Rosa fredag


Jag orkade egentligen inte sminka mig alls idag på min lediga dag, men jag skulle ut på stan och luncha med Stephy så nåt var jag tvungen att slänga på mig =P Kom på att jag inte hade haft rosa på länge, så det blev en enkel rosa toning på ögonlocken idag!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - bright fuchsia
  • MAC eyeshadow - sunset B
  • MAC pigment - vanilla
  • MAC eyeshadow - satellite dreams
  • MAC pearlglide eyeliner - rave
  • MAD minerals indelible gel eyeliner - venomous
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipglass - red devil














Tvättade håret imorse, så det har ljusats upp litegrann. Tyvärr så har det håret jag blekte i utväxten ljusats upp mest, men jag håller tummarna att längderna kommer ljusas upp mer också... Ska köpa en flaska av färgen devilish från samma märke till nästa gång så ska jag blanda 50/50 (funkar bra med enkomponentstoningar), det är en kall mellanröd färg så det borde lösa mina problem!
Tillbaka till sminket: Jag började med en bas av UDPP. På hela det rörliga locket tryckte jag fast det knallrosa pigmentet bright fuchsia. Det här pigmentet är inte eye safe, så tänk på att ni använder det på egen risk runt ögonen! Upp i globlinjen och på brynbenet tonade jag ut bright fuchsia med hjälp av den mjuka, mellanrosa skuggan sunset B. Högst upp precis under brynet highlightade jag med pigmentet vanilla. Under ögat målade jag med en lila glitterpenna, rave, och över den applicerade jag den lila skuggan satellite dreams. Längs övre fransraden målade jag med den matta mörklila gel-linern venomous. Fyllde i bryn och målade mascara. Gjorde lite contouring under kindbenen med sculpt, highlightade med MSF blonde. Målade läpparna med persikofärgade läppstiftet blow dry och det korallfärgade läppglanset blow dry. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Maja

Skitsnyggt! Väldigt snyggt mot ditt hår :D

2009-03-13 @ 18:10:44
Adeline

Har tänkt på detta ett tag nu.. På ditt högra öga (på bilderna) ser det ut som du har mer pigment , alltså högra upp och så, om du förstår.. än på det vänstra ögat. Beror det på ljuset kanske? Har sett det några gånger nu, inte bara den här gången.



Och nu känns det dumt att jag whinear i min första kommentar här (för jag älskar verkligen ditt smink i vanliga fall!!), men jag tror att det högra ögonbrynet var mörkare den här gången :/

2009-03-13 @ 20:13:22
URL: http://www.mushmushi.co.nr
Emma P

Snyggt! Rosa kan verkligen vara effektfullt, och är det definitivt här!

2009-03-13 @ 20:28:17
stephy

du var så fin så! super kul att ses :)

och det som Adeleine skriver om att ditt smink ser ojämt ut tror jag är ljuset! för jag har med problem med att blixten lägger sig olika. så ibland har det sett "fläckigt" ut på bild sen när jag kollat i speglen igen så är det jämt. as mysko!

2009-03-13 @ 21:22:00
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
suss

du är då snygg i allt du! ;)

2009-03-14 @ 01:17:10
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Maggie

Jag tror som Stephy, att det är ljuset. Jag får samma "problem". Egentligen är det inte sminket som är olika, men det blir mörkare när det nte får ljus. Jag har vissa bilder där det ser ut som att jag fyllt i globlinjen med svart på bara ena ögat, men att jag vet att det var jämt på riktigt :P

2009-03-14 @ 08:07:45
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Sminkan

Väldigt fint! Du ser ut som en liten docka!

2009-03-14 @ 09:53:42
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Maja: Tack så mycket!



Adeline: Det är lite tråkigt att du inte har valt att kommentera förrän du vill fokusera på det negativa =/ Jag står alltid framför samma fönster när jag fotar, det är därför det ena ögat kan se aningen mer färgstarkt/mörkare ut än det andra eftersom ljuset faller starkare på ansiktet på ena sidan. Om du tittar på helansiktsbilderna så blir det inte samma effekt där. Ögonbrynen var inte olika mörka irl, det var bara på de två översta bilderna det blev så pga ljuset.



Emma P: Rosa piggar verkligen upp en grå dag =)



stephy: Tack detsamma! =D



suss: Awh, tack!



Maggie: Är sjukt svårt att få ett jämnt ljus när man bara ska fota ögonen!



Sminkan: Tack sötis!

2009-03-15 @ 10:38:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Eleni

Jag smygföljer din blogg och måste bara säga att jag fullkomligt älskar dina sminkningar. Du är superduktig, keep on the good work! :)

2009-03-15 @ 15:46:17
Inthemake

Ohh så snyggt! Passade ditt hår galet bra!

2009-03-16 @ 13:40:38
URL: http://inthemake.se
Adeline

Åh, är så dålig på att kolla tillbaka efter att jag kommenterat, såg inte ditt svar förrän nu när jag kom på det.



Ja, som sagt så kändes det dumt. Men jag är dålig på att kommentera överlag, inte bara på din blogg utan överallt. Känns lite som att jag ändå bara skulle skriva "Åååhh vad snyggt" på varje sminkning så jag har väl valt att inte säga nåt i stället och bara njuta av dina inlägg :)



Och min kommentar var väl egentligen inte menat som "whine" utan jag var mest nyfiken på om det bara var ljuset på bilderna som gjorde att det såg ut så, och nu vet jag ju att det är det.

2009-03-23 @ 11:14:33
URL: http://www.mushmushi.co.nr
Adeline

Oj, vad skumt. Första gången jag försökte skicka mitt inlägg här ovan, så hamnade jag på:



http://jjuliaenander.blogg.se/2009/march/baby-get-away-before-its-too-late.html#comment



efter att ha fyllt i ordverifieringen på din blogg! :O



Är det någon du vet vem det är?

2009-03-23 @ 11:16:31
URL: http://www.mushmushi.co.nr
Purity

Adeline: Ber om ursäkt att jag lät lite bitsk, kändes bara lite trist att enbart få okonstruktiv kritk ;) Vad skumt att du hamnade hos den bloggen, jag har ingen aning om vem det är!

2009-03-23 @ 12:30:10
URL: http://purity.webblogg.se/
Adeline

Äsch det är ingen fara, jag förstår vad du menar! Det var ju lite korkat av mig också :P



Hm, skumt! :O

2009-03-24 @ 18:19:06
URL: http://www.mushmushi.co.nr

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy