Happydance!


Fick just ett telefonsamtal av min snälla mamma, hon hade varit på PUB och fått tag på allt på min önskelista från MAC-kollektionerna Double Dazzle och A Rose Romance som släpptes idag =D Var tydligen en himla åtgång däremot, tjejerna vid disken sa att det antagligen skulle ta slut en hel del under dagen eftersom det bara är PUB som har fått in Rose Romance tills idag. NK hade fått in Double Dazzle med, för er som är mest sugna på den kollektionen. På min önskelista fanns följande:

  • Silverthorn eyeshadow (RR)
  • Magnetique lipglass (RR)
  • Summer Rose beauty powder (RR)
  • Just a pinch gel blush (RR)
  • Secret Crush see thru lip colour (RR)
  • Steppin' out dazzleglass (DD)
  • Funtabulous dazzleglass (DD)
  • Utterly Posh dazzleglass (DD)

Jag tänkte köpa nagellacket Love & Friendship också, men jag skippade det. Och sen så köpte tydligen mamma ett dazzleglass åt sig själv, Date night, plus ett Viva Glam VI SE-läppstift. Date Night är jag sugen på så jag ska låna det av henne nästa gång vi ses tror jag =P Hon kommer ner hit och hälsar på mig om 2 veckor så jag får snällt vänta på mina godsaker tills dess, däremot. Ska fråga min syster om hon kan ta lite bilder på godsakerna åt mig i början av nästa vecka så ni får se, så kommer swatches om 2 veckor!


In English: Hoorray! MAC collections Double Dazzle and A Rose Romance has finally launched in Sweden. My mom was sweet enough to buy the stuff on my list for me since I don't live near a MAC counter. Only one of the three MAC counters in Stockholm had gotten A Rose Romance, and Double Dazzle had only reached two counters. The MUA's said that a lot of the stuff they had in would probably sell out today. Crazy! I'm glad they had everything I wanted left =) You can see above what I got. My mom also got herself a dazzleglass (Date Night) and a Viva Glam VI SE lipstick. I was going to get the nail polish love & friendship aswell but I changed my mind, we'll se if I regret that later =P I won't get my haul until my mom and sister visits me in 2 weeks though, but I'll ask my sister to take some pictures of the goodies for your viewing pleasure, and I'll swatch everything for you as soon as these babies reaches my hands!






Maggie

Åhléns hade fått in Rose Romance de med, men De hade sjukt hög belastning idag så de hade inte hunnit plocka fram RR ännu, och inte alla DD-grejer heller. Men frågar man så finns det!

De hade inte fått in några RR-skuggor och bara det rosa Beauty powdret... men ja, lätt värt!

Det rosa var ändå finare än det andra.

2009-05-15 @ 18:25:43
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Najs! Båda rospudren var ju rosa, det ena mer gulrosa och det andra mer lilarosa, vilket var det dom hade fått in? =P

2009-05-17 @ 20:15:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

det rosa-rosa var det :)

det andra var rätt likt fun n'games från hk-kollektionen i färgen när jag kikade på pub, men nog inte lika välpigmenterat... testade det ite :)

2009-05-18 @ 22:41:57
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Då var det nog summer rose, för det är det som är mest högpigmenterat av de två =)

2009-05-19 @ 11:14:58
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy