Sockersött!


Jag är sugen på Sugarsweet-kollektionen från MAC idag, så det blev en sminkning med färger liknande de från sugarsweet =) Sugarsweet släpps i Sverige den 15 april, men mina produkter är redan inköpta i USA och kommer läggas på lådan imorgon för sin långa resa hem till mig!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - grand duo
  • MAC mineralize skinfinifsh - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - warm chill
  • MAC pigment - silver fog
  • MAC eyeshadow - sunset B
  • MAC eyeshadow - sushi flower
  • MAC eyeshadow - hepcat
  • MAC eyeshadow - stars n' rockets
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC shadestick - royal hue
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC see thru lip colour - not so shy!
  • MAC lipstick - big bow













Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. På inre halvan av ögonlocket la jag den mintblågröna skuggan warm chill. På den yttre halvan la jag en mix av de två rosa skuggorna sunset B och sushi flower, som jag blandade direkt på min fluffiga blending brush, MAC #217. Mellan det gröna och det rosa applicerade jag det silverglittriga, skira pigmentet silver fog. Längst ut i yttre v:et applicerade jag den rosalila skuggan hepcat för att få lite mer djup. Highlightade med solar white. Under ögat målade jag först med det lila shadesticket royal hue, och över denna linje applicerade jag den lilarosa duochromeskuggan stars n' rockets. Målade eyeliner, fyllde i bryn, målade mascara. Kinderna fick färg med det hallonrosa mineralrouget grand duo, där jag blandade både den enfärgade och den melerade sidan på borsten. Det är väldigt pigmentrikt, så jag applicerade det med hjälp av min skunkborste, MAC #187, och en lätt hand. Highlightade kindbenen med MSF:et soft and gentle. Buffade ihop allt med min kabukiborste, MAC #182. För att få det ganska skira läppstiftet big bow ännu mer färgintensivt och rosa applicerade jag lip tinten not so shy! innan jag applicerade big bow. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Maggie

Himla fint! Du är verkligen söt som socker!

2009-03-23 @ 15:24:12
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
creme-idiot

Har ju börjat läsa din blogg ganska nyligen! Jag har genast blivit förtjust i både dig och dina sminkningar. Du är sååå söt, men också mkt begåvad och inspirerande!

Undrar nu hur du får till dina läppar. När du har läppstift med glans över, då använder du väl en annan läppensel till detta? Annars blir ju applikatorn som hör till kladdig av läppstiftet? Jar du ngn speciell teknik? Jag tycker du får så jämnt och fint resultat.

Kramar till dig

2009-03-23 @ 18:54:11
MissPurple

Sååå underbar sminkning! Ska till MAC första gången på lördag. =)

2009-03-23 @ 19:53:56
URL: http://misspurple.blogg.se/
Purity

Maggie: <3



creme-idiot: Tack ska du ha! =D När jag målar mina läppar börjar jag nästan alltid med att grunda med MAC prep + prime lip om jag ska ha läppstift. Det jämnar ut läpparnas struktur, återfuktar och hjälper till så att färgen inte sticker utanför läpplinjen. När jag applicerar läppglans över stiftet brukar jag använda den medföljande applikatorn om det inte är ett väldigt ljust gloss som ska på ett väldigt mörkt eller färgstarkt stift så att jag inte råkar missfärga glosset i tuben. Efter att jag har applicerat primern på läpparna målar jag på läppstiftet direkt ur stiftet, använder inte läppensel. Ibland använder jag läppenna först, t.ex. om jag ska måla röda läppar för att ge en bra kontur. Och sen öser jag på med läppglans helt enkelt =) Inte svårare än så, är bara att öva så får man snabbt in tekniken!



MissPurple: Tack! Vad roligt, har du riktat in dig på att köpa något speciellt?

2009-03-23 @ 23:43:38
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy