Solnedgång


Det har varit superfint väder här i Karlshamn idag, så jag gjorde en typisk sommarsminkning! Fick däremot lite bråttom eftersom jag skulle iväg till jobbet, därav att ögonbrynen ser lite konstiga (och olika) ut, men det får ni stå ut med =P

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - gingerly
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - cash flow
  • MAC eyeshadow - sushi flower
  • MAC eyeshadow - juiced
  • MAC eyeshadow - canary yellow
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC shadestick - royal hue
  • MAC eyeshadow - satellite dreams
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipglass - red devil











Jag började med en bas av UDPP, från frans till bryn. Över det la jag sedan den vitguldiga paint poten cash flow, även den från frans till bryn, men tjockare på själva locket och tunnare upp på brynbenet. På det rörliga locket applicerade jag sedan den korallrosa skuggan sushi flower. I globlinjen och upp mot brynbenet applicerade jag den matta citrongula skuggan canary yellow. Jag blendade det gula med det rosa med hjälp av den guldorange skuggan juiced. Highlightade med solar white, vars guldskimmer kom fram extra mycket med hjälp av cash flow under =) Under ögat målade jag med det mörklila shadesticket royal hue, och över det applicerade jag den mellanlila skuggan satellite dreams. Mascara och eyeliner, fyllde i brynen (hafsigt och dåligt, men det fick duga). På kinderna applicerade jag det brunorange rouget gingerly för att ge intrycket av solkyssta kinder. Highlightade med MSF:et soft and gentle på kindbenen. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist. Läpparna målades i korall med läppstiftet blow dry och läppglanset red devil.




Aysel Lale R

- sött :)

2009-03-30 @ 23:42:49
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
aminda

Snyggt! Kan du inte göra en lila/gul sminkning någon gång? Ser snyggt ut i mitt huvud iaf :P

2009-03-31 @ 01:42:35
URL: http://biatcho.blogg.se/
dami

Sååå snyggt. Du är verkligen en inspirationskälla. Jag har varit dålig på att kommentera men jag tittar in i princip varje dag och bilr alltid lika glad när jag ser dina fantastiska sminkningar!!!

2009-03-31 @ 08:50:11
Purity

Aysel Lale R: Tack!



aminda: Det kan jag försöka knåpa ihop någon gång!



dami: Tack ska du ha, vad roligt att du har hittat hit!

2009-03-31 @ 12:06:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Rebecca

Hej! Älskar ditt sätt att sminka och hur du tar dina bilder. Struktur och ordning ska här vara :)

Jag har dock en liten förfrågan. Det är nämligen så att jag har letat runt, bland en massa bloggar, efter guld-sminkningar. Ack så svåra att hitta. Därför undrar jag om du ville ha lust att lägga en guld-sminkning.

Kram på dig, ha en härlig dag i vårvädret! :)

2009-03-31 @ 15:42:18
URL: http://blommar.blogg.se/
Purity

Rebecca: Kul att du har hittat hit! Ska lägga en guldsminkning efter påsk hade jag tänkt, behöver en guldskugga för det jag har tänkt mig =)

2009-04-01 @ 14:10:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy