Purity recenserar: Chapstick


Det har varit lite dött på bloggen i helgen för jag har jobbat rumpan av mig... Men det blir lite mindre jobb och mer bloggande i veckan! =) Idag släpptes ju MACs Hello Kitty-kollektion i butik i Sverige, och min snälla mamma var på plats på PUB och köpte mina godsaker åt mig. Högg tydligen det sista tippy-rouget, så det verkar gå åt som smör i solsken! Blev två grand duos med, jag ser fram emot att få mina godsaker! Har hittat en tjej på Specktra som ska köpa från sugarsweet åt mig på torsdag med så jag slipper vänta till mitten av april, tjoho! Har ni köpt något från Hello Kitty?

Öhm, recension var det ja =P Jag fick ett chapstick av min kära syster efter vi hade varit i Åre, för jag fick testa hennes och blev kär i detta underbara läppbalsam!
Chapstick är ett ett märke som finns bland annat i USA och England, och det finns i en mängd olika varianter. Själv har jag original-stiftet, som doftar svagt av pepparmint. Superfräscht! Chapstick sjunker verkligen in i läpparna, istället för att lägga sig som en vaxig yta som en del andra läppbalsam gör, och det håller läpparna återfuktade länge. Det bästa är att läpparna inte blir "beroende" av chapstick, dvs om man slutar använda det så blir inte läpparna snustorra igen! Dessutom har det SPF 4 så det skyddar lite mot solens skadliga strålar. Chapstick kostar runt $2 om man köper det per styck i USA, det går även att köpa i flerpack. Så ska ni över till det stora landet i väst, passa på att köpa med er några tuber av detta suveräna läppbalsam!

Betyg: 5/5
Pris: ca $2





Anonym

Bra läppbalsam kan man aldrig få för många av!



Jorå, Sweet strawberry, Most popular, Her glitz och Big biw är mina.:)

2009-03-15 @ 22:44:58
anki

har lagt undan most popular, sweet strawberry och milk. funderar även på big bow! ska åka in till mac på tisdag och klämma på godsakerna :)

2009-03-15 @ 23:53:29
Emmelie/Diabolica

åhå, det där verkar ju vara ett läppbalsam man måste testa!

2009-03-16 @ 10:10:05
URL: http://mliie.blogspot.com/
Purity

Anonym: Well said! Jag är sååå sugen på mitt big bow...



anki: Jag ville lägga undan också, men när jag var på Åhléns city i Stockholm sa dom att det typ inte gick med dom här hypade kollektionerna... Vilket känns tokkonstigt, det är ju dom kollektionerna man vill ha undanlagt från eftersom det är dom som tar slut så himla fort!



Diabolica: Gör det! Finns en hel del på ebay att kamma hem för en billig peng =)

2009-03-16 @ 10:51:51
URL: http://purity.webblogg.se/
anki

jo det var märkligt, för mig var det inga problem. det kanske beror på MUAn också. jag var inne och köpte mina grejer idag iaf, fick även med hem en Too Dollypalett och en stor sminkväska. Kan du tänka dig att dom bara fick in en enda av väskan? norpade den fort som bara den :)

2009-03-17 @ 13:36:07
Sanna

Denna produkt är sjukt bra, har också den :)

2009-03-17 @ 14:18:34
URL: http://linslusen.blogg.se/
Anonym

Hej! Ett bra lip balm är ett måste! =) Jag har hittat mitt HG balm, Laura Mercier Lip silk, det går inte finna nåt bättre <3

Jag köpte Fun & Games beauty blush, och jag måste säga att jag blev besiken på hur dåligt pigmenterad den är :( Jag letar ffe efter det perfekta persiko/coral rouge, och Fun & Games hamna inte ens på min top 5 lista. Ser fram emot kommande kollektioner istället =)

Skulle dock vilja ha Romping e/s.

2009-03-19 @ 20:12:47
hilda

hej!

du, vet vart din syster fick tag i chapstick??

fick några stycken av en kompis som bor i boston, och både jag och en annan vän älskar dom.... men tyvärr håller dom på att ta slut :'(

2009-08-01 @ 12:45:52
URL: http://illburlover2.blogspot.com
Purity

anki: Mjo, sen beror det nog på hur långt i förväg man ber dom lägga undan med, jag frågade typ flera veckor i förväg så =P



Sanna: Visst är det bra!



anonym: Har du kikat på eversun från style warrior? Den liknar fun & games och är bra pigmenterad :)



hilda: hon har fått det genom kompisar i USA, det går inte att köpa i Sverige. Så prata med kompisen som bor i boston, hon kanske kan skicka fler åt dig? :)

2009-08-01 @ 16:31:45
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy