Sea me, cool heat lime!


Idag blev det en färgsprakande historia till ögonmakeup, för jag fick ett lila MAC-shadestick på posten (royal hue ) och blev så sugen på att använda det. Sen kom jag på att jag faktiskt hade lila smink igår, och högg istället det klarblå shadesticket sea me.

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC shadestick - sea me
  • MAC eyeshadow - cool heat
  • MAC eyeshadow - lime
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC cremesheen lipglass - petite indulgence











Om ni upplever att det är skumt ljus på bilderna så är det för att det är det; det var så kasst ljus när jag tog dom att jag var tvungen att ljusa upp dom i photoshop och då blev ljuset lite platt... Men färgerna på sminket är i alla fall på min skärm hyfsat korrekt återgivna! Jag började som vanligt med en bas av UDPP över hela locket, från frans till bryn. Sedan applicerade jag det knallturkosblå shadesticket sea me över hela det rörliga locket, och suddade skarpa linjer med fingertoppen. Över detta applicerade jag sedan MAC-skuggan cool heat, som går i nästan exakt samma nyans som sea me, fast med aningen mer gröna undertoner. Den här skuggan kommer verkligen till sin rätt på en klistrig, knallblå bas är det enda jag kan säga! I globlinjen applicerade jag den limegröna skuggan lime med en crease brush (MAC #222) och highlightervalet föll idag på den kalla, skimriga champagnefärgen solar white. Under ögat målade jag med en penna i exakt samma nyans som sea me, electric från Urban Decay. Över pennan la jag sedan med cool heat, och lite av lime längst ut. Fyllde i brynen, målade eyeliner och mascara. Kinderna fick färg och lyster av MSF blonde. Läpparna målades skirt rosa med ett tunt lager av cremesheen-glosset petite indulgence. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Maggie

OUCH vad det här var snyggt! Det är så fantastiskt! Jag får hjärtklappning av habegär!





PS har du köpt mer saker som du inte visat...? Typ... shadesticks? :D

2009-03-09 @ 22:35:59
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Jag blir galet sugen på electric eel-skuggan, jag ska nog köpa den i påsk när jag är hemma =) Fick ett ensamt litet shadestick på posten idag, hurra!

2009-03-09 @ 22:41:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Gråpyre

Wow, vilka färger!

2009-03-10 @ 01:31:36
Mayaline

Underbara färger! Framkallar verkligen sommarkänslor!!

2009-03-10 @ 09:25:41
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Purity

Gråpyre: Ja, det blev ett riktigt ooompfh i cool heat med sea me under, att jag aldrig har testat det förut! =D



Mayaline: Tack! ja nu längtar jag till sommaren med!

2009-03-10 @ 11:09:57
URL: http://purity.webblogg.se/
sminkjante

Underbara färger. Håller med ovanstående; sommar!

2009-03-10 @ 16:00:30
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Josephine

SNYGGT! Eller okej, sjukt snyggt =)

2009-03-10 @ 16:50:51
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Emma P

Skitsnyggt! Verkligen underbara karamelliga färger!

2009-03-10 @ 17:15:27
Purity

sminkjante: Tack! Synd att ljuset blev så dåligt på bilderna bara...



Josephine: Tack!



Emma P: Ja, lite som M&M's!

2009-03-10 @ 21:16:04
URL: http://purity.webblogg.se/
Karin

Wow, otroligt vackert!

2009-03-10 @ 22:33:29
URL: http://vackerunderbar.se
Kerstin

Sjukt snyggt! Turkost är så fint!

2009-03-12 @ 16:36:37
URL: http://skimmerskuggan.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy