Persika


Dagens FOTD går i persikofärger, med en touch av grönt =)

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC blot powder loose - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC shaping powder - accentuate
  • Everyday minerals blush - apple
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC tancentric eyeshadow
  • MAC expensive pink eyeshadow
  • MAC rustic eyeshadow
  • MAC beauty marked eyeshadow
  • MAC chillproof eyeshadow
  • MAC rolled gold eyeshadow
  • MAC moss scape paint pot
  • MAC rapidblack penultimate eyeliner
  • MAC plush lash mascara
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC creme in your coffee lipstick
  • MAC quick tease lipglass














Sorry för den extrema stirrbilden, det var väldigt ljust ute =P Idag har jag använt skuggor ur min warm eyes-palett från colour forms, och några andra. Jag la ljusrosa tancentric på inre halvan av ögonlocket. På mitten av locket la jag expensive pink, som går i samma nyans men är aningen mörkare. I globlinjen la jag roströda rustic och lite lite av svartröda beauty marked i yttre ögonvrån. Highlightade med chillproof, en varm frostvit skugga, och under ögat la jag sedan först en bas av den gröna paint poten moss scape, och över den guldgröna rolled gold. Fyllde i ögonbrynen, målade eyeliner och kajal innanför nedre fransraden. Mascara. Contouring och highligting med sculpt och shape-pudren sculpt och accentuate, och kinderna rosades med det dovt hallonrosa mineralrouget apple från everyday minerals. Läpparna målades dovt skogsbärsrosa med en kombination av det krämbruna stiftet creme in your coffee med det rödlila glosset quick tease. Sprayade ansiktet med MUS face mist. Ready to go!




Katarina (bjooti.net)

Du är så söt att jag vill äta upp dig :) Jättefin sminkning, och av någon anledning blev jag med ens mycket sugen på sådana där goda godisaprikoser. Mums!

2009-03-05 @ 08:20:11
URL: http://bjooti.net
Pleu

Gillar den lilla gröna touchen, den lyfter verkligen sminkningen! :)

2009-03-05 @ 09:32:58
URL: http://pleu.blogg.se/
Mayaline

Härlig sminkning, speciellt i matchning med din hårfärg. Rouget var väldigt snyggt till också.

2009-03-05 @ 16:42:34
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Emma

Snyggt, gillade läpparna mycket. Var på jakt efter läppstiftet innan i veckan men tyvärr slut. Skulle komma in igen, då ska jag ha ett!

2009-03-05 @ 18:12:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

bjooti: tack! =) nu blir jag ju alldeles superglad av allt smicker!



Pleu: Tack!



Mayaline: Tack ska du ha, en tjej på jobbet sa faktiskt samma sak =) Apple är ett supersnyggt rouge, väl värt att beställa i ett gratis provkit från EM!



Emma: Nej vad synd! Men bra att dom får in det igen, jag älskar det här stiftet och tror du skulle vara jättesnygg i det!

2009-03-05 @ 21:16:40
URL: http://purity.webblogg.se/
stephy

aww! klart jag blev nöjd! kan man bli missnöjd med MAC produkter? haha!

super bra val! nu längtar jag tills hello kitty kommer, har satt en polare på att shoppa loss till mig :P

2009-03-05 @ 22:04:02
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy