China Glaze Custom Kicks


Även fast jag ska jobba ikväll kunde jag inte hålla mig från att lacka naglarna igår med ett av de nya lacken =) Valet föll på Custom Kicks från China Glaze, som jag har varit nästan mest nyfiken på. Ni får ursäkta den kladdiga appliceringen, jag målade naglarna medans jag tittade på film i halvmörker... Bilderna gör för övrigt färgen ingen som helst rättvisa alls. I verkligheten är lacket mycket grönare och djupare i färgen. Tittar man riktigt noga ser man även små små guldskimmerpartiklar i lacket. Ursnyggt tycker jag, så synd att det inte går att fånga den riktiga färgen på bild! Färgen påminner väldigt mycket om MAC-skuggan gulf stream från cool heat-kollektionen. På naglarna har jag ett lager China Glaze Strong adhesion base coat, 2 lager custom kicks samt ett lager China Glaze fast forward top coat.











Jag photoshoppade lite, och det här är så nära den riktiga färgen jag kunde komma. I verkligheten är färgen mycket djupare och starkare, men nyansen lutar ungefär åt det här hållet.




In English: I just had to paint my nails with one of my new nail polishes! I chose Custom Kicks from China Glaze to start out with. Excuse the very sloppy application, I painted my nails in semi darkness while watching a movie =P The colour is waaaay off in these pictures though, I added a photoshopped one that looks more like the real colour, but it's much more deep in real life. The real colour reminds me a lot of the eyeshadow gulf stream from MAC (cool heat collection). Anyway, I love this polish. Such an unique and beautiful shade! Pity I can't catch the real colour in pictures... I've painted my nails with 1 coat China Glaze strong adhesion base coat, 2 coats custom kicks and 1 coat china glaze fast forward top coat.





P'ssion Emelie

Ja visst är den svår att fånga på bild! Men ack så vacker i verkligheten.

2009-05-14 @ 16:01:17
URL: http://www.pssion.se
Kajalpennan

Kul med lite lack här även om dina sminkningar är svårslagbara!

2009-05-14 @ 21:46:03
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Purity

P'ssion: ja helt sjukt! Fast jag blev positivt överraskad när jag fick hem mitt lack för det är ännu snyggare i verkligheten än på bild =)



Kajalpennan: Omväxling förnöjer! Och tack =)

2009-05-15 @ 11:11:07
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy