China Glaze Limbo Bimbo


Jag tänkte först lacka naglarna med mörkblå Calypso Blue idag, men det lacket ville inte alls vara med och leka... Det är ganska tjockt, och jag lät nog inte underlacket torka tillräckligt. Så det åkte bort (lättare sagt än gjort med ett lack som ger en knallblå fingrar vid borttagning) och jag lackade om med knallrosa Limbo Bimbo från China Glaze. Vilken dröm det här lacket är! Perfekt konsistens, underbar färg och helt perfekt. Lätt min bästa rosa =) Synd att jag inte hann fånga lacket i solljus för det är bara så fint! China Glaze strong adhesion base coat, 2 lager limbo bimbo. 1 lager china glaze fast forward top coat på de sista bilderna med nageldekorationen. 2 lager limbo bimbo ger inte fullständig täckning, men det räcker för mig eftersom jag har så korta naglar för tillfället att det inte blir någon VNL (visible nail line) ändå.










Jag fick ett litet ryck och drog på en nageldekoration på båda ringfingernaglar, bestående av en liten rhinestone med nail bullion beads runtom. Här har jag lagt på överlacket fast forward också.




In English: I was going to wear China glaze Calypso blue today, but that polish wouldn't work out for me today. It's kinda thick and I think I didn't let my base coat dry enough before applying calypso blue... Oh well, I'll show you that polish another day =) I grabbed Limbo Bimbo from China Glaze instead, and wow how I love this polish! It's my best pink atm =) One coat China glaze strong adhesion base coat, 2 coats limbo bimbo. I also applied one coat China Glaze fast forward top coat when I had applied the nail decoration in the last pic. 2 coats doesn't provide full coverage, but it was enough for me today since my nails are deadly short at the moment so there's no risk for a visible nail line (VNL) anyway. The nail decoration is a pink rhinestone surrounded by pink nail bullion beads.






Emelie

Supersnyggt. Känns som ett rosa Coconut kiss.

2009-05-17 @ 20:47:15
URL: http://www.pssion.se
Maria

Jag tycker att din längd på naglarna är alldeles perfekt! Korta naglar ftw :)



Synd att Calypso inte ville samarbeta, för mig är det helt flawless applikation :O Däremot lyckades du ju väldigt bra med att få bort smurf-fingrarna man får efteråt :P

2009-05-18 @ 09:10:06
URL: http://crossovercosmetics.blogspot.com
Emma P

Strålande vackert lack! Riktigt riktigt fint... Synd att det blå trilskades dock.

2009-05-18 @ 09:49:42
Frida

Det där lacket har jag också köpt nyligt. Skitfint! Vart köper du de små stenarna?

2009-05-18 @ 12:28:01
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Mademoiselle C.

I'm inlove with CG polishes, i just ordered 6 bottles a couple a days ago :))

I wasn't sure about Calypso Blue, but maybe it will be in my next order if it's not so dark.

Very nice color, it reminds me of OPI Met on the Internet :)

2009-05-18 @ 13:22:51
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Tessan

Wow vilken läcker färg:)

2009-05-18 @ 17:07:36
URL: http://tessanstankaromlivet.blogspot.com
Purity

Emelie: Det har du rätt i!



Maria: Jag vill ha några millimeter längre så jag kan göra en fransk manikyr i alla fall =P Calypso blue fungerar säkert bättre nästa gång, hade nog bara en dålig calypso-dag. Smurffingrarna var ett helvete att få bort, haha!



Emma P: Tack! Det blå kommer nån annan dag, promise. Har inte gett upp på det än för det är så fiiint!



Frida: Visst är det! Jag har köpt både stenar och beads på ebay.



Mademoiselle C: They are great polishes! You should get calypso blue, I'll show it to you later this week =)



Tessan: Perfekt rosa!

2009-05-18 @ 22:02:04
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

Ursöt rosa nyans!!

2009-05-18 @ 22:30:39
URL: http://bettieli.blogg.se/
Beauty by Tanci

gillar din blogg :)

2009-05-19 @ 16:23:10
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Maggie

Ooooh! Är det fast forward som ger en så blöt look på ytan?

Man ser ju din spegelbild i naglarna! :D

2009-05-19 @ 22:48:51
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Linda: Visst är den riktigt barbierosa? =D



Beauty by Tanci: Tack, vad kul att du har hittat hit!



Maggie: Har bara haft FF på sista bilden, det blir sjuuukt glansigt och extremt hållbart och hårt! Men det här lacket är väldigt blankt i sig med =)

2009-05-19 @ 23:58:42
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy