 @ 11:12:35
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy